Po vysloveně prachmizerné sezóně 2015 vzhlížejí všichni, kterým leží McLaren na srdci, k letošnímu roku: vedení, piloti a fanoušci. Z mnoha zpráv, které jsme uvedli i na našem serveru, se předpokládá výkonnostní vzestup.
Jeho kvalita se ale hodnotí rezervovaně, opatrně se mluví i o možnosti, že se McLaren Honda, respektive jeho piloti, snad objeví na stupních vítězů. Někdejší testpilot, který hájil barvy McLarenu i v závodech, jehož vzpomínky na devítileté působení v této stáji jsme nedávno přinesli, se domnívá, že McLaren si na vítězství ještě bude muset počkat. Dejme tedy slovo Pedru de la Rosovi.
Pětačtyřicetiletý Španěl si nenechal testy v Barceloně ujít, přímo v paddocku Circuit de Catalunya odpověděl na otázku, zda se domnívá, že jeho krajan Fernando Alonso bude mít letos k dispozici vítězný vůz. "Musíme se pohybovat v realitě. McLaren letos žádný závod nevyhraje. Je mnohem lepší, začal velice dobře, ale spokojme se s tím, že postoupí z třetí části kvalifikace a bude útočit na stupně vítězů," uvedl de la Rosa pro Radio Murcia.
Stejně jako u Ferrari by se měl tým zaměřit na zkracování odstupu od Mercedesu. "Domnívám se, že letos budou pravidelně vyhrávat čtyři vozy: dva Mercedesy a dvě Ferrari. Jsou před ostatními hodně vpředu. Osobně mě překvapilo, že tak velký tým jako Ferrari tak brzo odkryl své karty, předvedl dobré časy a nijak svůj potenciál neskrývá."
Pedro rovněž pohovořil o své kariéře, přičemž tu v F1 označil jako uzavřenou, ale o potenciální možnosti se prezentovat v kategorii sportovních vozů a startovat v Le Mans stále uvažuje. "Pokud budu moci, tak se na trati objevím, i když mi bude stodvacet," žertuje Španěl. "Je to podobné jako s Fernandem. Zdvořile řečeno jsou spekulace o jeho odchodu do závodního důchodu hloupé, zvláště když si uvědomíme, co pro McLaren dělá."
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.