Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Některé týmy zároveň plánují samostatné prezentace svých vozů, aby detailněji odhalily technické inovace a design, které přinášejí do nové sezóny.
Předsezónní představení vozů ve Formuli 1 bývá tradičně velkou událostí, kde týmy odhalují své nové monoposty a sdílí technické i vizuální inovace se sponzory, médii a fanoušky. Často však jde spíše o předváděcí vozy nebo starší modely s novým lakováním, které slouží k prezentaci barevných schémat na příští sezónu, zatímco skutečné vyzyvatele drží týmy pod pokličkou až do poslední chvíle.
Pro sezónu 2025 je plánováno unikátní společné odhalení všech týmů, které proběhne 18. února v londýnské O2 Areně za účasti všech 20 jezdců a tisíců fanoušků. Některé týmy však již potvrdily, že plánují i vlastní akce, kde pravděpodobně detailněji představí své skutečné závodní monoposty pro nadcházející rok. To otevírá prostor pro spekulace, zda každý tým zvolí samostatný přístup, nebo se spokojí s tímto hromadným zahájením.
I když londýnská zahajovací akce 18. února v O2 Areně slibuje jedinečné odhalení barevných schémat všech deseti týmů, několik stájí se rozhodlo představit své vozy samostatně. Týmy jako Williams, Ferrari a Mercedes již potvrdily konkrétní data, zatímco ostatní si detaily svých plánů nechávají zatím pro sebe.
Williams uvede svůj FW47 už 14. února, přičemž půjde o symbolické zahájení nové éry týmu s Carlosem Sainzem, který se připojuje k Alexi Albonovi.
Ferrari představí svého vyzyvatele 19. února v Itálii, den po londýnské akci, za účasti jezdců Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
Mercedes své W16 odhalí 24. února, těsně před předsezónním testováním v Bahrajnu, přičemž na trať vyrazí nový talent Kimi Antonelli po boku George Russella.
Zatímco některé stáje jako McLaren, Red Bull, Alpine nebo Aston Martin ještě nezveřejnily svá data představení svých monopostů, potvrzený kalendář vypadá takto:
Williams: 14. února
Zahájení sezóny v Londýně: 18. února
Ferrari: 19. února
Mercedes: 24. února
McLaren: TBC
Red Bull: TBC
Aston Martin: TBC
Alpine: TBC
Haas: TBC
Racing Bulls: TBC
Sauber: TBC
Předsezónní testování proběhne mezi 26. a 28. únorem v Bahrajnu, kde všechny týmy poprvé vyzkouší své vozy v ostrém testovacím provozu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.