Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc se ve středu setkali na soukromé testovací dráze Scuderia Ferrari v Maranellu, kde před tisícovkami tifosi testovali nový vůz pro sezónu 2025.
Hamilton, který přestoupil z Mercedesu po 12 letech, absolvoval své první kola ve Ferrari, což je pro něj nová zkušenost, protože nikdy předtím nezávodil s motorem Ferrari. Vzrušení fanoušků bylo obrovské, když viděli nového jezdce, Hamiltona, jak se zapojuje do italského týmu.
Lewis Hamilton doufá, že přechod z Mercedesu do Ferrari mu pomůže dosáhnout osmého titulu, po loňském neuspokojivém sedmém místě v šampionátu jezdců F1.
Jeho nový týmový kolega Charles Leclerc obsadil třetí místo, 81 bodů za Maxem Verstappenem. Leclerc se ukázal být pro Hamiltona silným soupeřem, přičemž první testy naznačují, že 27letý jezdec má v novém voze Ferrari výhodu.
Podle deníku Marca byl Hamiltonův nejlepší čas v SF-25 na okruhu Fiorano o 0,8 sekundy pomalejší než Leclercův. Monačan zajel čas 56,06 sekundy, jen o 0,061 sekundy pomalejší než historický rekord Michaela Schumachera z roku 2004.
Charles Leclerc může být spokojený, že má výhodu nad Lewisem Hamiltonem po jejich prvních testech v novém voze Ferrari SF-25 ve Fioranu. I když, jak to Ferrari zdůrazňuje, časy z testování nejsou plně reprezentativní.
Při prvním testu koncem ledna Leclerc zajel čas o šest sekund rychlejší než Hamilton, který se potýkal s mokrými podmínkami. Tyto testy sloužily k uvolnění a očistění vozů. Testování na Circuit de Barcelona-Catalunya začátkem února bylo rovněž ne zcela reprezentativní, protože Ferrari upravilo svůj vůz pro rok 2024 podle pravidel F1 pro rok 2026 a testovalo pneumatiky Pirelli. V Barceloně byl Hamilton o 0,13 sekundy rychlejší než Leclerc po 87 a 86 kolech.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.