Jaká tedy bude podoba pohonných jednotek v roce 2016? Dočkáme se podobně jako v roce 1987? Prezident FIA je přesvědčen, že taková situace nenastane. V jeho názoru převládá optimismus, že nakonec dojde k uspokojivé dohodě.
Jean Todt je přesvědčen, že výrobci nakonec najdou způsob, jak vyhovět požadavku ohledně snížení nákladů, takže nebude nutné využít mandát Světové rady motoristického sportu, který dostal právě Todt a Bernie Ecclestone, k "přehodnocení a rozhodnutí o řadě naléhavých problémů doprovázejících Formuli 1 v oblasti řízení, motorových jednotek a omezení nákladů".
Jak uvádí Todt, po řadě jednání je zřejmé, že dochází k dosažení uspokojivého řešení v oblasti pohonných jednotek, nicméně ještě bude nutné plány formálně prodiskutovat tento týden na zasedání v Ženevě. "Myslím, že jsme velmi blízko dohodě. Není vhodné, abych tuto otázku zodpovídal dnes, ale jsem optimista, takže předpokládám, že tak učiním do 72 hodin," tvrdí prezident FIA.
"Jsem přesvědčen, že najdeme u zodpovědných osob porozumění, protože šampionát je i jejich zájmem, stejně tak i zájmem týmů a vlastníků komerčních práv. To je důvod, proč se domnívám, že se nacházíme v normálním světě s rozumnými lidmi, proto bychom měli být schopní se dohodnout a najít správné řešení," přeje si Todt.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.