Rovnováha mezi motory různých výrobců v F1 je možná, alespoň to tvrdí Jean Todt, prezident FIA, který si takovou situaci dokáže představit už v ročníku 2017. Dokonce poukázal na zdroje svého mínění.
O zavedení alternativních nízkonákladových motorů od nezávislých výrobců se už nějakou dobu mluví, jenže odpůrci této varianty vidí jako hlavní potíž ve velkém výkonnostním rozdílu v porovnání se současnými šestiválcovými turbomotory. Todt se ale odvolává na World Endurance Championship ((WEC) a tvrdí, že právě tato soutěž, kde se setkávají Porsche, Audi a Toyota, může být pro řešení situace v F1 příkladem.
"Pochopitelně se nejdříve musíme ujistit, že jsme schopni dosáhnout toho, aby mezi jednotlivými motory byla rovnováha nebo lépe řečeno vyrovnanost. Například WEC dokazuje, že to jde. V současné době tam působí tři výrobci se třemi různými typy motorů: přeplňovaný motor má Toyota, dieselagregát dodává Audi a hybridní čtyřválec Porsche. Takže to může fungovat," vysvětluje Todt.
Francouz hodlá předložit týmům variantu výkonnostně srovnatelného motoru v ceně do 6 milionů $ a věří, že jeho nápad přijmou. "V současné době probíhají konzultace a pokud týmy řeknou, že budou s takovým řešením spokojeny a budou ho chtít přijmout, dostaneme se o krok dál. Navrhneme tuto varinatu Stategické skupině při dalším zasedání a optimisticky předpokládáme, že hlasování bude pro nás úspěšné. Pak už bude mít práci Komise F1 a Světová rada motorsportu," plánuje Todt.
Na otázku veta ze strany Ferrari, které už takovou možnost avizovalo, se vyjádřil Todt následovně: "Veto je něco jako zbraň v kapse. Musíte být opatrní, jak takové právo použít a využívat. Právo veta, jehož chce Ferrari využít, by mělo být uplatněno pouze v případě, že se prokáže postup proti zájmu italské automobilky. A já tvrdím, že snaha navrhnout zákaznický motor není níc, co by bylo proti zájmům této značky."
Todt však připustil, že plán alternativních motorů by nemusel být realizován, kdyby se stávající výrobci zavázali, že cena pohonných jednotek nebude vyšší než 12 000 000 $. "Pokud se na tomto řešení neshodneme, musíme najít jiné východisko, protože vyšší ceny motorů by vedly k úpadkům dalších týmů," varuje Todt.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.