Michael Schumacher navštívil v rámci Dne bezpečnosti silničního provozu Prahu. Na Václavském náměstí se po jeho boku objevil také prezident FIA Jean Todt. Akce byla součástí FIA Conference Week a jejím cílem je zachránit 5 milionů lidských životů.
Akce s názvem FIA Conference Week probíhá od 26.června do zítřka. Na Václavském náměstí se konala řada doprovodných akcí a odpoledne se zde na pódiu objevila hvězda, na kterou zde čekal početný dav lidí - Michael Schumacher.
Jeho první oficiální návštěva Prahy nebyla dlouhá, sedminásobný mistr světa se zde zastavil na tři hodiny. Rozhodně měl však lidem co říct. A jak sám uvedl, právě proto se do této akce FIA zapojil, protože věří, že díky své známé tváři mu lidé opravdu budou naslouchat a on má tak možnost něco změnit.
Tématem byla bezpečná jízda, počet mrtvých na silnicích či ohleduplnost. Cíl FIA je velký, chce zachránit až pět milionů lidských životů.
"Každý život je pro nás důležitý. Máme velmi ambiciózní program, který má za cíl během deseti let ve spolupráci s FIA zachránit pět milionů životů. Je to velké číslo, avšak i kdybychom zachránili jeden, můžeme být spokojeni," uvedl Schumacher na pódiu.
Sám se označil za rozumného řidiče a zdůraznil především důležitost bezpečnostních pásů. Bez nich se prý cítí jako nahý. Je to pro něj první věc, kterou v autě udělá a to především od doby, kdy viděl dokument o rozdílech, které to při nehodě může přinést.
A jak vnímal svou jedinou velkou nehodu ve voze formule 1 v Silverstone v roce 1999? "Bylo to bolestivé. Bohužel si z toho pamatuji každou sekundu. Nechtěl bych to opakovat, ale za dvacet let své kariéry jsem měl jen jednu takovou nehodu, což je myslím v pořádku," odpověděl na otázku moderátorky diskuze Lucie Výborné.
Rozhodně také odmítl fakt, že by nedostával pokuty. Pokud bych porušil předpisy, dostal bych pokutu. Závodnické chování si nechávám na okruhy, na silnice nepatří," řekl.
Na závěr proběhla také tisková konference, na které odpovídal na dotazy novinářů a poté nasedl na své letadlo a odletěl zpět do Švýcarska.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.