Mistr světa je vždy pod drobnohledem médií. Lauda byl pro ně nezáživný, Hunt šťavnatým soustem, Piquet svými milostnými eskapádami darem z nebes. Hamilton, jak se zdá, bude zejména bulvárním plátkům dodávat dost materiálu. Což se ne každému líbí.
Ron Dennis se kdysi označoval jako Hamiltonův "náhradní otec". Generální ředitel a šéf McLaren Group to pochopitelně myslí ve vztahu k Lewisově kariéře. "Kdyby byl Hamilton u McLarenu, tak by se takhle nikdy nemohl chovat, protože bychom mu to jednoduše nedovolili... teď shodil okovy, které už nechtěl nosit."
Řeč se v poslední době točí kolem incidentu v Monacu, kde týden před Grand Prix Brazílie Lewis se svým vozem Pagani Zonda pocuchal tři zaparkovaná auta. Mercedes se nejdřív snažil kamuflovat a deklaroval Hamiltonovy "drobné zdravotní potíže", nakonec ale staronový mistr světa uvedl věci na pravou míru. Přiznal, že nehoda byla důsledkem jeho půldruhatýdenní pařby.
"Tenhle rok jsem si opravdu užíval života... však víte. Procházel jsem tímto rokem, jako kdyby měl být můj poslední. Bylo to neuvěřitelné. Pracovat tvrdě a stejně tak tvrdě si hrát," žertoval při rozhovorech Hamilton. Ovšem na otázku bulvárních plátků týkající se intimního života se jen smál a obracel oči v sloup.
Dennisovi se chování Lewise nelíbíOsmašedesátiletý Ron Dennis vystoupil na výroční konferenci Marketing Society v Londýně a při té příležitosti se mohl k Hamiltonovu chování vyjádřit. A zdálo se, že jím není vůbec nadšen. Proč právě on by měl Hamiltona posuzovat? Věnoval se mu od jeho třinácti let a dovedl ho pod svými ochrannými křídly až do F1. Dokonce mu bylo vyčítáno, že jeho posedlost pro Lewise vystrnadila z týmu Fernanda Alonsa (2007). Ovšem spřežení Dennis-Hamilton zafungovalo už v Britově druhé sezóně a bylo korunováno - i když šťastným - mistrovským titulem.
Dennis uvedl, že často musel Hamiltona "tahat z kolejí", protože vlastně přeskočil určitou část svého dětství ve prospěch závodní kariéry. V tom Dennis vidí negativní dopad na jeho osobnost. Nehodlá jej však pouze odsuzovat. "To rozhodně ne. Jen na něj pohlížím se smíšenými pocity. Práce s ním byla zajímavou zkušeností pro oba, nešlo vždycky o vřelý a harmonický vztah, někdy jsem nesouhlasil s tím, co dělá nebo říká. Ovšem skvělí sportovci jako on musejí přinášet nějaké oběti. A ty v jeho případě leží v absenci formativní části jeho dětství; tento nedostatek se později projevil ve společenském chování nebo v nedostatku tendencí které vy uznáváte."
Naskýtá se tak otázka, zda by Hamilton vyhrával závody a šampionáty, kdyby u McLarenu zůstal. Woking opustil v roce 2012 a jeho rozhodutí bylo široce komentováno a označováno za nejhorší krok v jeho kariéře. Sýčkové však museli brzy zavřít ústa, protože za pět let u McLarenu vyhrál Lewis 21 Grand Prix a stal se jednou šampionem, v barvách německé značky za tři roky triumfoval dvaadvacetkrát a tituly už má dva.
Dost možná Dennisovi vadí, že Hamilton dokáže výrazněji žít i mimo závodní dráhu. V tomto směru rozhodně nelze Brita srovnávat s takovým Sennou, dalším Dennisovým osudovým pilotem. "Ayrton byl pro závody zapálený, neustále prahl po informacích, neustále žádal poznatky o voze i soupeřích. Rozhodně Formuli 1 obětoval velkou část svého života. Jediné, co mu bylo možné vytknout, byla jeho častá náladovost, ale svou extrémní prací v týmu na to dal rychle zapomenout," prohlásil o fenomenálním Sennovi krátce po jeho tragické smrti Dennis.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.