Po vysloveně prachmizerné sezóně 2015 vzhlížejí všichni, kterým leží McLaren na srdci, k letošnímu roku: vedení, piloti a fanoušci. Z mnoha zpráv, které jsme uvedli i na našem serveru, se předpokládá výkonnostní vzestup.
Jeho kvalita se ale hodnotí rezervovaně, opatrně se mluví i o možnosti, že se McLaren Honda, respektive jeho piloti, snad objeví na stupních vítězů. Někdejší testpilot, který hájil barvy McLarenu i v závodech, jehož vzpomínky na devítileté působení v této stáji jsme nedávno přinesli, se domnívá, že McLaren si na vítězství ještě bude muset počkat. Dejme tedy slovo Pedru de la Rosovi.
Pětačtyřicetiletý Španěl si nenechal testy v Barceloně ujít, přímo v paddocku Circuit de Catalunya odpověděl na otázku, zda se domnívá, že jeho krajan Fernando Alonso bude mít letos k dispozici vítězný vůz. "Musíme se pohybovat v realitě. McLaren letos žádný závod nevyhraje. Je mnohem lepší, začal velice dobře, ale spokojme se s tím, že postoupí z třetí části kvalifikace a bude útočit na stupně vítězů," uvedl de la Rosa pro Radio Murcia.
Stejně jako u Ferrari by se měl tým zaměřit na zkracování odstupu od Mercedesu. "Domnívám se, že letos budou pravidelně vyhrávat čtyři vozy: dva Mercedesy a dvě Ferrari. Jsou před ostatními hodně vpředu. Osobně mě překvapilo, že tak velký tým jako Ferrari tak brzo odkryl své karty, předvedl dobré časy a nijak svůj potenciál neskrývá."
Pedro rovněž pohovořil o své kariéře, přičemž tu v F1 označil jako uzavřenou, ale o potenciální možnosti se prezentovat v kategorii sportovních vozů a startovat v Le Mans stále uvažuje. "Pokud budu moci, tak se na trati objevím, i když mi bude stodvacet," žertuje Španěl. "Je to podobné jako s Fernandem. Zdvořile řečeno jsou spekulace o jeho odchodu do závodního důchodu hloupé, zvláště když si uvědomíme, co pro McLaren dělá."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.