Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc se ve středu setkali na soukromé testovací dráze Scuderia Ferrari v Maranellu, kde před tisícovkami tifosi testovali nový vůz pro sezónu 2025.
Hamilton, který přestoupil z Mercedesu po 12 letech, absolvoval své první kola ve Ferrari, což je pro něj nová zkušenost, protože nikdy předtím nezávodil s motorem Ferrari. Vzrušení fanoušků bylo obrovské, když viděli nového jezdce, Hamiltona, jak se zapojuje do italského týmu.
Lewis Hamilton doufá, že přechod z Mercedesu do Ferrari mu pomůže dosáhnout osmého titulu, po loňském neuspokojivém sedmém místě v šampionátu jezdců F1.
Jeho nový týmový kolega Charles Leclerc obsadil třetí místo, 81 bodů za Maxem Verstappenem. Leclerc se ukázal být pro Hamiltona silným soupeřem, přičemž první testy naznačují, že 27letý jezdec má v novém voze Ferrari výhodu.
Podle deníku Marca byl Hamiltonův nejlepší čas v SF-25 na okruhu Fiorano o 0,8 sekundy pomalejší než Leclercův. Monačan zajel čas 56,06 sekundy, jen o 0,061 sekundy pomalejší než historický rekord Michaela Schumachera z roku 2004.
Charles Leclerc může být spokojený, že má výhodu nad Lewisem Hamiltonem po jejich prvních testech v novém voze Ferrari SF-25 ve Fioranu. I když, jak to Ferrari zdůrazňuje, časy z testování nejsou plně reprezentativní.
Při prvním testu koncem ledna Leclerc zajel čas o šest sekund rychlejší než Hamilton, který se potýkal s mokrými podmínkami. Tyto testy sloužily k uvolnění a očistění vozů. Testování na Circuit de Barcelona-Catalunya začátkem února bylo rovněž ne zcela reprezentativní, protože Ferrari upravilo svůj vůz pro rok 2024 podle pravidel F1 pro rok 2026 a testovalo pneumatiky Pirelli. V Barceloně byl Hamilton o 0,13 sekundy rychlejší než Leclerc po 87 a 86 kolech.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.