Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc se ve středu setkali na soukromé testovací dráze Scuderia Ferrari v Maranellu, kde před tisícovkami tifosi testovali nový vůz pro sezónu 2025.
Hamilton, který přestoupil z Mercedesu po 12 letech, absolvoval své první kola ve Ferrari, což je pro něj nová zkušenost, protože nikdy předtím nezávodil s motorem Ferrari. Vzrušení fanoušků bylo obrovské, když viděli nového jezdce, Hamiltona, jak se zapojuje do italského týmu.
Lewis Hamilton doufá, že přechod z Mercedesu do Ferrari mu pomůže dosáhnout osmého titulu, po loňském neuspokojivém sedmém místě v šampionátu jezdců F1.
Jeho nový týmový kolega Charles Leclerc obsadil třetí místo, 81 bodů za Maxem Verstappenem. Leclerc se ukázal být pro Hamiltona silným soupeřem, přičemž první testy naznačují, že 27letý jezdec má v novém voze Ferrari výhodu.
Podle deníku Marca byl Hamiltonův nejlepší čas v SF-25 na okruhu Fiorano o 0,8 sekundy pomalejší než Leclercův. Monačan zajel čas 56,06 sekundy, jen o 0,061 sekundy pomalejší než historický rekord Michaela Schumachera z roku 2004.
Charles Leclerc může být spokojený, že má výhodu nad Lewisem Hamiltonem po jejich prvních testech v novém voze Ferrari SF-25 ve Fioranu. I když, jak to Ferrari zdůrazňuje, časy z testování nejsou plně reprezentativní.
Při prvním testu koncem ledna Leclerc zajel čas o šest sekund rychlejší než Hamilton, který se potýkal s mokrými podmínkami. Tyto testy sloužily k uvolnění a očistění vozů. Testování na Circuit de Barcelona-Catalunya začátkem února bylo rovněž ne zcela reprezentativní, protože Ferrari upravilo svůj vůz pro rok 2024 podle pravidel F1 pro rok 2026 a testovalo pneumatiky Pirelli. V Barceloně byl Hamilton o 0,13 sekundy rychlejší než Leclerc po 87 a 86 kolech.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.