Dominance Mercedesu je otázkou hojně přetřásanou na všech mediálních úrovních. Není málo těch, kteří Mercedes označují jako "hrobaře F1", kterou svou nadvládou a velkou převahou ničí. Poslechněme si nyní názor osoby z druhé strany - samotného šéfa dominantní značky.
Když noviny Tiroler Tageszeitung položily šéfovi Mercedesu Toto Wolffovi otázku, jak si užil vánočních svátků, ten jenom mrkl okem a opáčil: "Myslíte pětadvacátého nebo šestadvacátého?" Jde o zjevou narážku na nedávné prohlášení Bernie Ecclestonea, že kdyby Wolff při jednání o F1 navrhl změnu datumu Vánoc, mnoho z jeho polotických stoupenců by ho slepě následovalo.
"Za prvé, jsme »Frenemies« (složenina britských výrazů přátele a nepřátelé). Na osobní úrovni jsme přátelé a v létě dokonce trávíme společnou dovolenou. Na druhé straně chápu, že jako promotér cítí určité znepokojení," vysvětlil Wolff svůj vztah k pětaosmdesátiletému bossovi F1. Podle jeho názoru se Bernie obává o svou "show F1", kterou mu Mercedes svou dominancí v nové éře hybridních motorů ničí.
Wolff přiznává, že v roce 2016 může být německá automobilka pod větším tlakem. "V angličtině existuje slovo »sebeuspokojení«, ale to zhodně není náš případ. Existují skupiny, které využívají situace k dosažení předpokládané výhody. Není to způsob, který bych nějak zvlášť vítal, ale souhlasím, že tak se k tomu přistupuje," říká Wolff s tím, že mnoho stížností, které přicházejí na adresu Mercedesu a současné situace v F1, je oportunistických.
"Bernieho pohled chápu, on chce prvotřídní zábavu, kterou by mohl prodat, takže to je jeden z důvodů, proč pro něj tato éra Mercedesu není ideální," vysvětluje Wolff a připouští, že je nutné brát vážně Ecclestoneovo varování, že bude prosazovat změny bez ohledu na to, zda budou či nebudou demokratické. "Všechno, co Bernie dělá, nelze podceňovat. Jenže mnoho lidí v jeho závěsu se chová jako psi, kteří štěkají, ale nekoušou. Snažíme se dosáhnout kompromisu, protože se nemůžeme chovat jako zastánci tvrdé linie, kteří se ohlížejí jen sami na sebe. Formule 1 musí zůstat atraktivní."
Wolffovi se také příliš nelíbí srovnávání F1 se závody MotoGP, které jsou považovány za přímou konkurcenci královny motoristického sportu. Jezdci jsou tam vnímáni jako skuteční hrdinové a závody jsou často považovány za těžší. "Je to srovnávání jablek a hrušek. Formule 1 sleduje televizní publikum, které je mnohonásobkem komunity MotoGP. Co je na MotoGP dobré, je větší závodění. Piloti nedostávají žádné zprávy a závislost na aerodynamice je prakticky nulová. Z toho si můžeme vzít ponaučení."
Wolff dále tvrdí, že show F1 je pořád dobrá a éra hybridních motorů je neprávem osočovaná. "S výjimkou 80. let, kdy byla v kvalifikaci tisícikoňová monstra, máme v celé historii F1 nejsilnější motory. Zkrátka jenom špatně prodáváme náš produkt. Problémem je, že někteří naši konkurenti a také Bernie tuto technologii pomlouvají, ale hybridní motory jsou jednoznačně budoucností. To nelze ignorovat. Tyto agregáty jsou lehčí, rychlejší, efektivnější a silnější než konvenční pohonné jednotky. Ano, technologie nesmí mít navrch nad piloty, ale když změníme pár drobností na vozech, uvidíme v roce 2017 na závodní dráze nejrychlejší vozy na této planetě."
Susie je mi líto, je to promarněná šanceWolff se také vrátil k nedávnému rozhodnutí své manželky Susie ukončit definitivně svou kariéru pilotky F1. "Jako její manžel lituji, že nedostala šanci, protože jsem přesvědčen, že by bez problémů mohla působit ve středu startovního pole. Navíc pro svět F1 by bylo rozhodně dobré mít i nějakou ženu v závodním týmu, protože by to přitáhlo zájem médií, která obvykle s motorsportem moc společného nemají.
Je to podle mého názoru promarněná přiležitost. Ale v naší rodině se po jejím rozhodnutí vůbec nic nemění. Je smířená sama se sebou a mohu vám říci jedno věc: Dívky jsou kolikrát mnohem tvrdší než kluci," usmívá se Wolff.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.