Minardi: „Nováčik potrebuje 3 až 5 tisíc km, aby spoznal monopost.“
Pri príležitosti Veľkej ceny Španielska sa znovu otvorila téma testovacích jázd vo Formuli 1. Ferrari prostredníctvom svojho šéfa Lucu di Montezemola oznámilo, že tím z Maranella podporuje ich rozšírenie. Úplne iný postoj zaujal McLaren, ktorý je obvykle v opozícii.
Giancarlo Minardi sa na svojej webovej stránke k téme vyjadril podporujúc postoj Ferrari, pričom zdôraznil záujem o testovanie a o mladých jazdcov, s ktorými sa vždy delil o svoje skúsenosti z F1.
„Vždy som dôrazne tvrdil, že obmedzenia testovacích jázd by sa dali obísť spôsobom, ktorý by neznamenal penalizáciu a ktorý by odmenil začínajúcich pilotov. Pilot, ktorý chce spoznať svoj monopost, potrebuje za jeho volantom stráviť 3 až 5 tisíc kilometrov. V rámci súčasných pravidiel je to nemožné. Potom sa stáva, že keď sú nasadení nováčikovia do pretekov, na začiatku šampionátu sa ocitnú na okruhoch, ktoré nikdy nevideli.“
„Ak chceme meniť generácie pilotov, musíme dať príležitosť mladým jazdcom, aby mohli trénovať. Naozaj si želám, aby slová Lucu di Montezemola našli odozvu. Rád by som obrátil pozornosť všetkých zainteresovaných na nováčikov, aby im poskytli možnosť predviesť sa prostredníctvom tréningov na okruhu (v rámci veľkých cien). Podporujem myšlienku znovu venovať piatkové voľné tréningy nováčikom. Nezabúdajme, že aj Vettel a Kubica, aby som niektorých spomenul, sa ukázali všetkým na oči vďaka piatkovým tréningom.“
Na začiatku tejto sezóny bol kritizovaný za svoje výkony aj Mexičan zo Sauberu Esteban Gutierrez. Avšak už v Španielsku ukázal, čo v ňom je, keď dosiahol najrýchlejšie kolo v rámci pretekov.„Predtým, než začneme kritizovať Gutierreza, dajme mu priestor na to, aby sa predviedol. Teraz by mal mať jeho tím dosť sily na tom, aby ho nechal v kľude pracovať. Bolo by nesprávne ho v súčasnosti príliš kritizovať, keď je za nami len 5 pretekov na okruhoch, z ktorých niektoré nepoznal. Bohužiaľ v súčasných podmienkach nemal šancu pripraviť sa lepšie.“
Giancarlo Minardi je zakladateľ a bývalý riaditeľ zaniknutého tímu Minardi Formula One (v šampionáte pôsobil v rokoch 1985 až 2005). Rozvoj pilotov je oblasť, v ktorej je Minardi považovaný za odborníka. Vyhľadal a dal príležitosť mnohým pilotom, ktorí boli neskôr úspešní v iných tímoch a v iných formulových disciplínach. V tíme Minardi Formula One začínali napríklad Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso, Mark Webber a Jarno Trulli.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.