Když přišel čtyřnásobný mistr světa do italské stáje, měl spoustu představ o své pozici a jak má do fungovat. Ku prospěchu týmu však velice rychle pochopil, co bude u Ferrari třeba pozměnit, v čem ustoupit a kde přidat.
Maurizio Arrivabene připustil, že po příchodu Vettela k Ferrari následovalo období, kdy si pilot musel zvyknout na nový životní styl a projít vzájemným poznáním mezi jím a týmem. "Skočil do světa Ferrari a musel udělat obrátku o 360 stupňů. Nechtěl sem přijít jako čtyřnásobný mistr světa, ale coby normální člověk," tvrdí Arrivabene.
Od Vettela se pochopitelně čekalo, že podobně jako Schumacher v roce 1996 opět nasměruje Ferrari k nejvyšším příčkám. Před Michaelovým příchodem vyhrála Scuderia za pět sezón pouze dva závody, a u obou vítězství nešlo jen tak přejít, že byla spíše dílem náhody. Proto se podobně vzhlíželo k Vettelovi. "Musím přiznat, že jsem v něm viděl velkou kvalitu. Zpočátku byl v některých detailech neústupný, ale čím víc se o Ferrari dozvídal, tím víc mu docházelo, jak úžasná značka a závodní tým to je. Všichni si ho oblíbili, chtějí pro něj odvádět to nejlepší, respektují se navzájem," pokračuje šéf týmu Ferrari.
Arrivabene dobře ví, čím musel Vettel projítV čem byl tedy "Schumi-Bumi", jak se Vettelovi kdysi říkalo (a on sám byl jednu dobu na srovnávání se slavným krajanem až alergický), při svých začátcích u Ferrari tvrdohlavý? "Pokud se hodně soustředíte na detaily a neznáte dobře prostředí týmu, spoléháte spíš na své předchozí zkušenosti, o nichž si myslíte, že vám pomohou. Tady to tak ale nebylo. Myslím, že to pro něj byla lekce, která mu pomohla k ještě větší integraci."
Arrivabene se tisku svěřil, že ani jeho příchod k Ferrari nebyl snadný. "Hned na začátku jsem se dopustil chyby. Myslel jsem, že přicházím do Maranella a plno věcí tam změním. Přitom první věc, kterou musíte udělat, je pochopit prostředí, do kterého přicházíte. Když jsem si to uvědomil já, řekl jsem si »Tohle je značka s velkou historií. To si musím dobře uvědomit a pak se pokusit s nejlepším vědomím přidat svůj řádek do oné knihy, kterou napsal jistý Enzo Ferrari«."
Bezproblémový RäikkönenDalším z pozitivních faktorů sezóny byl i vztah Kimiho Räikkönena s týmem a zvláště pak s Vettelem. Arrivabene říká, že je absolutně bezproblémový. "Nejdůležitější věcí je, že to je prostě skvělý pracovní vztah. Vždy je nádherné vidět, když se někdo v Maranellu dobře integruje a nevytváří zeď mezi sebou a druhým pilotem. Cestovali spolu do Austinu, prostě si rozumí. A často si vyměňují informace při briefingu, což také hodně pomáhá," vysvětluje Arrivabene.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.