Poslední americký mistr světa je považován za ikonu motoristického sportu, je také znám jako perfektní profesionál, který jednal v duchu smluv a neměnil svá rozhodnutí podle momentálních úspěchů. K F1 má stále vřelý vztah a často a rád dění kolem ní komentuje.
Není to zase tak dávno, o něco více než čtvrt roku, kdy Mario vyslovil názor, že by Formuli 1 neměla postihnout žádná revoluce. Hovořil o změnách, ale nazýval je přizpůsobením, ne tendencí obrátit všechno naruby jen proto, aby se něco změnilo.
Nyní se pětasedmdesátiletý rodák z italské Montony (do USA se s rodiči přestěhoval ve 14 letech) nechal slyšet, že schvaluje některé chystané změny a předpokládá, že s nimi bude F1 úspěšnější. "Vždy budou existovat lidé, kteří budou tvrdit »Za starých časů to bylo nejlepší«, ale pořád je lepší se mít na co těšit. Slavné dny F1 prožíváme i nyní. Těší se oblibě po celém světě a po technologické stránce je na samotné hranici. Moc se mi líbí, kam se za ta léta posunula, co bych dal za to, aby mi bylo o třicet méně a mohl znovu usednout do kokpitu," vyznává se Andretti.
Neznamená to však, že by tento veterán, šampion F1 i zámořských formulových sérii neměl některé drobné připomínky. "Jak vám každý bývalý pilot přizná, vždy by chtěl mít silnější vůz. Chceme prostě zvládat větší energii a fanoušci touží po rychlejších autech. V roce 1980 produkovaly motory zvuk, který bych nazval operní hudbou, jenže optimalizace pohonných jednotek je nutná, proto nyní máme hybridní motory. Říká se, že je obtížnější se s nimi vypořádat, což je předmětem většího zájmu a vytváří obtížnější pozici pro ty, kteří nemají takový talent," pokračuje mistr světa F1 z roku 1978.
Zároveň dodává, že spoléhat jenom na technologii nelze, musí se víc udělat pro zajištění strhující podívané pro fanoušky. "Formule 1 by se měla snažit být vstřícnější k médiím. Třeba ve čtvrtek před tréninky zajistit pro diváky autogramiádu. Nesmíme zapomínat, že fanoušci jsou nesmírně důležití," připomíná Andretti, že podobná záležitost se děje v IndyCar nebo NASCAR.
Mario, jehož odkaz dále nesou jeho potomci se domnívá, že navzdory rozdílnému stylu jízdy a technologiím by mistři jeho éry ve srovnáním s dnešními piloty obstáli. "Šampióni dneška by mohli být mistry i za deset let a naopak. Bylo by skvělé vidět na startovním roštu obě generace, ale to bohužel není možné."
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.