Poslední americký mistr světa je považován za ikonu motoristického sportu, je také znám jako perfektní profesionál, který jednal v duchu smluv a neměnil svá rozhodnutí podle momentálních úspěchů. K F1 má stále vřelý vztah a často a rád dění kolem ní komentuje.
Není to zase tak dávno, o něco více než čtvrt roku, kdy Mario vyslovil názor, že by Formuli 1 neměla postihnout žádná revoluce. Hovořil o změnách, ale nazýval je přizpůsobením, ne tendencí obrátit všechno naruby jen proto, aby se něco změnilo.
Nyní se pětasedmdesátiletý rodák z italské Montony (do USA se s rodiči přestěhoval ve 14 letech) nechal slyšet, že schvaluje některé chystané změny a předpokládá, že s nimi bude F1 úspěšnější. "Vždy budou existovat lidé, kteří budou tvrdit »Za starých časů to bylo nejlepší«, ale pořád je lepší se mít na co těšit. Slavné dny F1 prožíváme i nyní. Těší se oblibě po celém světě a po technologické stránce je na samotné hranici. Moc se mi líbí, kam se za ta léta posunula, co bych dal za to, aby mi bylo o třicet méně a mohl znovu usednout do kokpitu," vyznává se Andretti.
Neznamená to však, že by tento veterán, šampion F1 i zámořských formulových sérii neměl některé drobné připomínky. "Jak vám každý bývalý pilot přizná, vždy by chtěl mít silnější vůz. Chceme prostě zvládat větší energii a fanoušci touží po rychlejších autech. V roce 1980 produkovaly motory zvuk, který bych nazval operní hudbou, jenže optimalizace pohonných jednotek je nutná, proto nyní máme hybridní motory. Říká se, že je obtížnější se s nimi vypořádat, což je předmětem většího zájmu a vytváří obtížnější pozici pro ty, kteří nemají takový talent," pokračuje mistr světa F1 z roku 1978.
Zároveň dodává, že spoléhat jenom na technologii nelze, musí se víc udělat pro zajištění strhující podívané pro fanoušky. "Formule 1 by se měla snažit být vstřícnější k médiím. Třeba ve čtvrtek před tréninky zajistit pro diváky autogramiádu. Nesmíme zapomínat, že fanoušci jsou nesmírně důležití," připomíná Andretti, že podobná záležitost se děje v IndyCar nebo NASCAR.
Mario, jehož odkaz dále nesou jeho potomci se domnívá, že navzdory rozdílnému stylu jízdy a technologiím by mistři jeho éry ve srovnáním s dnešními piloty obstáli. "Šampióni dneška by mohli být mistry i za deset let a naopak. Bylo by skvělé vidět na startovním roštu obě generace, ale to bohužel není možné."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.