George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Piloti Mercedesu George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu za přestupek během kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu.
Russell přišel o své místo v první řadě, které připadlo Charlesi Leclercovi, zatímco Pierre Gasly z Alpine se posunul na čtvrté místo na úkor Antonelliho.
Po červené vlajce v Q2, která byla vyvolána nehodou Estebana Ocona z Haasu, byli oba jezdci Mercedesu vysláni do boxové uličky ještě předtím, než byl oficiálně oznámen čas restartu. Tento postup je v rozporu s platnými sportovními předpisy. Výsledkem bylo, že oba piloti obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu pro nedělní závod.
V rozhodnutí FIA závodní komisaři uvedli, že šéf trackside inženýringu Mercedesu, Andrew Shovlin, přiznal chybu při interpretaci zpráv z časomíry od závodní kontroly. Chybný výklad zprávy na obrazovce o "odhadovaném čase restartu" vedl k tomu, že jezdci byli neúmyslně vypuštěni do boxové uličky.
Shovlin tvrdil, že v tomto případě nebyla získána žádná sportovní výhoda, protože zbývalo dost času (11 minut) pro ostatní týmy, aby provedly své plány na kolo. Komisaři však uvedli, že tento krok mohl dát Mercedesu výhodu, protože umožnil týmu realizovat svůj plán, zatímco jiní jezdci neměli čas na podobné kolo.
Místo pokuty byla udělena penalizace v podobě ztráty jednoho místa, což má stanovit precedens a odradit týmy od předčasného vypuštění vozů do boxové uličky v budoucnosti. FIA vysvětlila, že sportovní penalizace byla nutná, aby se v budoucnu předešlo podobným chybám, protože pokuty by nemusely dostatečně odradit týmy od porušování pravidel.
Komisaři rovněž poznamenali, že i přesto, že šlo o "neúmyslnou a opravdovou chybu", je třeba mít na paměti, že v případě opakování tohoto přestupku mohou následovat přísnější tresty.
Na startovním roštu se tedy postaví na druhém místě Charles Leclerc a na čtvrtém Pierre Gasly.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.