Jaká tedy bude podoba pohonných jednotek v roce 2016? Dočkáme se podobně jako v roce 1987? Prezident FIA je přesvědčen, že taková situace nenastane. V jeho názoru převládá optimismus, že nakonec dojde k uspokojivé dohodě.
Jean Todt je přesvědčen, že výrobci nakonec najdou způsob, jak vyhovět požadavku ohledně snížení nákladů, takže nebude nutné využít mandát Světové rady motoristického sportu, který dostal právě Todt a Bernie Ecclestone, k "přehodnocení a rozhodnutí o řadě naléhavých problémů doprovázejících Formuli 1 v oblasti řízení, motorových jednotek a omezení nákladů".
Jak uvádí Todt, po řadě jednání je zřejmé, že dochází k dosažení uspokojivého řešení v oblasti pohonných jednotek, nicméně ještě bude nutné plány formálně prodiskutovat tento týden na zasedání v Ženevě. "Myslím, že jsme velmi blízko dohodě. Není vhodné, abych tuto otázku zodpovídal dnes, ale jsem optimista, takže předpokládám, že tak učiním do 72 hodin," tvrdí prezident FIA.
"Jsem přesvědčen, že najdeme u zodpovědných osob porozumění, protože šampionát je i jejich zájmem, stejně tak i zájmem týmů a vlastníků komerčních práv. To je důvod, proč se domnívám, že se nacházíme v normálním světě s rozumnými lidmi, proto bychom měli být schopní se dohodnout a najít správné řešení," přeje si Todt.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.