Čtyřnásobný mistr světa se včera opět prosadil do čela testovacího dne a naznačil tak, že by Ferrari opravdu mohlo v následujícím ročníku na tratích prohánět. Ale je to opravdu tak jednoznačné?
Vettel měl při včerejších testech nejrychlejší čas 1:22,810. Nico Rosberg byl pro někoho překvapivě až čtvrtý - 1:24,867, tedy o více než dvě sekundy pomalejší.
Jenže jsou tu barevná rozlišení pneumatik, která nám jasně říkají, že Vettel si tento čas zapsal na nových ultraměkkých pneumatikách, zatímco Rosberg měl podstatně tvrdší sadu medium. S ohledem na tuto okolnost se u Pirelli domnívají, že na barcelonské trati použití rozdílných pneumatik může znamenat rozdíl v rozpětí 1,8 až 2,3 vteřiny na jedno kolo. Čímž se rozdíl, který je mezi Ferrari a Mercedesem, de facto smazává.
Je tu ještě další okolnost, Vettel svého času dosáhl během tří kol, Rosberg ho zajel na začátku stintu trvajícího 17 okruhů. V tomto případě může hrát roli otázka hmotnosti paliva, což by znamenalo další rozdíl, třebaže poměrně nepatrný - 0,0525 vteřiny na kolo, případně 0,74 sekundy s ohledem na celkovou délku stintu. Pokud bychom sečetli všechny uvedené aspekty, tak dojdeme ke snadnému výsledku, že Mercedes by mohl naopak být až o 0,8 vteřiny rychlejší než Ferrari.
Je vcelku pochopitelné, že by Ferrari asi těžko poslalo Vettela na trať na ultraměkké směsi s plnou nádrží, ale s jistotou nelze říci, kolik pohonných hmot Sebastian vezl. Na druhou stranu je rovněž málo pravděpodobné, že by Ferrari po zimní přestávce ztrácelo více než na konci sezóny 2015. Jak je vidět, otazníků je poměrně dost, je třeba počkat na výkony v dalších dvou dnech. Pokud je nezkreslí technické potíže.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.