Veto italské stáje spustilo další činnosti, zejména pak debaty a návrh realizace standardizovaného motoru. FIA se nyní vrací k celé záležitosti a pokouší se objasnit, co vedlo Ferrari k zablokování možnosti omezených nákladů na motory.
Jean Todt prohlásil, že Ferrari pouze využívá své síly. "Využili práva veta, které je dlouho zakotveno v dohodách, kterými se řídí F1. Ale musí být demonstrováno, že tak činí kvůli něčemu, co je v rozporu s jejich zájmy. Moje snaha navrhout standardizované motory taková není? Budu šťastný, když o tom budeme moci diskutovat," tvrdí Todt.
Přiznejme, že prezident FIA dobře ví, o čem mluví, ne nadarmo byl v letech 1993 až 2007 šéfem italského týmu. V roce 2013 při řešení obchodní dohody s týmy, se už jako hlava Automobilové federace snažil toto právo Ferrari zpochybnit. "Vešlo v platnost v roce 1980 při formování Concorddské dohody (Concorde Agreement). Když jsem se k Ferrari připojil, tak jsem se o tuto skutečnost zajímal a snažil se pochopit, co to vlastně znamená, přitom to je velmi jednoduché," popisuje Todt okolnosti, které jsme rovněž zmínili v článcích o boji mezi FOCA a FISA.
"Enzo Ferrari byl ve své podstatě v izolaci, rozhodně ve srovnání s britskými týmy. Musíme mít na paměti, že v roce 1980 byl jediným týmem, který disponoval vlastním podvozkem i motorem. Musel čelit soukromým týmům jako Williams, Lotus a McLaren, všichni měli Ford Cosworth. Proto mu byla dána možnost veta pro případné debaty. Tato skutečnost byla vždy akceptována," vysvětluje Todt.
Prezident FIA však nemá pravdu, pokud označuje Ferrari za jedinou automobilku s vlastní kombinací motor-podvozek ve zmíněném roce a tudíž tím hovoří o Ferrariho izolaci. Se stejnou kombinací závodily i stáje a automobilky Renault a Alfa Romeo.
"Když jsem v roce 2013 jako prezident FIA posuzoval právo veta poprvé, musím říci, že jsem postupoval velmi opatrně, protože funguje jako zbraň. Měl jsem, jako vedoucí činitel FIA, ji Ferrari přímo nabídnout? Byl jsem překvapen, že Bernie Ecclestone jako držitel komerčních práv právo veta Ferrari potvrdil. Ostatně udělaly to i ostatní týmy. Takže bych asi vypadal poněkud podivně, kdybych šel jako jediný proti," líčí Francouz události před dvěma lety.
"Vím, že mě někdo obviní, že se snažím zachovat v F1 harmonický stav, kdy by všichni měli táhnout za jeden provaz. Nicméně jsme realizaci práva veta schválili při debatě o prodloužení Concordské dohody na roky 2013-2020. Ale pozměnili jsme formulaci, aby přesněji popsala jeho využití. Takže nejde o právo veta, potřebujete silné důvody k jeho uplatnění," uzavírá Todt.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.