Není to jev příliš neobvyklý - na některé partnery se v F1 zapomíná a kdyby byl leckterý fanoušek dotázán, který tým používá jaké palivo, dost možná by váhal. U Ferrari v těchto dnech prodloužili stávající kontrakt s letitým partnerem.
Psal se rok 1920 a tehdy dvaadvacetiletý Enzo Ferrari ještě sedával za volant jako závodník. Tehdy poprvé zaregistroval anglo-holandskou ropnou společnost a od roku 1947, kdy začal stavět vlastní závodní vozy, se Shell stal jeho oficiálním dodavatelem paliva.
V rámci Grand Prix Itálie na Monze byly v sobotu na staré části okruhu, kde se naposledy jelo v roce 1961, instalovány vedle retro čerpacího stojanu pohonných hmot dva vozy Ferrari - současný monopost a historický Ferrari 375, s nímž Ferrari vstoupil do prvního ročníku formule 1. Oba partneři podepsali během závodního víkendu nový, pětiletý kontrakt.
"Podpis této smlouvy je dalším krokem na cestě ke stabilitě, nás těší, že můžeme s firmou Shell nadále spolupracovat na rozšiřující se bázi," uvedl šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene v oficiálním tiskovém prohlášení. "Historicky je srdcem našich vozů vždy motor Ferrari, což znamená, že Shell se podílí na našem týmovém dědictví."
Arrivabene připomněl, že úspěchy týmu jsou podmíněny i kvalitním palivem: "Shell v této sezóně rozhodně přispěl k našim dvěma vítězstvím v Malajsii a Maďarsku. To jenom dokazuje jeho profesionální nasazení a vynikající výsledky našeho dlouhodobého partnerství."
Nová smlouva znamená, že partnerství firmy Shell a Ferrari bude mít do budoucna těsnější propojení v širší škále projektů, než jak tomu bylo v předchozím období. Přímo v sídle Ferrari v Maranellu bude působit početná skupina techniků firmy Shell.
"Cílem naší společnosti je korunovat světového šampiona F1. Byl by to jedenáctý titul, na který by spřežení Ferrari-Shell dosáhlo. Chceme dopomoci týmu Scuderia Ferrari k úspěchu a zároveň vyvinout ještě lepší palivo a mazivo pro miliony našich zákazníků," plánuje ředitel Shellu John Abbott.
"Shell určitě dopohl Ferrari k takovým úspěchům v historii tohoto sportu, jakými se nikdo jiný nemůže chlubit, na což jsme opravdu hrdí," dodal výkonný viceprezident společnosti Shell Retail István Kapitány. "Formule 1 je pro nás skvělé testovací prostředí a na základě výsledků jsme schopni nadále rozvíjet složení paliv a motorových olejů, které by Ferrari mohly poskytnout před soupeři určitou výhodu. Zkušenosti z F1 se pak určitě promítnou, obrazně řečeno, do nádrží vozidel motoristů na celém světě. Pracují pro nás jedny z nejlepších vědeckých a obchodních mozků, proto doufáme, že společně s Ferrari dosáhneme dalších vynikajících výsledků, které budou korunovat naše další partnerství," vyslovil své přání Kapitány.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.