Publikacích o šampiónech a legendách světových okruhů je bezpočet. Ale kniha o závodníkovi, který nikdy nevyšplhal na vrchol motorsportu, natož pak aby startoval ve formuli 1? To se jen tak nevidí. Přesto jedna taková kniha existuje – a je výborně čtivá.
Jméno Perry McCarthy vám pravděpodobně nic neříká. Snad jen fajnšmekři historie F1 si vzpomenou na plešatého a usměvavého mladíka, který nikdy nedostal tu správnou šanci zazářit ve světě automobilových závodů.Autobiografická kniha s názvem Flat Out, Flat Broke: Formula 1 – The Hard Way je vtipným průvodcem života tvrdošíjného člověka, jenž se v 18 letech rozhodl stát se závodníkem. Trochu pozdě, říkáte si, nicméně McCarthy si stál za svým cílem. Bez zkušeností s motorsportem a bez peněz zahájil krkolomnou kariéru, která mnohdy připomínala scénář hollywoodské béčkové komedie. Někdy se až čtenář nutí podivovat nad McCarthyho neutuchající touhou, nadále jít hlavou proti zdi a dávat všanc naspořené peníze na úkor nejisté budoucnosti. Kniha Flat Out, Flat Broke je plná černého humoru, s prvky tragikomedie a především plná odhodlání sympatického člověka, kterému je však kariéra automobilového závodníka neustále odpírána. Flat Out, Flat Broke vyčnívá nad všemi knihami o motorsportu díky svému neobvyklému (rozuměj upřímnému, surovému a vtipnému) psanému stylu a zejména díky tomu, že kniha není o hvězdě, jež zazářila na nebi motorsportu.Jen tak mimochodem, Perry McCarthy byl prvním (černým) Stigem známého britského pořadu Top Gear.Kniha: Flat Out, Flat Broke: Formula 1 – The Hard WayAutor: Perry McCarthyNakladatelství: Haynes PublishingRok vydání: 2003Stránky: 320Jazyk: AngličtinaCena: na portálu Ebay od 120 Kč
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.