Není to jev příliš neobvyklý - na některé partnery se v F1 zapomíná a kdyby byl leckterý fanoušek dotázán, který tým používá jaké palivo, dost možná by váhal. U Ferrari v těchto dnech prodloužili stávající kontrakt s letitým partnerem.
Psal se rok 1920 a tehdy dvaadvacetiletý Enzo Ferrari ještě sedával za volant jako závodník. Tehdy poprvé zaregistroval anglo-holandskou ropnou společnost a od roku 1947, kdy začal stavět vlastní závodní vozy, se Shell stal jeho oficiálním dodavatelem paliva.
V rámci Grand Prix Itálie na Monze byly v sobotu na staré části okruhu, kde se naposledy jelo v roce 1961, instalovány vedle retro čerpacího stojanu pohonných hmot dva vozy Ferrari - současný monopost a historický Ferrari 375, s nímž Ferrari vstoupil do prvního ročníku formule 1. Oba partneři podepsali během závodního víkendu nový, pětiletý kontrakt.
"Podpis této smlouvy je dalším krokem na cestě ke stabilitě, nás těší, že můžeme s firmou Shell nadále spolupracovat na rozšiřující se bázi," uvedl šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene v oficiálním tiskovém prohlášení. "Historicky je srdcem našich vozů vždy motor Ferrari, což znamená, že Shell se podílí na našem týmovém dědictví."
Arrivabene připomněl, že úspěchy týmu jsou podmíněny i kvalitním palivem: "Shell v této sezóně rozhodně přispěl k našim dvěma vítězstvím v Malajsii a Maďarsku. To jenom dokazuje jeho profesionální nasazení a vynikající výsledky našeho dlouhodobého partnerství."
Nová smlouva znamená, že partnerství firmy Shell a Ferrari bude mít do budoucna těsnější propojení v širší škále projektů, než jak tomu bylo v předchozím období. Přímo v sídle Ferrari v Maranellu bude působit početná skupina techniků firmy Shell.
"Cílem naší společnosti je korunovat světového šampiona F1. Byl by to jedenáctý titul, na který by spřežení Ferrari-Shell dosáhlo. Chceme dopomoci týmu Scuderia Ferrari k úspěchu a zároveň vyvinout ještě lepší palivo a mazivo pro miliony našich zákazníků," plánuje ředitel Shellu John Abbott.
"Shell určitě dopohl Ferrari k takovým úspěchům v historii tohoto sportu, jakými se nikdo jiný nemůže chlubit, na což jsme opravdu hrdí," dodal výkonný viceprezident společnosti Shell Retail István Kapitány. "Formule 1 je pro nás skvělé testovací prostředí a na základě výsledků jsme schopni nadále rozvíjet složení paliv a motorových olejů, které by Ferrari mohly poskytnout před soupeři určitou výhodu. Zkušenosti z F1 se pak určitě promítnou, obrazně řečeno, do nádrží vozidel motoristů na celém světě. Pracují pro nás jedny z nejlepších vědeckých a obchodních mozků, proto doufáme, že společně s Ferrari dosáhneme dalších vynikajících výsledků, které budou korunovat naše další partnerství," vyslovil své přání Kapitány.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.