Čtyřnásobný mistr světa se včera opět prosadil do čela testovacího dne a naznačil tak, že by Ferrari opravdu mohlo v následujícím ročníku na tratích prohánět. Ale je to opravdu tak jednoznačné?
Vettel měl při včerejších testech nejrychlejší čas 1:22,810. Nico Rosberg byl pro někoho překvapivě až čtvrtý - 1:24,867, tedy o více než dvě sekundy pomalejší.
Jenže jsou tu barevná rozlišení pneumatik, která nám jasně říkají, že Vettel si tento čas zapsal na nových ultraměkkých pneumatikách, zatímco Rosberg měl podstatně tvrdší sadu medium. S ohledem na tuto okolnost se u Pirelli domnívají, že na barcelonské trati použití rozdílných pneumatik může znamenat rozdíl v rozpětí 1,8 až 2,3 vteřiny na jedno kolo. Čímž se rozdíl, který je mezi Ferrari a Mercedesem, de facto smazává.
Je tu ještě další okolnost, Vettel svého času dosáhl během tří kol, Rosberg ho zajel na začátku stintu trvajícího 17 okruhů. V tomto případě může hrát roli otázka hmotnosti paliva, což by znamenalo další rozdíl, třebaže poměrně nepatrný - 0,0525 vteřiny na kolo, případně 0,74 sekundy s ohledem na celkovou délku stintu. Pokud bychom sečetli všechny uvedené aspekty, tak dojdeme ke snadnému výsledku, že Mercedes by mohl naopak být až o 0,8 vteřiny rychlejší než Ferrari.
Je vcelku pochopitelné, že by Ferrari asi těžko poslalo Vettela na trať na ultraměkké směsi s plnou nádrží, ale s jistotou nelze říci, kolik pohonných hmot Sebastian vezl. Na druhou stranu je rovněž málo pravděpodobné, že by Ferrari po zimní přestávce ztrácelo více než na konci sezóny 2015. Jak je vidět, otazníků je poměrně dost, je třeba počkat na výkony v dalších dvou dnech. Pokud je nezkreslí technické potíže.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.