Minardi: „Nováčik potrebuje 3 až 5 tisíc km, aby spoznal monopost.“
Pri príležitosti Veľkej ceny Španielska sa znovu otvorila téma testovacích jázd vo Formuli 1. Ferrari prostredníctvom svojho šéfa Lucu di Montezemola oznámilo, že tím z Maranella podporuje ich rozšírenie. Úplne iný postoj zaujal McLaren, ktorý je obvykle v opozícii.
Giancarlo Minardi sa na svojej webovej stránke k téme vyjadril podporujúc postoj Ferrari, pričom zdôraznil záujem o testovanie a o mladých jazdcov, s ktorými sa vždy delil o svoje skúsenosti z F1.
„Vždy som dôrazne tvrdil, že obmedzenia testovacích jázd by sa dali obísť spôsobom, ktorý by neznamenal penalizáciu a ktorý by odmenil začínajúcich pilotov. Pilot, ktorý chce spoznať svoj monopost, potrebuje za jeho volantom stráviť 3 až 5 tisíc kilometrov. V rámci súčasných pravidiel je to nemožné. Potom sa stáva, že keď sú nasadení nováčikovia do pretekov, na začiatku šampionátu sa ocitnú na okruhoch, ktoré nikdy nevideli.“
„Ak chceme meniť generácie pilotov, musíme dať príležitosť mladým jazdcom, aby mohli trénovať. Naozaj si želám, aby slová Lucu di Montezemola našli odozvu. Rád by som obrátil pozornosť všetkých zainteresovaných na nováčikov, aby im poskytli možnosť predviesť sa prostredníctvom tréningov na okruhu (v rámci veľkých cien). Podporujem myšlienku znovu venovať piatkové voľné tréningy nováčikom. Nezabúdajme, že aj Vettel a Kubica, aby som niektorých spomenul, sa ukázali všetkým na oči vďaka piatkovým tréningom.“
Na začiatku tejto sezóny bol kritizovaný za svoje výkony aj Mexičan zo Sauberu Esteban Gutierrez. Avšak už v Španielsku ukázal, čo v ňom je, keď dosiahol najrýchlejšie kolo v rámci pretekov.„Predtým, než začneme kritizovať Gutierreza, dajme mu priestor na to, aby sa predviedol. Teraz by mal mať jeho tím dosť sily na tom, aby ho nechal v kľude pracovať. Bolo by nesprávne ho v súčasnosti príliš kritizovať, keď je za nami len 5 pretekov na okruhoch, z ktorých niektoré nepoznal. Bohužiaľ v súčasných podmienkach nemal šancu pripraviť sa lepšie.“
Giancarlo Minardi je zakladateľ a bývalý riaditeľ zaniknutého tímu Minardi Formula One (v šampionáte pôsobil v rokoch 1985 až 2005). Rozvoj pilotov je oblasť, v ktorej je Minardi považovaný za odborníka. Vyhľadal a dal príležitosť mnohým pilotom, ktorí boli neskôr úspešní v iných tímoch a v iných formulových disciplínach. V tíme Minardi Formula One začínali napríklad Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso, Mark Webber a Jarno Trulli.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.