Michael Schumacher navštívil v rámci Dne bezpečnosti silničního provozu Prahu. Na Václavském náměstí se po jeho boku objevil také prezident FIA Jean Todt. Akce byla součástí FIA Conference Week a jejím cílem je zachránit 5 milionů lidských životů.
Akce s názvem FIA Conference Week probíhá od 26.června do zítřka. Na Václavském náměstí se konala řada doprovodných akcí a odpoledne se zde na pódiu objevila hvězda, na kterou zde čekal početný dav lidí - Michael Schumacher.
Jeho první oficiální návštěva Prahy nebyla dlouhá, sedminásobný mistr světa se zde zastavil na tři hodiny. Rozhodně měl však lidem co říct. A jak sám uvedl, právě proto se do této akce FIA zapojil, protože věří, že díky své známé tváři mu lidé opravdu budou naslouchat a on má tak možnost něco změnit.
Tématem byla bezpečná jízda, počet mrtvých na silnicích či ohleduplnost. Cíl FIA je velký, chce zachránit až pět milionů lidských životů.
"Každý život je pro nás důležitý. Máme velmi ambiciózní program, který má za cíl během deseti let ve spolupráci s FIA zachránit pět milionů životů. Je to velké číslo, avšak i kdybychom zachránili jeden, můžeme být spokojeni," uvedl Schumacher na pódiu.
Sám se označil za rozumného řidiče a zdůraznil především důležitost bezpečnostních pásů. Bez nich se prý cítí jako nahý. Je to pro něj první věc, kterou v autě udělá a to především od doby, kdy viděl dokument o rozdílech, které to při nehodě může přinést.
A jak vnímal svou jedinou velkou nehodu ve voze formule 1 v Silverstone v roce 1999? "Bylo to bolestivé. Bohužel si z toho pamatuji každou sekundu. Nechtěl bych to opakovat, ale za dvacet let své kariéry jsem měl jen jednu takovou nehodu, což je myslím v pořádku," odpověděl na otázku moderátorky diskuze Lucie Výborné.
Rozhodně také odmítl fakt, že by nedostával pokuty. Pokud bych porušil předpisy, dostal bych pokutu. Závodnické chování si nechávám na okruhy, na silnice nepatří," řekl.
Na závěr proběhla také tisková konference, na které odpovídal na dotazy novinářů a poté nasedl na své letadlo a odletěl zpět do Švýcarska.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.