Rovnováha mezi motory různých výrobců v F1 je možná, alespoň to tvrdí Jean Todt, prezident FIA, který si takovou situaci dokáže představit už v ročníku 2017. Dokonce poukázal na zdroje svého mínění.
O zavedení alternativních nízkonákladových motorů od nezávislých výrobců se už nějakou dobu mluví, jenže odpůrci této varianty vidí jako hlavní potíž ve velkém výkonnostním rozdílu v porovnání se současnými šestiválcovými turbomotory. Todt se ale odvolává na World Endurance Championship ((WEC) a tvrdí, že právě tato soutěž, kde se setkávají Porsche, Audi a Toyota, může být pro řešení situace v F1 příkladem.
"Pochopitelně se nejdříve musíme ujistit, že jsme schopni dosáhnout toho, aby mezi jednotlivými motory byla rovnováha nebo lépe řečeno vyrovnanost. Například WEC dokazuje, že to jde. V současné době tam působí tři výrobci se třemi různými typy motorů: přeplňovaný motor má Toyota, dieselagregát dodává Audi a hybridní čtyřválec Porsche. Takže to může fungovat," vysvětluje Todt.
Francouz hodlá předložit týmům variantu výkonnostně srovnatelného motoru v ceně do 6 milionů $ a věří, že jeho nápad přijmou. "V současné době probíhají konzultace a pokud týmy řeknou, že budou s takovým řešením spokojeny a budou ho chtít přijmout, dostaneme se o krok dál. Navrhneme tuto varinatu Stategické skupině při dalším zasedání a optimisticky předpokládáme, že hlasování bude pro nás úspěšné. Pak už bude mít práci Komise F1 a Světová rada motorsportu," plánuje Todt.
Na otázku veta ze strany Ferrari, které už takovou možnost avizovalo, se vyjádřil Todt následovně: "Veto je něco jako zbraň v kapse. Musíte být opatrní, jak takové právo použít a využívat. Právo veta, jehož chce Ferrari využít, by mělo být uplatněno pouze v případě, že se prokáže postup proti zájmu italské automobilky. A já tvrdím, že snaha navrhnout zákaznický motor není níc, co by bylo proti zájmům této značky."
Todt však připustil, že plán alternativních motorů by nemusel být realizován, kdyby se stávající výrobci zavázali, že cena pohonných jednotek nebude vyšší než 12 000 000 $. "Pokud se na tomto řešení neshodneme, musíme najít jiné východisko, protože vyšší ceny motorů by vedly k úpadkům dalších týmů," varuje Todt.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.