Jednadvacetiletý Mick Schumacher bude v roce 2021 dalším závodníkem ze sousedního Německa, který se zapíše do historie minimálně tím, že bude závodit ve Formuli 1 jako osmačtyřicátý německý závodník. Budou ho následovat další mladí piloti? Když Mickův otec Michael Schumacher vstoupil do Formule 1 před třiceti lety a stal se prvním německým šampionem F1 v roce 1994, spustil boom - motokárové dráhy u našich západních sousedů byly plné, talentovaní chlapci a i dívky procházeli juniorskými sériemi. V roce 2010 působilo ve Formuli 1 současně sedm německých jezdců. Sebastian Vettel a Nico Rosberg přidali další tituly mistrů světa pro Německo.
Spustí Mick Schumacher podobný boom? Situace je nyní obtížnější: Formule 1 přechází v Německu (a nejen tam) z bezplatné státní televize na placenou televizní stanici a Německo je po četných úspěších v nedávné minulosti Formulí 1 možná trochu unaveno. To je patrné i v juniorské sérii.
V roce 2020 působilo v deseti nejdůležitějších juniorských sériích v Evropě celkem třináct mladých německých jezdců. Mick Schumacher se již dostal do F1. Dalšími dvanácti piloty byli: David Beckmann, Lirim Zendeli, David Schumacher, Sophia Flörschová, Andreas Estner, Niklas Krütten, Sebastian Estner, Matthias Lüthen, Nico Gröhler, Tim Tramnitz, Joshua Dürksen a Sebastian Freymuth.
Třináct pilotů zní jako hodně, ale ve skutečnosti to zase tolik talentů není. Dokazuje to skutečnost, že v soutěži ADAC Formule 4, tedy Německé základní formuli, závodili pouze dva němečtí „budoucí hrdinové“. A pokud jde o otázku, kteří němečtí jezdci by se mohli v budoucnu dostat do Formule 1, pak je nakonec množství méně důležité, než talent.
V džungli mladých talentů v současné době také závodí dvacetiletý bratranec Micka Schumachera David Schumacher, syn Ralfa Schumachera. V loňském roce měl ve Formuli 3 těžký rok, skončil bez bodu na osmadvacátém místě. Navíc musel vyměnit tým během sezóny. Ale jeho bratranec Mick, který je jen o jeden a půl roku starší, potřeboval vždy rok, než si zvykl na nový monopost a novou sérii. Po druhé sezóně Formule 3 v roce 2021 budeme výkon Davida Schumachera moci hodnotit podstatně lépe.
V Německu roste další velmi kvalitní ženská závodnice, dvacetiletá Sophia Flörschová. Ani ona v roce 2020 neměla ve Formuli 3 nijak zvlášť výjimečný rok: 0 bodů, 29. místo. Ale zároveň udělala velký dojem svým debutem při vytrvalostních závodech.
Flörschová je bezesporu jednou z nejtalentovanějších žen v oblasti mládeže. Čas ukáže, zda to bude dost na Formuli 1. Budoucnost ve vytrvalostních závodech má pro letošní rok zajištěnou. Během testovacích jízd o ni usilovaly hned dva týmy.
Pokud to půjde podle jejich předchozího výkonu, měli by mít do F1 dobře nakročeno další dva mladí němečtí piloti, dvacetiletý David Beckmann a o rok starší Lirim Zendeli. Beckmann léta soupeřil s Mickem Schumacherem v motokárách. V roce 2020 byl nejlepším německým jezdcem Formule 3, obsadil šestou pozici a vyhrál dva závody. David Beckmann jezdí v různých sériích Formule 3 od roku 2016.
Zendeli, jehož rodina pochází z Albánie a Makedonie, byl ve Formuli 3 osmý a s výhrami je na tom jen nepatrně hůř než Beckmann. Navíc Zandeli a Beckhamm jezdí za stejný tým (Trident). Na rozdíl od Beckmanna má však za sebou Zendeli teprve druhou sezónu. Předtím byl přesvědčivý mimo jiné jako německý šampion Formule 4.
Zendeli je zatím jediným německým jezdcem, který má smlouvu v juniorské sérii. V roce 2021 bude soutěžit ve Formuli 2 pro MP, možná znovu proti Beckmannovi. Pozoruhodnou sezónu měl také teprve šestnáctiletý Tim Tramnitz, čtvrtý v německé Formuli 4.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.