Není to jev příliš neobvyklý - na některé partnery se v F1 zapomíná a kdyby byl leckterý fanoušek dotázán, který tým používá jaké palivo, dost možná by váhal. U Ferrari v těchto dnech prodloužili stávající kontrakt s letitým partnerem.
Psal se rok 1920 a tehdy dvaadvacetiletý Enzo Ferrari ještě sedával za volant jako závodník. Tehdy poprvé zaregistroval anglo-holandskou ropnou společnost a od roku 1947, kdy začal stavět vlastní závodní vozy, se Shell stal jeho oficiálním dodavatelem paliva.
V rámci Grand Prix Itálie na Monze byly v sobotu na staré části okruhu, kde se naposledy jelo v roce 1961, instalovány vedle retro čerpacího stojanu pohonných hmot dva vozy Ferrari - současný monopost a historický Ferrari 375, s nímž Ferrari vstoupil do prvního ročníku formule 1. Oba partneři podepsali během závodního víkendu nový, pětiletý kontrakt.
"Podpis této smlouvy je dalším krokem na cestě ke stabilitě, nás těší, že můžeme s firmou Shell nadále spolupracovat na rozšiřující se bázi," uvedl šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene v oficiálním tiskovém prohlášení. "Historicky je srdcem našich vozů vždy motor Ferrari, což znamená, že Shell se podílí na našem týmovém dědictví."
Arrivabene připomněl, že úspěchy týmu jsou podmíněny i kvalitním palivem: "Shell v této sezóně rozhodně přispěl k našim dvěma vítězstvím v Malajsii a Maďarsku. To jenom dokazuje jeho profesionální nasazení a vynikající výsledky našeho dlouhodobého partnerství."
Nová smlouva znamená, že partnerství firmy Shell a Ferrari bude mít do budoucna těsnější propojení v širší škále projektů, než jak tomu bylo v předchozím období. Přímo v sídle Ferrari v Maranellu bude působit početná skupina techniků firmy Shell.
"Cílem naší společnosti je korunovat světového šampiona F1. Byl by to jedenáctý titul, na který by spřežení Ferrari-Shell dosáhlo. Chceme dopomoci týmu Scuderia Ferrari k úspěchu a zároveň vyvinout ještě lepší palivo a mazivo pro miliony našich zákazníků," plánuje ředitel Shellu John Abbott.
"Shell určitě dopohl Ferrari k takovým úspěchům v historii tohoto sportu, jakými se nikdo jiný nemůže chlubit, na což jsme opravdu hrdí," dodal výkonný viceprezident společnosti Shell Retail István Kapitány. "Formule 1 je pro nás skvělé testovací prostředí a na základě výsledků jsme schopni nadále rozvíjet složení paliv a motorových olejů, které by Ferrari mohly poskytnout před soupeři určitou výhodu. Zkušenosti z F1 se pak určitě promítnou, obrazně řečeno, do nádrží vozidel motoristů na celém světě. Pracují pro nás jedny z nejlepších vědeckých a obchodních mozků, proto doufáme, že společně s Ferrari dosáhneme dalších vynikajících výsledků, které budou korunovat naše další partnerství," vyslovil své přání Kapitány.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.