Pohár pro vítěze Velké ceny Velké Británie patří mezi ty nejcennější a zároveň nejstarší trofeje, které se v závodech formule 1 udělují.
Téměř tři kila váhy při 64 centimetrové výšce - to jsou parametry trofeje, která je každoročně udělována vítězi Velké ceny Velké Británie, konkrétně se jedná o historický pohár královského autoklubu Royal Automobile Club, který se může pyšnit označením nejcennějšího a nejstaršího poháru ve světě formule 1.
Pohár je celý zhotovený ze zlata a jeho hodnota se odhaduje na více než sto tisíc liber, byl vyrobený v roce 1871 v Covent Garden jedním z nejvýznačnějších zlatníku britského impéria za dob panování královny Viktorie. Jako trofej se v Silverstone používá teprve od poloviny sedmdesátých let, kdy nahradil Mervyn O’Gormanův pohár.
Vršek poháru pochází až z roku 1899, protože originál byl ztracen. Ten nový je už ke spodní části přidělán napevno. Kryt je opatřen nápisem “Floreat Etona”, což znamená „Ať vzkvétá Eton“, a to proto, že původně pohár sloužil jako cena soutěžních klání na prestižní škole Eton College.
Jména všech vítězů jsou vyryta ve spodním pásu, který je umístěn v podstavci poháru. Výčet jmen začíná od roku 1948, teda z doby, kdy ještě nebylo oficiální mistrovství světa vozů formule 1 – první je tak italský pilot Luigi Villoresi, který tu zvítězil s vozem Maserati. Nejvíce opakujícím se jménem je domácí pilot Jim Clark, jež tu v rozmezí let 1962 – 1967 zvítězil pětkrát.
Vítězný pilot však získává pouhou repliku. Originál je výlučně používán pouze při oficiální ceremonii, poté se vrací autoklubu, který ho opatruje až do dalšího závodu.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.