Pohár pro vítěze Velké ceny Velké Británie patří mezi ty nejcennější a zároveň nejstarší trofeje, které se v závodech formule 1 udělují.
Téměř tři kila váhy při 64 centimetrové výšce - to jsou parametry trofeje, která je každoročně udělována vítězi Velké ceny Velké Británie, konkrétně se jedná o historický pohár královského autoklubu Royal Automobile Club, který se může pyšnit označením nejcennějšího a nejstaršího poháru ve světě formule 1.
Pohár je celý zhotovený ze zlata a jeho hodnota se odhaduje na více než sto tisíc liber, byl vyrobený v roce 1871 v Covent Garden jedním z nejvýznačnějších zlatníku britského impéria za dob panování královny Viktorie. Jako trofej se v Silverstone používá teprve od poloviny sedmdesátých let, kdy nahradil Mervyn O’Gormanův pohár.
Vršek poháru pochází až z roku 1899, protože originál byl ztracen. Ten nový je už ke spodní části přidělán napevno. Kryt je opatřen nápisem “Floreat Etona”, což znamená „Ať vzkvétá Eton“, a to proto, že původně pohár sloužil jako cena soutěžních klání na prestižní škole Eton College.
Jména všech vítězů jsou vyryta ve spodním pásu, který je umístěn v podstavci poháru. Výčet jmen začíná od roku 1948, teda z doby, kdy ještě nebylo oficiální mistrovství světa vozů formule 1 – první je tak italský pilot Luigi Villoresi, který tu zvítězil s vozem Maserati. Nejvíce opakujícím se jménem je domácí pilot Jim Clark, jež tu v rozmezí let 1962 – 1967 zvítězil pětkrát.
Vítězný pilot však získává pouhou repliku. Originál je výlučně používán pouze při oficiální ceremonii, poté se vrací autoklubu, který ho opatruje až do dalšího závodu.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.