Montezemolo očekával od Ferrari větší uznání

Fanoušci mají jasno, Ferrari se vůči někdejšímu prezidentovi zachovalo chladněji
Fanoušci mají jasno, Ferrari se vůči někdejšímu prezidentovi zachovalo chladněji, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 21. ledna 2016 10:00
Sdílej:

Pokud se zadíváte do historie Ferrari, Luca di Montezemolo k ní nesmazatelně patří. Už jeho první vstup do italské stáje byl úspěšný a během dvou let jeho působení nechybělo mnoho, aby byl stoprocentně úspěšný.

Luca Cordero di Montezemolo přišel do Maranella na sklonku roku 1973, kdy Ferrari prožívalo jednu ze svých nejhorších krizí. Z týmu utekl Jacky Ickx, Arturo Merzario se pohyboval na pozicích, pro slavný tým nedůstojných. Nelze říci, že by se vše změnilo mávnutím kouzelného proutku, ale tehdy šestadvacetiletý Luca dokázal vytvořit v týmu atmosféru, která ruku v ruce s návratem konstruktéra Maura Forghieriho vedla téměř k mistrovskému titulu. Clay Regazzoni ho prohrál až v posledním závodě s Emersonem Fittipaldim (McLaren).

O rok později už Niki Lauda triumfoval a Luca proslul svým zápalem pro věc. Kvůli tomu se popral s pořadateli v Monacu, kteří ho nechtěli nechat přivítat na trati vítězný vůz Ferrari, obětavě zůstal v boxech v Holandsku i poté, co jej po výměně kol porazil Peterson a zlomil mu nohu. O to víc na konci sezóny překvapil jeho odchod k FIATu, na jeho místo nastoupil Danielle Audetto. Jeho další aktivity byly rozmanité, týkaly se i slavné značky aperitivu Cinzano nebo práce v organizačním výboru mistrovství světa ve fotbale 1990.

Od roku 1991 působil ve funkci prezidenta Ferrari a pod jeho vedením zažil tým slavnou éru s Michaelem Schumacherem, korunovanou pěti mistrovskými tituly. Pokud bychom sečetli trofeje za celou dobu funkčního období di Montezemola, dojdeme ke 14 trofejím na poli jezdeckém či týmovém. 

Při nedávném rozhovoru týkajícího se vstupu Ferrari na burzu se dnes osmašedesátiletý Luca svěřil periodiku The Financial Times, že si jeho osoba zaslouží více kreditu za svůj přínos prosperitě Ferrari. "Když Ferrari vstoupilo na burzu s prezentovanými výsledky, tak 23 let z uváděných čtyřiadvaceti patřilo mě a mým lidem. Takže to nejmenší, co bych od vlastníků očekával, bylo oficiální poděkování. Nečekal jsem žádný dárek, protože hodnota Ferrari je neuvěřitelná, ale mohlo přijít aspoň uznání." Hodnota Ferrari na počátku veřejné nabídky byla vyčíslena na 9,8 miliardy dolarů.

Luca di Montezemolo v současné době pracuje pro leteckou společnost Alitalia a rovněž se postavil do čela výboru, jehož cílem je zajistit v roce 2024 pro Řím letní olympijské hry.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.