Michael Schumacher navštívil v rámci Dne bezpečnosti silničního provozu Prahu. Na Václavském náměstí se po jeho boku objevil také prezident FIA Jean Todt. Akce byla součástí FIA Conference Week a jejím cílem je zachránit 5 milionů lidských životů.
Akce s názvem FIA Conference Week probíhá od 26.června do zítřka. Na Václavském náměstí se konala řada doprovodných akcí a odpoledne se zde na pódiu objevila hvězda, na kterou zde čekal početný dav lidí - Michael Schumacher.
Jeho první oficiální návštěva Prahy nebyla dlouhá, sedminásobný mistr světa se zde zastavil na tři hodiny. Rozhodně měl však lidem co říct. A jak sám uvedl, právě proto se do této akce FIA zapojil, protože věří, že díky své známé tváři mu lidé opravdu budou naslouchat a on má tak možnost něco změnit.
Tématem byla bezpečná jízda, počet mrtvých na silnicích či ohleduplnost. Cíl FIA je velký, chce zachránit až pět milionů lidských životů.
"Každý život je pro nás důležitý. Máme velmi ambiciózní program, který má za cíl během deseti let ve spolupráci s FIA zachránit pět milionů životů. Je to velké číslo, avšak i kdybychom zachránili jeden, můžeme být spokojeni," uvedl Schumacher na pódiu.
Sám se označil za rozumného řidiče a zdůraznil především důležitost bezpečnostních pásů. Bez nich se prý cítí jako nahý. Je to pro něj první věc, kterou v autě udělá a to především od doby, kdy viděl dokument o rozdílech, které to při nehodě může přinést.
A jak vnímal svou jedinou velkou nehodu ve voze formule 1 v Silverstone v roce 1999? "Bylo to bolestivé. Bohužel si z toho pamatuji každou sekundu. Nechtěl bych to opakovat, ale za dvacet let své kariéry jsem měl jen jednu takovou nehodu, což je myslím v pořádku," odpověděl na otázku moderátorky diskuze Lucie Výborné.
Rozhodně také odmítl fakt, že by nedostával pokuty. Pokud bych porušil předpisy, dostal bych pokutu. Závodnické chování si nechávám na okruhy, na silnice nepatří," řekl.
Na závěr proběhla také tisková konference, na které odpovídal na dotazy novinářů a poté nasedl na své letadlo a odletěl zpět do Švýcarska.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.