Když přišel čtyřnásobný mistr světa do italské stáje, měl spoustu představ o své pozici a jak má do fungovat. Ku prospěchu týmu však velice rychle pochopil, co bude u Ferrari třeba pozměnit, v čem ustoupit a kde přidat.
Maurizio Arrivabene připustil, že po příchodu Vettela k Ferrari následovalo období, kdy si pilot musel zvyknout na nový životní styl a projít vzájemným poznáním mezi jím a týmem. "Skočil do světa Ferrari a musel udělat obrátku o 360 stupňů. Nechtěl sem přijít jako čtyřnásobný mistr světa, ale coby normální člověk," tvrdí Arrivabene.
Od Vettela se pochopitelně čekalo, že podobně jako Schumacher v roce 1996 opět nasměruje Ferrari k nejvyšším příčkám. Před Michaelovým příchodem vyhrála Scuderia za pět sezón pouze dva závody, a u obou vítězství nešlo jen tak přejít, že byla spíše dílem náhody. Proto se podobně vzhlíželo k Vettelovi. "Musím přiznat, že jsem v něm viděl velkou kvalitu. Zpočátku byl v některých detailech neústupný, ale čím víc se o Ferrari dozvídal, tím víc mu docházelo, jak úžasná značka a závodní tým to je. Všichni si ho oblíbili, chtějí pro něj odvádět to nejlepší, respektují se navzájem," pokračuje šéf týmu Ferrari.
Arrivabene dobře ví, čím musel Vettel projítV čem byl tedy "Schumi-Bumi", jak se Vettelovi kdysi říkalo (a on sám byl jednu dobu na srovnávání se slavným krajanem až alergický), při svých začátcích u Ferrari tvrdohlavý? "Pokud se hodně soustředíte na detaily a neznáte dobře prostředí týmu, spoléháte spíš na své předchozí zkušenosti, o nichž si myslíte, že vám pomohou. Tady to tak ale nebylo. Myslím, že to pro něj byla lekce, která mu pomohla k ještě větší integraci."
Arrivabene se tisku svěřil, že ani jeho příchod k Ferrari nebyl snadný. "Hned na začátku jsem se dopustil chyby. Myslel jsem, že přicházím do Maranella a plno věcí tam změním. Přitom první věc, kterou musíte udělat, je pochopit prostředí, do kterého přicházíte. Když jsem si to uvědomil já, řekl jsem si »Tohle je značka s velkou historií. To si musím dobře uvědomit a pak se pokusit s nejlepším vědomím přidat svůj řádek do oné knihy, kterou napsal jistý Enzo Ferrari«."
Bezproblémový RäikkönenDalším z pozitivních faktorů sezóny byl i vztah Kimiho Räikkönena s týmem a zvláště pak s Vettelem. Arrivabene říká, že je absolutně bezproblémový. "Nejdůležitější věcí je, že to je prostě skvělý pracovní vztah. Vždy je nádherné vidět, když se někdo v Maranellu dobře integruje a nevytváří zeď mezi sebou a druhým pilotem. Cestovali spolu do Austinu, prostě si rozumí. A často si vyměňují informace při briefingu, což také hodně pomáhá," vysvětluje Arrivabene.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.