George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Piloti Mercedesu George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu za přestupek během kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu.
Russell přišel o své místo v první řadě, které připadlo Charlesi Leclercovi, zatímco Pierre Gasly z Alpine se posunul na čtvrté místo na úkor Antonelliho.
Po červené vlajce v Q2, která byla vyvolána nehodou Estebana Ocona z Haasu, byli oba jezdci Mercedesu vysláni do boxové uličky ještě předtím, než byl oficiálně oznámen čas restartu. Tento postup je v rozporu s platnými sportovními předpisy. Výsledkem bylo, že oba piloti obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu pro nedělní závod.
V rozhodnutí FIA závodní komisaři uvedli, že šéf trackside inženýringu Mercedesu, Andrew Shovlin, přiznal chybu při interpretaci zpráv z časomíry od závodní kontroly. Chybný výklad zprávy na obrazovce o "odhadovaném čase restartu" vedl k tomu, že jezdci byli neúmyslně vypuštěni do boxové uličky.
Shovlin tvrdil, že v tomto případě nebyla získána žádná sportovní výhoda, protože zbývalo dost času (11 minut) pro ostatní týmy, aby provedly své plány na kolo. Komisaři však uvedli, že tento krok mohl dát Mercedesu výhodu, protože umožnil týmu realizovat svůj plán, zatímco jiní jezdci neměli čas na podobné kolo.
Místo pokuty byla udělena penalizace v podobě ztráty jednoho místa, což má stanovit precedens a odradit týmy od předčasného vypuštění vozů do boxové uličky v budoucnosti. FIA vysvětlila, že sportovní penalizace byla nutná, aby se v budoucnu předešlo podobným chybám, protože pokuty by nemusely dostatečně odradit týmy od porušování pravidel.
Komisaři rovněž poznamenali, že i přesto, že šlo o "neúmyslnou a opravdovou chybu", je třeba mít na paměti, že v případě opakování tohoto přestupku mohou následovat přísnější tresty.
Na startovním roštu se tedy postaví na druhém místě Charles Leclerc a na čtvrtém Pierre Gasly.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.