Pokud se zadíváte do historie Ferrari, Luca di Montezemolo k ní nesmazatelně patří. Už jeho první vstup do italské stáje byl úspěšný a během dvou let jeho působení nechybělo mnoho, aby byl stoprocentně úspěšný.
Luca Cordero di Montezemolo přišel do Maranella na sklonku roku 1973, kdy Ferrari prožívalo jednu ze svých nejhorších krizí. Z týmu utekl Jacky Ickx, Arturo Merzario se pohyboval na pozicích, pro slavný tým nedůstojných. Nelze říci, že by se vše změnilo mávnutím kouzelného proutku, ale tehdy šestadvacetiletý Luca dokázal vytvořit v týmu atmosféru, která ruku v ruce s návratem konstruktéra Maura Forghieriho vedla téměř k mistrovskému titulu. Clay Regazzoni ho prohrál až v posledním závodě s Emersonem Fittipaldim (McLaren).
O rok později už Niki Lauda triumfoval a Luca proslul svým zápalem pro věc. Kvůli tomu se popral s pořadateli v Monacu, kteří ho nechtěli nechat přivítat na trati vítězný vůz Ferrari, obětavě zůstal v boxech v Holandsku i poté, co jej po výměně kol porazil Peterson a zlomil mu nohu. O to víc na konci sezóny překvapil jeho odchod k FIATu, na jeho místo nastoupil Danielle Audetto. Jeho další aktivity byly rozmanité, týkaly se i slavné značky aperitivu Cinzano nebo práce v organizačním výboru mistrovství světa ve fotbale 1990.
Od roku 1991 působil ve funkci prezidenta Ferrari a pod jeho vedením zažil tým slavnou éru s Michaelem Schumacherem, korunovanou pěti mistrovskými tituly. Pokud bychom sečetli trofeje za celou dobu funkčního období di Montezemola, dojdeme ke 14 trofejím na poli jezdeckém či týmovém.
Při nedávném rozhovoru týkajícího se vstupu Ferrari na burzu se dnes osmašedesátiletý Luca svěřil periodiku The Financial Times, že si jeho osoba zaslouží více kreditu za svůj přínos prosperitě Ferrari. "Když Ferrari vstoupilo na burzu s prezentovanými výsledky, tak 23 let z uváděných čtyřiadvaceti patřilo mě a mým lidem. Takže to nejmenší, co bych od vlastníků očekával, bylo oficiální poděkování. Nečekal jsem žádný dárek, protože hodnota Ferrari je neuvěřitelná, ale mohlo přijít aspoň uznání." Hodnota Ferrari na počátku veřejné nabídky byla vyčíslena na 9,8 miliardy dolarů.
Luca di Montezemolo v současné době pracuje pro leteckou společnost Alitalia a rovněž se postavil do čela výboru, jehož cílem je zajistit v roce 2024 pro Řím letní olympijské hry.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.