Pokud se zadíváte do historie Ferrari, Luca di Montezemolo k ní nesmazatelně patří. Už jeho první vstup do italské stáje byl úspěšný a během dvou let jeho působení nechybělo mnoho, aby byl stoprocentně úspěšný.
Luca Cordero di Montezemolo přišel do Maranella na sklonku roku 1973, kdy Ferrari prožívalo jednu ze svých nejhorších krizí. Z týmu utekl Jacky Ickx, Arturo Merzario se pohyboval na pozicích, pro slavný tým nedůstojných. Nelze říci, že by se vše změnilo mávnutím kouzelného proutku, ale tehdy šestadvacetiletý Luca dokázal vytvořit v týmu atmosféru, která ruku v ruce s návratem konstruktéra Maura Forghieriho vedla téměř k mistrovskému titulu. Clay Regazzoni ho prohrál až v posledním závodě s Emersonem Fittipaldim (McLaren).
O rok později už Niki Lauda triumfoval a Luca proslul svým zápalem pro věc. Kvůli tomu se popral s pořadateli v Monacu, kteří ho nechtěli nechat přivítat na trati vítězný vůz Ferrari, obětavě zůstal v boxech v Holandsku i poté, co jej po výměně kol porazil Peterson a zlomil mu nohu. O to víc na konci sezóny překvapil jeho odchod k FIATu, na jeho místo nastoupil Danielle Audetto. Jeho další aktivity byly rozmanité, týkaly se i slavné značky aperitivu Cinzano nebo práce v organizačním výboru mistrovství světa ve fotbale 1990.
Od roku 1991 působil ve funkci prezidenta Ferrari a pod jeho vedením zažil tým slavnou éru s Michaelem Schumacherem, korunovanou pěti mistrovskými tituly. Pokud bychom sečetli trofeje za celou dobu funkčního období di Montezemola, dojdeme ke 14 trofejím na poli jezdeckém či týmovém.
Při nedávném rozhovoru týkajícího se vstupu Ferrari na burzu se dnes osmašedesátiletý Luca svěřil periodiku The Financial Times, že si jeho osoba zaslouží více kreditu za svůj přínos prosperitě Ferrari. "Když Ferrari vstoupilo na burzu s prezentovanými výsledky, tak 23 let z uváděných čtyřiadvaceti patřilo mě a mým lidem. Takže to nejmenší, co bych od vlastníků očekával, bylo oficiální poděkování. Nečekal jsem žádný dárek, protože hodnota Ferrari je neuvěřitelná, ale mohlo přijít aspoň uznání." Hodnota Ferrari na počátku veřejné nabídky byla vyčíslena na 9,8 miliardy dolarů.
Luca di Montezemolo v současné době pracuje pro leteckou společnost Alitalia a rovněž se postavil do čela výboru, jehož cílem je zajistit v roce 2024 pro Řím letní olympijské hry.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.