Pravděpodobně již brzy čtyřnásobný mistr světa F1 Sebastian Vettel popisuje své zážitky z prvního testování ve voze formule 1.
Jeho první zkouška za volantem vozu formule 1 přišla v září roku 2005. Bylo mu osmnáct let a spolu s Markem Webberem a Nicem Rosbergem sdílel Williams-BMW FW27 v Jerezu. Dokončil 25 kol a ztratil více než tři sekundy na svého nynějšího týmového kolegu. A byl to pro něj obrovský zážitek.
"Poprvé, když jsem testoval formuli 1, ve voze jel dopoledne Mark a já byl za volantem odpoledne. Během prvních kol jsem byl podělaný strachy a říkal jsem si, že tohle je pro opravdové chlapy, ne pro mě. Potom jsem si zvykl a začal chtít víc," vzpomíná Vettel.
Nyní je nejmladším vítězem i nejmladším mistrem světa, má na svém kontě 35 vítězství, 42 pole position a již v dalším závodě v Indii může slavit svůj čtvrý titul v řadě. I přesto je prý ráno před závodem stále nervózní.
"Nic se nezměnilo, stále miluji závodění, tu výzvu a jsem nervózní, když se v neděli ráno probudím, nadšený, když jdu na start a napnutý, když se těším na závod. Myslím, že je důležité si to užít, protože se to nestane každému. Podle mě mám velké štěstí, že jsem jedním z pilotů ve Formuli 1," uvedl šestadvacetiletý rodák z německého Heppenheimu.
"Neuvěřitelné!" hodnotí Vettel jízdu ve formuli 1 (zdroj: Youtube)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.