Následující stať berte jako určitou ukázku, že ne vždy je formule 1 pouze striktně profesionální a perfektně organizovanou podívanou. Sem tam se do ní dostane i prvek, který pak způsobí ono kouzlo nechtěného humoru. Ostatně, posuďte sami.
Že někdy formule 1 přináší překvapivé zážitky, není nic nového pod sluncem. A nemám tím pouze na mysli promenády podivných existencí po tratích za plného provozu nebo šíleného brazilského "sběratele polibků", který kdysi přímo na startovním roštu pokoušel nahánět Nelsona Piqueta. Když F1 poprvé zavítala do Číny, musel Michael Schumacher odpovídat na otázky typu: "Proč je vaše formule červená? To se vám ta barva tolik líbí?"
Ambiciózní Grand Prix Ruska letos prožívala nemalé problémy a v jistou dobu nebylo vůbec jasné, zda se pojede. Nakonec přitekly potřebné miliony s garancí vládní strany samotného prezidenta Vladimira Putina, což se ne každému zrovna líbilo. Rusové, jako by si smlsli na formulovém kaviáru, začali spřádat ještě vyšší cíle - chtějí se zařadit mezi pořadatele "nočního" závodu.
Promotér Sergej Vorobjov sice nepředpokládá dřívější termín než v roce 2017, spíš ale později, ovšem nyní přišla tisková agentura Ria Novosti se zprávou, v níž cituje zástupce předsedy vlády Dmitrije Kozaka. Ten uvedl, že kromě jednání o prodloužení smlouvy ohledně ruské Grand Prix po roce 2020 proběhlo i jednání o přesunu začátku závodu tak, aby se jel za umělého osvětlení.
"Rozhovory o této možnosti probíhají, protože jsme si vědomi, že noční závody jsou divácky více atraktivní," říká Kozak. Agentura Ria Novosti však zveřejnila i část jeho rozhovoru s Vladimirem Putinem, kterého se jeho podřízený pokusil přesvědčit o výhodách nočního závodu.
Putin: "Cože? Závod v noci? Vždyť nebude nic vidět?"Kozak: "Naopak, bude to velkolepé. V Singapuru se závody konají jen v noci a zájem je obrovský, protože záběry v televizi jsou hezké, barevné. Noční závod bude mnohem krásnější!"Putin: "Tak dobře, v pořádku."
A pak že je formule 1 jenom drsným prostředím...
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.