Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Guenther Steiner stáhl svou žalobu proti svému bývalému týmu poté, co dosáhl dohody během mediace. Padesátdevětiletý Ital původně podal žalobu v dubnu minulého roku, kdy tvrdil, že mu tým Haas dluží peníze po neprodloužení jeho kontraktu.
V žalobě Guenther Steiner tvrdil, že úspěch týmu Haas a jeho fanouškovská základna byly v zásadní míře postaveny na jeho práci, která měla klíčový podíl na růstu zájmu o Formuli 1 v Americe. Dále uvedl, že tým pokračoval v používání jeho jména a podoby i po oznámení, že mu nebude prodloužen kontrakt. Podle veřejné dokumentace Kanceláře okresního soudu Mecklenburg probíhala mediace, která trvala přes 28 hodin, a po dosažení dohody Steiner žalobu stáhl, čímž ji uzavřel bez možnosti jejího opětovného podání.
„S potěšením oznamujeme, že byl spor mezi Guentherem Steinerem a společností Haas Formula vyřešen. Jak pan Steiner, tak společnost Haas Formula si vzájemně přejí úspěch ve svém budoucím podnikání a nebudou se k této záležitosti dále vyjadřovat,“ uvedl americký tým Haas ve svém prohlášení.
Steiner převzal roli šéfa týmu Haas v roce 2014, dva roky před debutem týmu ve Formuli 1, a tuto pozici zastával až do roku 2024, kdy jej majitel Gene Haas nahradil Ayao Komatsuem. Steiner zajistil největší úspěch týmu v roce 2018, kdy ho v dovedl k historickému pátému místu v Poháru konstruktérů.
Guenther Steiner se stal mezi fanoušky velmi oblíbeným díky svým přímým názorům, které si získaly popularitu zejména díky show Drive to Survive. Po historickém úspěchu v roce 2018, kdy tým Haas obsadil páté místo v Poháru konstruktérů, přišel pokles, kdy v posledních třech letech pod jeho vedením tým dvakrát skončil na poslední příčce.
Poté, co se šéfem Haas stal Ayao Komatsu, se tým posunul z posledních pozic a obsadil konečné sedmé místo v Poháru konstruktérů. Do sezóny 2025 vstupuje Haas s novými jezdci Estebanem Oconem a Oliverem Bearmanem, kteří již s novým monopostem VF-25 absolvovali své první jízdní testy na dráze v Silverstone po londýnské prezentaci.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.