Doposud platí, že se o místo na startovním roštu ucházelo pět žen. Z toho pouze dvě uspěly a jen jedna jediná dokázala proniknout do bodovaného hájemství. A i v tomto případě jen napolovic. Je jisté, že se mezi ně nezařadí Susie Wolff.
Maria Teresa de Filippis, Lella Lombardi, Divina Galica, Desiré Wilsonová a Giovanna Amati. Tato pětice má na svém kontě buď absolvovaný závod či závody, popřípadě účast v oficiální kvalifikaci na Grand Prix. Susie Wolffová v to doufala od roku 2012, kdy se stala testpilotkou týmu Williams.
Poté, co oznámila Susie konec své závodní kariéry, vynořila se otázka, zda je možnost, že se nějaká žena po téměř čtyřiceti letech opět postaví na start závodu. Naposledy totiž odmávl cílový praporek 15. srpna 1976 v Grand Prix Rakouska Lellu Lombardi. Pokud nebudeme počítat nemistrovské závody, ve kterých se prezentovaly jak Galica tak Wilsonová, tak všechny další pokusy končily neúspěšnou kvalifikací. Jako v případě sice pohledné, ale totálně neúspěšné Giovanny (1992).
Susie byla hodně blízko, ale dle všeho jí nejspíš vzalo chuť do další snahy angažmá Adriana Sutila. Od té doby se rovněž spustily různé dohady a přestřelky slovního charakteru, zda ženy mají či nemají šanci se plně zařadit do startovního pole. Časy Wolffové napovídaly, že by v kvalifikaci uspět mohla. Jaká je dle jejího názoru šance, že se brzy objeví její nástupkyně?
"Můžu vám odpovědně říci, že jsem do naplnění svého snu dala všechno. Je F1 připravena na skutečnost, že v ní může závodit žena na nejvyšší úrovni? Ano. Může toho žena opravdu dosáhnout? Rozhodně ano. A stane se to brzy? Bohužel ne. Jsou tu dva hlavní problémy: je málo mladých dívek, které by začaly v útlém věku závodit na motokárách, a pak chybí nějaký velký vzor. Někdy musíte vidět, že to někdo dokáže, abyste tomu uvěřili," podotýká Wolffová.
Jsou tu ale ještě další aspekty, které ženy do jisté míry znevýhodňují. Hovoří se o slabší tělesné konstituci, z toho podle lékařských odborníků vyplývá větší únava a pravděpodobnost chyb. Ačkoliv se poukazuje na některé dřívější úspěchy žen (Danica Patrick v zámoří, Michele Moutonvá v rallye), málokdo předpokládá, že by nějaká žena v blízké budoucnosti výrazněji do formule 1 zasáhla.
Po odchodu Susie Wolffové zůstane v oblasti F1 pouze Španělka Carmen Jordá, vývojová pilotka týmu Lotus. Jenže ta se skutečným vozem F1 na nějaké trati byť jen v rámci některého tréninku, zatím ještě neprojela.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.