Pokud se zadíváte do historie Ferrari, Luca di Montezemolo k ní nesmazatelně patří. Už jeho první vstup do italské stáje byl úspěšný a během dvou let jeho působení nechybělo mnoho, aby byl stoprocentně úspěšný.
Luca Cordero di Montezemolo přišel do Maranella na sklonku roku 1973, kdy Ferrari prožívalo jednu ze svých nejhorších krizí. Z týmu utekl Jacky Ickx, Arturo Merzario se pohyboval na pozicích, pro slavný tým nedůstojných. Nelze říci, že by se vše změnilo mávnutím kouzelného proutku, ale tehdy šestadvacetiletý Luca dokázal vytvořit v týmu atmosféru, která ruku v ruce s návratem konstruktéra Maura Forghieriho vedla téměř k mistrovskému titulu. Clay Regazzoni ho prohrál až v posledním závodě s Emersonem Fittipaldim (McLaren).
O rok později už Niki Lauda triumfoval a Luca proslul svým zápalem pro věc. Kvůli tomu se popral s pořadateli v Monacu, kteří ho nechtěli nechat přivítat na trati vítězný vůz Ferrari, obětavě zůstal v boxech v Holandsku i poté, co jej po výměně kol porazil Peterson a zlomil mu nohu. O to víc na konci sezóny překvapil jeho odchod k FIATu, na jeho místo nastoupil Danielle Audetto. Jeho další aktivity byly rozmanité, týkaly se i slavné značky aperitivu Cinzano nebo práce v organizačním výboru mistrovství světa ve fotbale 1990.
Od roku 1991 působil ve funkci prezidenta Ferrari a pod jeho vedením zažil tým slavnou éru s Michaelem Schumacherem, korunovanou pěti mistrovskými tituly. Pokud bychom sečetli trofeje za celou dobu funkčního období di Montezemola, dojdeme ke 14 trofejím na poli jezdeckém či týmovém.
Při nedávném rozhovoru týkajícího se vstupu Ferrari na burzu se dnes osmašedesátiletý Luca svěřil periodiku The Financial Times, že si jeho osoba zaslouží více kreditu za svůj přínos prosperitě Ferrari. "Když Ferrari vstoupilo na burzu s prezentovanými výsledky, tak 23 let z uváděných čtyřiadvaceti patřilo mě a mým lidem. Takže to nejmenší, co bych od vlastníků očekával, bylo oficiální poděkování. Nečekal jsem žádný dárek, protože hodnota Ferrari je neuvěřitelná, ale mohlo přijít aspoň uznání." Hodnota Ferrari na počátku veřejné nabídky byla vyčíslena na 9,8 miliardy dolarů.
Luca di Montezemolo v současné době pracuje pro leteckou společnost Alitalia a rovněž se postavil do čela výboru, jehož cílem je zajistit v roce 2024 pro Řím letní olympijské hry.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.