George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Piloti Mercedesu George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu za přestupek během kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu.
Russell přišel o své místo v první řadě, které připadlo Charlesi Leclercovi, zatímco Pierre Gasly z Alpine se posunul na čtvrté místo na úkor Antonelliho.
Po červené vlajce v Q2, která byla vyvolána nehodou Estebana Ocona z Haasu, byli oba jezdci Mercedesu vysláni do boxové uličky ještě předtím, než byl oficiálně oznámen čas restartu. Tento postup je v rozporu s platnými sportovními předpisy. Výsledkem bylo, že oba piloti obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu pro nedělní závod.
V rozhodnutí FIA závodní komisaři uvedli, že šéf trackside inženýringu Mercedesu, Andrew Shovlin, přiznal chybu při interpretaci zpráv z časomíry od závodní kontroly. Chybný výklad zprávy na obrazovce o "odhadovaném čase restartu" vedl k tomu, že jezdci byli neúmyslně vypuštěni do boxové uličky.
Shovlin tvrdil, že v tomto případě nebyla získána žádná sportovní výhoda, protože zbývalo dost času (11 minut) pro ostatní týmy, aby provedly své plány na kolo. Komisaři však uvedli, že tento krok mohl dát Mercedesu výhodu, protože umožnil týmu realizovat svůj plán, zatímco jiní jezdci neměli čas na podobné kolo.
Místo pokuty byla udělena penalizace v podobě ztráty jednoho místa, což má stanovit precedens a odradit týmy od předčasného vypuštění vozů do boxové uličky v budoucnosti. FIA vysvětlila, že sportovní penalizace byla nutná, aby se v budoucnu předešlo podobným chybám, protože pokuty by nemusely dostatečně odradit týmy od porušování pravidel.
Komisaři rovněž poznamenali, že i přesto, že šlo o "neúmyslnou a opravdovou chybu", je třeba mít na paměti, že v případě opakování tohoto přestupku mohou následovat přísnější tresty.
Na startovním roštu se tedy postaví na druhém místě Charles Leclerc a na čtvrtém Pierre Gasly.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.