Hans Stuck se řadil mezi nejvýznamnější německé závodníky, jeho syn Hans Joachim pokračoval v rodinné tradici, ale zdaleka ne s takovými výsledky. Ve Formuli 1 svého otce překonal, což nebylo až tak obtížné.
Hans Villez von Stuck (mimochodem přišel na svět ve Varšavě) totiž vstoupil do F1 na sklonku své závodní kariéry v 51 letech a stihl už jen tři závody. Hans Joachim, jehož vedl otec k závodění už od jeho útlého věku (v tom je podobnost s Verstappenovými nikoli náhodná), vstoupil do téže kategorie díky podpoře výrobce likérů Jägermeister o 23 let později. Na vozech March, Brabham, Shadow a ATS absolvoval 74 závodů a svého otce rok před jeho úmrtím potěšil dvěma třetími místy. Zásadní chybou "dlouhého Hanse", jak se mladšímu Stuckovi říkalo, bylo odmítnutí nabídky Williamsu před sezónou 1979, jeho kariéra mohla vypadat jinak.
Pozdější dvojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans se rozhovořil o současných problémech Formule 1, serveru motorsport.com se svěřil, že dle jeho názoru se musí zástupci této kategorie víc snažit, aby její účastníci měli rovnější podmínky. "Upřímně, Formule 1 je vrcholem motoristického sportu, ale je třeba v ní mnoho věcí »propojit«, aby se přiblížila své slavné minulosti."
Když dostal Hans Joachim následnou otázku, jak toho lze dosáhnout, s úsměvem zažertoval: "Kolik času mi dáte na odpověď?" Pak pokračoval: "Řekněme to takhle. Nemyslím, že je dobré, když z dvaceti vozů nasazených do mistrovství světa mohou vyhrát pouze čtyři. Co je tedy třeba udělat? Musíme najít nové předpisy, technická pravidla, která umožní malým týmům poskočit kupředu. Ne zrovna vyhrávat, ale být víc vpředu. Taková situace pak nabízí větší šanci pro konkurenceschopnost."
Stuck se vyjádřil i k hojně diskutovanému tématu finančních nákladů: "To je další důležitá věc. Náklady jsou prostě příliš vysoké. Je zřejmé, kolik peněz musí pilot přinést jako »věno«, aby vůbec mohl závodit v F1."
Kde zůstal skutečný závodní talent?Stuck dále uvedl, že F1 je posledlá komplikovanými pravidly a nějak se zapomnělo, že by jí měl dominovat především jezdecký talent. "Důležitou věcí by bylo zbavit se všech těch elektronických triků. Je normální možnost nastavit vyvážení brzd během závodu? A ten legrační DRS, stačí otevřít křídlo a jste vpředu. Formule 1 se musí vrátit ke svým kořenům, stát se syrovější. Aby to byl zase sport, musí být tím důležitým pilot."
Stuck se v otázce nezávislých motorů staví na stranu Bernie Ecclestonea a prezidenta FIA Jeana Todta, navzdory tuhému odporu některých týmů. "To, co Ecclestone a Todt dělají, jejich snaha o zavedení nového systému, bych označil za správnou věc," říká čtyřiašedesátiletý Stuck.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.