Poslední americký mistr světa je považován za ikonu motoristického sportu, je také znám jako perfektní profesionál, který jednal v duchu smluv a neměnil svá rozhodnutí podle momentálních úspěchů. K F1 má stále vřelý vztah a často a rád dění kolem ní komentuje.
Není to zase tak dávno, o něco více než čtvrt roku, kdy Mario vyslovil názor, že by Formuli 1 neměla postihnout žádná revoluce. Hovořil o změnách, ale nazýval je přizpůsobením, ne tendencí obrátit všechno naruby jen proto, aby se něco změnilo.
Nyní se pětasedmdesátiletý rodák z italské Montony (do USA se s rodiči přestěhoval ve 14 letech) nechal slyšet, že schvaluje některé chystané změny a předpokládá, že s nimi bude F1 úspěšnější. "Vždy budou existovat lidé, kteří budou tvrdit »Za starých časů to bylo nejlepší«, ale pořád je lepší se mít na co těšit. Slavné dny F1 prožíváme i nyní. Těší se oblibě po celém světě a po technologické stránce je na samotné hranici. Moc se mi líbí, kam se za ta léta posunula, co bych dal za to, aby mi bylo o třicet méně a mohl znovu usednout do kokpitu," vyznává se Andretti.
Neznamená to však, že by tento veterán, šampion F1 i zámořských formulových sérii neměl některé drobné připomínky. "Jak vám každý bývalý pilot přizná, vždy by chtěl mít silnější vůz. Chceme prostě zvládat větší energii a fanoušci touží po rychlejších autech. V roce 1980 produkovaly motory zvuk, který bych nazval operní hudbou, jenže optimalizace pohonných jednotek je nutná, proto nyní máme hybridní motory. Říká se, že je obtížnější se s nimi vypořádat, což je předmětem většího zájmu a vytváří obtížnější pozici pro ty, kteří nemají takový talent," pokračuje mistr světa F1 z roku 1978.
Zároveň dodává, že spoléhat jenom na technologii nelze, musí se víc udělat pro zajištění strhující podívané pro fanoušky. "Formule 1 by se měla snažit být vstřícnější k médiím. Třeba ve čtvrtek před tréninky zajistit pro diváky autogramiádu. Nesmíme zapomínat, že fanoušci jsou nesmírně důležití," připomíná Andretti, že podobná záležitost se děje v IndyCar nebo NASCAR.
Mario, jehož odkaz dále nesou jeho potomci se domnívá, že navzdory rozdílnému stylu jízdy a technologiím by mistři jeho éry ve srovnáním s dnešními piloty obstáli. "Šampióni dneška by mohli být mistry i za deset let a naopak. Bylo by skvělé vidět na startovním roštu obě generace, ale to bohužel není možné."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.