Jeden čas byla otázka účasti německé automobilky žhavou komentovanou novinkou. To, že postupně vysublimovala do ztracena nebylo až tak způsobeno skandálem ohledně emisí u VW, nýbrž docela jinými aspekty.
Důvodem jsou podle koncernu VW, který se podle zpráv měl v F1 prezentovat nejspíše prostřednictvím značky Audi, zmatky a nepřesnosti ve sportovních a technických předpisech. Tak to alespoň deklaroval šéf skupiny Motorsport VW pan Wolfgang Dürheimer.
"Formule 1 není právě nyní aktuálním bodem našeho programu. Důvodem je nepředvídatelná situace ohledně požadovaných investic. Co se týče předpisů, je tu mnoho nejasností ohledně motorů a podpůrných technologií. Než se do něčeho takového pustíte a vyčleníte na podobnou věc potřebné finance, musíte mít alespoň pětiletou jistotu stabilních pravidel - nejde kalkulovat s možností změn, většího či menšího počtu válců nebo hybridní systém, odlišný od technologií rozvíjejících se v běžném provozu. Majitele koncernu také zajímají sportovní aspekty. Pokud se rozhodnete jít do tak velkého byznysu a realizovat značné investice, očekáváte, že vše bude mít určitý vliv a nepůjde jen o krátký krok nikam. V současné působí F1 značně nestabilně," vysvětluje šéf sekce motorsportu VW stanovisko koncernu.
Dürheimer podotýká, že závody v sérii WEC jsou pro Audi a Porsche větší finanční zátěží. "Technologie této kategorie je rozhodně větší, proto jsou také větší náklady," domnívá se sedmapadesátiletý rodák z Martinszellu.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.