Rovnováha mezi motory různých výrobců v F1 je možná, alespoň to tvrdí Jean Todt, prezident FIA, který si takovou situaci dokáže představit už v ročníku 2017. Dokonce poukázal na zdroje svého mínění.
O zavedení alternativních nízkonákladových motorů od nezávislých výrobců se už nějakou dobu mluví, jenže odpůrci této varianty vidí jako hlavní potíž ve velkém výkonnostním rozdílu v porovnání se současnými šestiválcovými turbomotory. Todt se ale odvolává na World Endurance Championship ((WEC) a tvrdí, že právě tato soutěž, kde se setkávají Porsche, Audi a Toyota, může být pro řešení situace v F1 příkladem.
"Pochopitelně se nejdříve musíme ujistit, že jsme schopni dosáhnout toho, aby mezi jednotlivými motory byla rovnováha nebo lépe řečeno vyrovnanost. Například WEC dokazuje, že to jde. V současné době tam působí tři výrobci se třemi různými typy motorů: přeplňovaný motor má Toyota, dieselagregát dodává Audi a hybridní čtyřválec Porsche. Takže to může fungovat," vysvětluje Todt.
Francouz hodlá předložit týmům variantu výkonnostně srovnatelného motoru v ceně do 6 milionů $ a věří, že jeho nápad přijmou. "V současné době probíhají konzultace a pokud týmy řeknou, že budou s takovým řešením spokojeny a budou ho chtít přijmout, dostaneme se o krok dál. Navrhneme tuto varinatu Stategické skupině při dalším zasedání a optimisticky předpokládáme, že hlasování bude pro nás úspěšné. Pak už bude mít práci Komise F1 a Světová rada motorsportu," plánuje Todt.
Na otázku veta ze strany Ferrari, které už takovou možnost avizovalo, se vyjádřil Todt následovně: "Veto je něco jako zbraň v kapse. Musíte být opatrní, jak takové právo použít a využívat. Právo veta, jehož chce Ferrari využít, by mělo být uplatněno pouze v případě, že se prokáže postup proti zájmu italské automobilky. A já tvrdím, že snaha navrhnout zákaznický motor není níc, co by bylo proti zájmům této značky."
Todt však připustil, že plán alternativních motorů by nemusel být realizován, kdyby se stávající výrobci zavázali, že cena pohonných jednotek nebude vyšší než 12 000 000 $. "Pokud se na tomto řešení neshodneme, musíme najít jiné východisko, protože vyšší ceny motorů by vedly k úpadkům dalších týmů," varuje Todt.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.