Mistr světa je vždy pod drobnohledem médií. Lauda byl pro ně nezáživný, Hunt šťavnatým soustem, Piquet svými milostnými eskapádami darem z nebes. Hamilton, jak se zdá, bude zejména bulvárním plátkům dodávat dost materiálu. Což se ne každému líbí.
Ron Dennis se kdysi označoval jako Hamiltonův "náhradní otec". Generální ředitel a šéf McLaren Group to pochopitelně myslí ve vztahu k Lewisově kariéře. "Kdyby byl Hamilton u McLarenu, tak by se takhle nikdy nemohl chovat, protože bychom mu to jednoduše nedovolili... teď shodil okovy, které už nechtěl nosit."
Řeč se v poslední době točí kolem incidentu v Monacu, kde týden před Grand Prix Brazílie Lewis se svým vozem Pagani Zonda pocuchal tři zaparkovaná auta. Mercedes se nejdřív snažil kamuflovat a deklaroval Hamiltonovy "drobné zdravotní potíže", nakonec ale staronový mistr světa uvedl věci na pravou míru. Přiznal, že nehoda byla důsledkem jeho půldruhatýdenní pařby.
"Tenhle rok jsem si opravdu užíval života... však víte. Procházel jsem tímto rokem, jako kdyby měl být můj poslední. Bylo to neuvěřitelné. Pracovat tvrdě a stejně tak tvrdě si hrát," žertoval při rozhovorech Hamilton. Ovšem na otázku bulvárních plátků týkající se intimního života se jen smál a obracel oči v sloup.
Dennisovi se chování Lewise nelíbíOsmašedesátiletý Ron Dennis vystoupil na výroční konferenci Marketing Society v Londýně a při té příležitosti se mohl k Hamiltonovu chování vyjádřit. A zdálo se, že jím není vůbec nadšen. Proč právě on by měl Hamiltona posuzovat? Věnoval se mu od jeho třinácti let a dovedl ho pod svými ochrannými křídly až do F1. Dokonce mu bylo vyčítáno, že jeho posedlost pro Lewise vystrnadila z týmu Fernanda Alonsa (2007). Ovšem spřežení Dennis-Hamilton zafungovalo už v Britově druhé sezóně a bylo korunováno - i když šťastným - mistrovským titulem.
Dennis uvedl, že často musel Hamiltona "tahat z kolejí", protože vlastně přeskočil určitou část svého dětství ve prospěch závodní kariéry. V tom Dennis vidí negativní dopad na jeho osobnost. Nehodlá jej však pouze odsuzovat. "To rozhodně ne. Jen na něj pohlížím se smíšenými pocity. Práce s ním byla zajímavou zkušeností pro oba, nešlo vždycky o vřelý a harmonický vztah, někdy jsem nesouhlasil s tím, co dělá nebo říká. Ovšem skvělí sportovci jako on musejí přinášet nějaké oběti. A ty v jeho případě leží v absenci formativní části jeho dětství; tento nedostatek se později projevil ve společenském chování nebo v nedostatku tendencí které vy uznáváte."
Naskýtá se tak otázka, zda by Hamilton vyhrával závody a šampionáty, kdyby u McLarenu zůstal. Woking opustil v roce 2012 a jeho rozhodutí bylo široce komentováno a označováno za nejhorší krok v jeho kariéře. Sýčkové však museli brzy zavřít ústa, protože za pět let u McLarenu vyhrál Lewis 21 Grand Prix a stal se jednou šampionem, v barvách německé značky za tři roky triumfoval dvaadvacetkrát a tituly už má dva.
Dost možná Dennisovi vadí, že Hamilton dokáže výrazněji žít i mimo závodní dráhu. V tomto směru rozhodně nelze Brita srovnávat s takovým Sennou, dalším Dennisovým osudovým pilotem. "Ayrton byl pro závody zapálený, neustále prahl po informacích, neustále žádal poznatky o voze i soupeřích. Rozhodně Formuli 1 obětoval velkou část svého života. Jediné, co mu bylo možné vytknout, byla jeho častá náladovost, ale svou extrémní prací v týmu na to dal rychle zapomenout," prohlásil o fenomenálním Sennovi krátce po jeho tragické smrti Dennis.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.