Publikacích o šampiónech a legendách světových okruhů je bezpočet. Ale kniha o závodníkovi, který nikdy nevyšplhal na vrchol motorsportu, natož pak aby startoval ve formuli 1? To se jen tak nevidí. Přesto jedna taková kniha existuje – a je výborně čtivá.
Jméno Perry McCarthy vám pravděpodobně nic neříká. Snad jen fajnšmekři historie F1 si vzpomenou na plešatého a usměvavého mladíka, který nikdy nedostal tu správnou šanci zazářit ve světě automobilových závodů.Autobiografická kniha s názvem Flat Out, Flat Broke: Formula 1 – The Hard Way je vtipným průvodcem života tvrdošíjného člověka, jenž se v 18 letech rozhodl stát se závodníkem. Trochu pozdě, říkáte si, nicméně McCarthy si stál za svým cílem. Bez zkušeností s motorsportem a bez peněz zahájil krkolomnou kariéru, která mnohdy připomínala scénář hollywoodské béčkové komedie. Někdy se až čtenář nutí podivovat nad McCarthyho neutuchající touhou, nadále jít hlavou proti zdi a dávat všanc naspořené peníze na úkor nejisté budoucnosti. Kniha Flat Out, Flat Broke je plná černého humoru, s prvky tragikomedie a především plná odhodlání sympatického člověka, kterému je však kariéra automobilového závodníka neustále odpírána. Flat Out, Flat Broke vyčnívá nad všemi knihami o motorsportu díky svému neobvyklému (rozuměj upřímnému, surovému a vtipnému) psanému stylu a zejména díky tomu, že kniha není o hvězdě, jež zazářila na nebi motorsportu.Jen tak mimochodem, Perry McCarthy byl prvním (černým) Stigem známého britského pořadu Top Gear.Kniha: Flat Out, Flat Broke: Formula 1 – The Hard WayAutor: Perry McCarthyNakladatelství: Haynes PublishingRok vydání: 2003Stránky: 320Jazyk: AngličtinaCena: na portálu Ebay od 120 Kč
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.