Jeden čas byla otázka účasti německé automobilky žhavou komentovanou novinkou. To, že postupně vysublimovala do ztracena nebylo až tak způsobeno skandálem ohledně emisí u VW, nýbrž docela jinými aspekty.
Důvodem jsou podle koncernu VW, který se podle zpráv měl v F1 prezentovat nejspíše prostřednictvím značky Audi, zmatky a nepřesnosti ve sportovních a technických předpisech. Tak to alespoň deklaroval šéf skupiny Motorsport VW pan Wolfgang Dürheimer.
"Formule 1 není právě nyní aktuálním bodem našeho programu. Důvodem je nepředvídatelná situace ohledně požadovaných investic. Co se týče předpisů, je tu mnoho nejasností ohledně motorů a podpůrných technologií. Než se do něčeho takového pustíte a vyčleníte na podobnou věc potřebné finance, musíte mít alespoň pětiletou jistotu stabilních pravidel - nejde kalkulovat s možností změn, většího či menšího počtu válců nebo hybridní systém, odlišný od technologií rozvíjejících se v běžném provozu. Majitele koncernu také zajímají sportovní aspekty. Pokud se rozhodnete jít do tak velkého byznysu a realizovat značné investice, očekáváte, že vše bude mít určitý vliv a nepůjde jen o krátký krok nikam. V současné působí F1 značně nestabilně," vysvětluje šéf sekce motorsportu VW stanovisko koncernu.
Dürheimer podotýká, že závody v sérii WEC jsou pro Audi a Porsche větší finanční zátěží. "Technologie této kategorie je rozhodně větší, proto jsou také větší náklady," domnívá se sedmapadesátiletý rodák z Martinszellu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.