Po vysloveně prachmizerné sezóně 2015 vzhlížejí všichni, kterým leží McLaren na srdci, k letošnímu roku: vedení, piloti a fanoušci. Z mnoha zpráv, které jsme uvedli i na našem serveru, se předpokládá výkonnostní vzestup.
Jeho kvalita se ale hodnotí rezervovaně, opatrně se mluví i o možnosti, že se McLaren Honda, respektive jeho piloti, snad objeví na stupních vítězů. Někdejší testpilot, který hájil barvy McLarenu i v závodech, jehož vzpomínky na devítileté působení v této stáji jsme nedávno přinesli, se domnívá, že McLaren si na vítězství ještě bude muset počkat. Dejme tedy slovo Pedru de la Rosovi.
Pětačtyřicetiletý Španěl si nenechal testy v Barceloně ujít, přímo v paddocku Circuit de Catalunya odpověděl na otázku, zda se domnívá, že jeho krajan Fernando Alonso bude mít letos k dispozici vítězný vůz. "Musíme se pohybovat v realitě. McLaren letos žádný závod nevyhraje. Je mnohem lepší, začal velice dobře, ale spokojme se s tím, že postoupí z třetí části kvalifikace a bude útočit na stupně vítězů," uvedl de la Rosa pro Radio Murcia.
Stejně jako u Ferrari by se měl tým zaměřit na zkracování odstupu od Mercedesu. "Domnívám se, že letos budou pravidelně vyhrávat čtyři vozy: dva Mercedesy a dvě Ferrari. Jsou před ostatními hodně vpředu. Osobně mě překvapilo, že tak velký tým jako Ferrari tak brzo odkryl své karty, předvedl dobré časy a nijak svůj potenciál neskrývá."
Pedro rovněž pohovořil o své kariéře, přičemž tu v F1 označil jako uzavřenou, ale o potenciální možnosti se prezentovat v kategorii sportovních vozů a startovat v Le Mans stále uvažuje. "Pokud budu moci, tak se na trati objevím, i když mi bude stodvacet," žertuje Španěl. "Je to podobné jako s Fernandem. Zdvořile řečeno jsou spekulace o jeho odchodu do závodního důchodu hloupé, zvláště když si uvědomíme, co pro McLaren dělá."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.