George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Piloti Mercedesu George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu za přestupek během kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu.
Russell přišel o své místo v první řadě, které připadlo Charlesi Leclercovi, zatímco Pierre Gasly z Alpine se posunul na čtvrté místo na úkor Antonelliho.
Po červené vlajce v Q2, která byla vyvolána nehodou Estebana Ocona z Haasu, byli oba jezdci Mercedesu vysláni do boxové uličky ještě předtím, než byl oficiálně oznámen čas restartu. Tento postup je v rozporu s platnými sportovními předpisy. Výsledkem bylo, že oba piloti obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu pro nedělní závod.
V rozhodnutí FIA závodní komisaři uvedli, že šéf trackside inženýringu Mercedesu, Andrew Shovlin, přiznal chybu při interpretaci zpráv z časomíry od závodní kontroly. Chybný výklad zprávy na obrazovce o "odhadovaném čase restartu" vedl k tomu, že jezdci byli neúmyslně vypuštěni do boxové uličky.
Shovlin tvrdil, že v tomto případě nebyla získána žádná sportovní výhoda, protože zbývalo dost času (11 minut) pro ostatní týmy, aby provedly své plány na kolo. Komisaři však uvedli, že tento krok mohl dát Mercedesu výhodu, protože umožnil týmu realizovat svůj plán, zatímco jiní jezdci neměli čas na podobné kolo.
Místo pokuty byla udělena penalizace v podobě ztráty jednoho místa, což má stanovit precedens a odradit týmy od předčasného vypuštění vozů do boxové uličky v budoucnosti. FIA vysvětlila, že sportovní penalizace byla nutná, aby se v budoucnu předešlo podobným chybám, protože pokuty by nemusely dostatečně odradit týmy od porušování pravidel.
Komisaři rovněž poznamenali, že i přesto, že šlo o "neúmyslnou a opravdovou chybu", je třeba mít na paměti, že v případě opakování tohoto přestupku mohou následovat přísnější tresty.
Na startovním roštu se tedy postaví na druhém místě Charles Leclerc a na čtvrtém Pierre Gasly.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.