Proč se koncernu Volkswagen zatím nechce do Formule 1?

Nestabilita pravidel - to je jedním z důvodů, proč VW zatím o F1 neuvažuje
Nestabilita pravidel - to je jedním z důvodů, proč VW zatím o F1 neuvažuje, foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz
Robert RoBertino Pavelka 24. února 2016 15:20
Sdílej:

Jeden čas byla otázka účasti německé automobilky žhavou komentovanou novinkou. To, že postupně vysublimovala do ztracena nebylo až tak způsobeno skandálem ohledně emisí u VW, nýbrž docela jinými aspekty.

Důvodem jsou podle koncernu VW, který se podle zpráv měl v F1 prezentovat nejspíše prostřednictvím značky Audi, zmatky a nepřesnosti ve sportovních a technických předpisech. Tak to alespoň deklaroval šéf skupiny Motorsport VW pan Wolfgang Dürheimer.

"Formule 1 není právě nyní aktuálním bodem našeho programu. Důvodem je nepředvídatelná situace ohledně požadovaných investic. Co se týče předpisů, je tu mnoho nejasností ohledně motorů a podpůrných technologií. Než se do něčeho takového pustíte a vyčleníte na podobnou věc potřebné finance, musíte mít alespoň pětiletou jistotu stabilních pravidel - nejde kalkulovat s možností změn, většího či menšího počtu válců nebo hybridní systém, odlišný od technologií rozvíjejících se v běžném provozu. Majitele koncernu také zajímají sportovní aspekty. Pokud se rozhodnete jít do tak velkého byznysu a realizovat značné investice, očekáváte, že vše bude mít určitý vliv a nepůjde jen o krátký krok nikam. V současné působí F1 značně nestabilně," vysvětluje šéf sekce motorsportu VW stanovisko koncernu.

Dürheimer podotýká, že závody v sérii WEC jsou pro Audi a Porsche větší finanční zátěží. "Technologie této kategorie je rozhodně větší, proto jsou také větší náklady," domnívá se sedmapadesátiletý rodák z Martinszellu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.