Když přišel čtyřnásobný mistr světa do italské stáje, měl spoustu představ o své pozici a jak má do fungovat. Ku prospěchu týmu však velice rychle pochopil, co bude u Ferrari třeba pozměnit, v čem ustoupit a kde přidat.
Maurizio Arrivabene připustil, že po příchodu Vettela k Ferrari následovalo období, kdy si pilot musel zvyknout na nový životní styl a projít vzájemným poznáním mezi jím a týmem. "Skočil do světa Ferrari a musel udělat obrátku o 360 stupňů. Nechtěl sem přijít jako čtyřnásobný mistr světa, ale coby normální člověk," tvrdí Arrivabene.
Od Vettela se pochopitelně čekalo, že podobně jako Schumacher v roce 1996 opět nasměruje Ferrari k nejvyšším příčkám. Před Michaelovým příchodem vyhrála Scuderia za pět sezón pouze dva závody, a u obou vítězství nešlo jen tak přejít, že byla spíše dílem náhody. Proto se podobně vzhlíželo k Vettelovi. "Musím přiznat, že jsem v něm viděl velkou kvalitu. Zpočátku byl v některých detailech neústupný, ale čím víc se o Ferrari dozvídal, tím víc mu docházelo, jak úžasná značka a závodní tým to je. Všichni si ho oblíbili, chtějí pro něj odvádět to nejlepší, respektují se navzájem," pokračuje šéf týmu Ferrari.
Arrivabene dobře ví, čím musel Vettel projítV čem byl tedy "Schumi-Bumi", jak se Vettelovi kdysi říkalo (a on sám byl jednu dobu na srovnávání se slavným krajanem až alergický), při svých začátcích u Ferrari tvrdohlavý? "Pokud se hodně soustředíte na detaily a neznáte dobře prostředí týmu, spoléháte spíš na své předchozí zkušenosti, o nichž si myslíte, že vám pomohou. Tady to tak ale nebylo. Myslím, že to pro něj byla lekce, která mu pomohla k ještě větší integraci."
Arrivabene se tisku svěřil, že ani jeho příchod k Ferrari nebyl snadný. "Hned na začátku jsem se dopustil chyby. Myslel jsem, že přicházím do Maranella a plno věcí tam změním. Přitom první věc, kterou musíte udělat, je pochopit prostředí, do kterého přicházíte. Když jsem si to uvědomil já, řekl jsem si »Tohle je značka s velkou historií. To si musím dobře uvědomit a pak se pokusit s nejlepším vědomím přidat svůj řádek do oné knihy, kterou napsal jistý Enzo Ferrari«."
Bezproblémový RäikkönenDalším z pozitivních faktorů sezóny byl i vztah Kimiho Räikkönena s týmem a zvláště pak s Vettelem. Arrivabene říká, že je absolutně bezproblémový. "Nejdůležitější věcí je, že to je prostě skvělý pracovní vztah. Vždy je nádherné vidět, když se někdo v Maranellu dobře integruje a nevytváří zeď mezi sebou a druhým pilotem. Cestovali spolu do Austinu, prostě si rozumí. A často si vyměňují informace při briefingu, což také hodně pomáhá," vysvětluje Arrivabene.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.