Následující stať berte jako určitou ukázku, že ne vždy je formule 1 pouze striktně profesionální a perfektně organizovanou podívanou. Sem tam se do ní dostane i prvek, který pak způsobí ono kouzlo nechtěného humoru. Ostatně, posuďte sami.
Že někdy formule 1 přináší překvapivé zážitky, není nic nového pod sluncem. A nemám tím pouze na mysli promenády podivných existencí po tratích za plného provozu nebo šíleného brazilského "sběratele polibků", který kdysi přímo na startovním roštu pokoušel nahánět Nelsona Piqueta. Když F1 poprvé zavítala do Číny, musel Michael Schumacher odpovídat na otázky typu: "Proč je vaše formule červená? To se vám ta barva tolik líbí?"
Ambiciózní Grand Prix Ruska letos prožívala nemalé problémy a v jistou dobu nebylo vůbec jasné, zda se pojede. Nakonec přitekly potřebné miliony s garancí vládní strany samotného prezidenta Vladimira Putina, což se ne každému zrovna líbilo. Rusové, jako by si smlsli na formulovém kaviáru, začali spřádat ještě vyšší cíle - chtějí se zařadit mezi pořadatele "nočního" závodu.
Promotér Sergej Vorobjov sice nepředpokládá dřívější termín než v roce 2017, spíš ale později, ovšem nyní přišla tisková agentura Ria Novosti se zprávou, v níž cituje zástupce předsedy vlády Dmitrije Kozaka. Ten uvedl, že kromě jednání o prodloužení smlouvy ohledně ruské Grand Prix po roce 2020 proběhlo i jednání o přesunu začátku závodu tak, aby se jel za umělého osvětlení.
"Rozhovory o této možnosti probíhají, protože jsme si vědomi, že noční závody jsou divácky více atraktivní," říká Kozak. Agentura Ria Novosti však zveřejnila i část jeho rozhovoru s Vladimirem Putinem, kterého se jeho podřízený pokusil přesvědčit o výhodách nočního závodu.
Putin: "Cože? Závod v noci? Vždyť nebude nic vidět?"Kozak: "Naopak, bude to velkolepé. V Singapuru se závody konají jen v noci a zájem je obrovský, protože záběry v televizi jsou hezké, barevné. Noční závod bude mnohem krásnější!"Putin: "Tak dobře, v pořádku."
A pak že je formule 1 jenom drsným prostředím...
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.