Není to jev příliš neobvyklý - na některé partnery se v F1 zapomíná a kdyby byl leckterý fanoušek dotázán, který tým používá jaké palivo, dost možná by váhal. U Ferrari v těchto dnech prodloužili stávající kontrakt s letitým partnerem.
Psal se rok 1920 a tehdy dvaadvacetiletý Enzo Ferrari ještě sedával za volant jako závodník. Tehdy poprvé zaregistroval anglo-holandskou ropnou společnost a od roku 1947, kdy začal stavět vlastní závodní vozy, se Shell stal jeho oficiálním dodavatelem paliva.
V rámci Grand Prix Itálie na Monze byly v sobotu na staré části okruhu, kde se naposledy jelo v roce 1961, instalovány vedle retro čerpacího stojanu pohonných hmot dva vozy Ferrari - současný monopost a historický Ferrari 375, s nímž Ferrari vstoupil do prvního ročníku formule 1. Oba partneři podepsali během závodního víkendu nový, pětiletý kontrakt.
"Podpis této smlouvy je dalším krokem na cestě ke stabilitě, nás těší, že můžeme s firmou Shell nadále spolupracovat na rozšiřující se bázi," uvedl šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene v oficiálním tiskovém prohlášení. "Historicky je srdcem našich vozů vždy motor Ferrari, což znamená, že Shell se podílí na našem týmovém dědictví."
Arrivabene připomněl, že úspěchy týmu jsou podmíněny i kvalitním palivem: "Shell v této sezóně rozhodně přispěl k našim dvěma vítězstvím v Malajsii a Maďarsku. To jenom dokazuje jeho profesionální nasazení a vynikající výsledky našeho dlouhodobého partnerství."
Nová smlouva znamená, že partnerství firmy Shell a Ferrari bude mít do budoucna těsnější propojení v širší škále projektů, než jak tomu bylo v předchozím období. Přímo v sídle Ferrari v Maranellu bude působit početná skupina techniků firmy Shell.
"Cílem naší společnosti je korunovat světového šampiona F1. Byl by to jedenáctý titul, na který by spřežení Ferrari-Shell dosáhlo. Chceme dopomoci týmu Scuderia Ferrari k úspěchu a zároveň vyvinout ještě lepší palivo a mazivo pro miliony našich zákazníků," plánuje ředitel Shellu John Abbott.
"Shell určitě dopohl Ferrari k takovým úspěchům v historii tohoto sportu, jakými se nikdo jiný nemůže chlubit, na což jsme opravdu hrdí," dodal výkonný viceprezident společnosti Shell Retail István Kapitány. "Formule 1 je pro nás skvělé testovací prostředí a na základě výsledků jsme schopni nadále rozvíjet složení paliv a motorových olejů, které by Ferrari mohly poskytnout před soupeři určitou výhodu. Zkušenosti z F1 se pak určitě promítnou, obrazně řečeno, do nádrží vozidel motoristů na celém světě. Pracují pro nás jedny z nejlepších vědeckých a obchodních mozků, proto doufáme, že společně s Ferrari dosáhneme dalších vynikajících výsledků, které budou korunovat naše další partnerství," vyslovil své přání Kapitány.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.