Jednadvacetiletý Mick Schumacher bude v roce 2021 dalším závodníkem ze sousedního Německa, který se zapíše do historie minimálně tím, že bude závodit ve Formuli 1 jako osmačtyřicátý německý závodník. Budou ho následovat další mladí piloti? Když Mickův otec Michael Schumacher vstoupil do Formule 1 před třiceti lety a stal se prvním německým šampionem F1 v roce 1994, spustil boom - motokárové dráhy u našich západních sousedů byly plné, talentovaní chlapci a i dívky procházeli juniorskými sériemi. V roce 2010 působilo ve Formuli 1 současně sedm německých jezdců. Sebastian Vettel a Nico Rosberg přidali další tituly mistrů světa pro Německo.
Spustí Mick Schumacher podobný boom? Situace je nyní obtížnější: Formule 1 přechází v Německu (a nejen tam) z bezplatné státní televize na placenou televizní stanici a Německo je po četných úspěších v nedávné minulosti Formulí 1 možná trochu unaveno. To je patrné i v juniorské sérii.
V roce 2020 působilo v deseti nejdůležitějších juniorských sériích v Evropě celkem třináct mladých německých jezdců. Mick Schumacher se již dostal do F1. Dalšími dvanácti piloty byli: David Beckmann, Lirim Zendeli, David Schumacher, Sophia Flörschová, Andreas Estner, Niklas Krütten, Sebastian Estner, Matthias Lüthen, Nico Gröhler, Tim Tramnitz, Joshua Dürksen a Sebastian Freymuth.
Třináct pilotů zní jako hodně, ale ve skutečnosti to zase tolik talentů není. Dokazuje to skutečnost, že v soutěži ADAC Formule 4, tedy Německé základní formuli, závodili pouze dva němečtí „budoucí hrdinové“. A pokud jde o otázku, kteří němečtí jezdci by se mohli v budoucnu dostat do Formule 1, pak je nakonec množství méně důležité, než talent.
V džungli mladých talentů v současné době také závodí dvacetiletý bratranec Micka Schumachera David Schumacher, syn Ralfa Schumachera. V loňském roce měl ve Formuli 3 těžký rok, skončil bez bodu na osmadvacátém místě. Navíc musel vyměnit tým během sezóny. Ale jeho bratranec Mick, který je jen o jeden a půl roku starší, potřeboval vždy rok, než si zvykl na nový monopost a novou sérii. Po druhé sezóně Formule 3 v roce 2021 budeme výkon Davida Schumachera moci hodnotit podstatně lépe.
V Německu roste další velmi kvalitní ženská závodnice, dvacetiletá Sophia Flörschová. Ani ona v roce 2020 neměla ve Formuli 3 nijak zvlášť výjimečný rok: 0 bodů, 29. místo. Ale zároveň udělala velký dojem svým debutem při vytrvalostních závodech.
Flörschová je bezesporu jednou z nejtalentovanějších žen v oblasti mládeže. Čas ukáže, zda to bude dost na Formuli 1. Budoucnost ve vytrvalostních závodech má pro letošní rok zajištěnou. Během testovacích jízd o ni usilovaly hned dva týmy.
Pokud to půjde podle jejich předchozího výkonu, měli by mít do F1 dobře nakročeno další dva mladí němečtí piloti, dvacetiletý David Beckmann a o rok starší Lirim Zendeli. Beckmann léta soupeřil s Mickem Schumacherem v motokárách. V roce 2020 byl nejlepším německým jezdcem Formule 3, obsadil šestou pozici a vyhrál dva závody. David Beckmann jezdí v různých sériích Formule 3 od roku 2016.
Zendeli, jehož rodina pochází z Albánie a Makedonie, byl ve Formuli 3 osmý a s výhrami je na tom jen nepatrně hůř než Beckmann. Navíc Zandeli a Beckhamm jezdí za stejný tým (Trident). Na rozdíl od Beckmanna má však za sebou Zendeli teprve druhou sezónu. Předtím byl přesvědčivý mimo jiné jako německý šampion Formule 4.
Zendeli je zatím jediným německým jezdcem, který má smlouvu v juniorské sérii. V roce 2021 bude soutěžit ve Formuli 2 pro MP, možná znovu proti Beckmannovi. Pozoruhodnou sezónu měl také teprve šestnáctiletý Tim Tramnitz, čtvrtý v německé Formuli 4.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.