Pravděpodobně již brzy čtyřnásobný mistr světa F1 Sebastian Vettel popisuje své zážitky z prvního testování ve voze formule 1.
Jeho první zkouška za volantem vozu formule 1 přišla v září roku 2005. Bylo mu osmnáct let a spolu s Markem Webberem a Nicem Rosbergem sdílel Williams-BMW FW27 v Jerezu. Dokončil 25 kol a ztratil více než tři sekundy na svého nynějšího týmového kolegu. A byl to pro něj obrovský zážitek.
"Poprvé, když jsem testoval formuli 1, ve voze jel dopoledne Mark a já byl za volantem odpoledne. Během prvních kol jsem byl podělaný strachy a říkal jsem si, že tohle je pro opravdové chlapy, ne pro mě. Potom jsem si zvykl a začal chtít víc," vzpomíná Vettel.
Nyní je nejmladším vítězem i nejmladším mistrem světa, má na svém kontě 35 vítězství, 42 pole position a již v dalším závodě v Indii může slavit svůj čtvrý titul v řadě. I přesto je prý ráno před závodem stále nervózní.
"Nic se nezměnilo, stále miluji závodění, tu výzvu a jsem nervózní, když se v neděli ráno probudím, nadšený, když jdu na start a napnutý, když se těším na závod. Myslím, že je důležité si to užít, protože se to nestane každému. Podle mě mám velké štěstí, že jsem jedním z pilotů ve Formuli 1," uvedl šestadvacetiletý rodák z německého Heppenheimu.
"Neuvěřitelné!" hodnotí Vettel jízdu ve formuli 1 (zdroj: Youtube)
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.