Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Hamilton ve Ferrari je něco, co hýbe celým světem Formule 1 – a to ještě neodjel jediný závod. Fanoušci si užívají každý útržek informací, každou fotografii z testů a každou spekulaci o tom, jak bude jeho spojení s legendární Scuderií fungovat. Jenže nejde jen o nadšení veřejnosti – i konkurenční týmy cítí, že tato změna může zamíchat kartami. McLaren, historický rival Ferrari, sleduje vývoj s nebývalým zaujetím, protože ví, že Hamilton dokáže být gamechangerem, i když už není v nejmladších letech.
Andrea Stella, muž s dlouhou historií u Ferrari, se netají tím, že ho Hamiltonův příchod fascinuje. Jeho emoce jsou pochopitelné – kombinace sedminásobného šampiona a ikonického týmu je něčím, co Formule 1 dlouho nezažila. Jenže nadšení je jedna věc, realita druhá. Ferrari poslední roky bojovalo s nestabilní výkonností a strategií, což je přesně ta oblast, ve které bude Hamilton chtít vidět okamžitý pokrok. Nadšení je tedy oprávněné, ale skutečná zkouška přijde až na trati.
Andrea Stella neskrývá své nadšení z Hamiltonova příchodu do Ferrari. „Abych byl upřímný, jako fanoušek Formule 1 jsem si myslel, že je velmi skvělé vidět tento historický okamžik,“ přiznal pro Sky Sports. „Sedminásobný mistr světa jde do Ferrari, jednoho z nejikoničtějších týmů.“ Tento přestup je pro svět motorsportu obrovskou událostí, která přitahuje pozornost nejen fanoušků, ale i rivalů na startovním roštu.
Přesto Stella zároveň varuje, že McLaren nehodlá Hamiltonovi a Ferrari nic ulehčit. Britský tým si po silné sezóně 2024 klade ty nejvyšší cíle a chce se v roce 2025 představit jako úřadující mistr světa. Rivalita mezi těmito dvěma týmy by tak mohla znovu nabrat na obrátkách, zvlášť pokud se Ferrari s Hamiltonem podaří vrátit na absolutní vrchol.
"Myslím, že Ferrari a Hamilton to zvládli velmi dobře," narážel šéf týmu McLaren na mediální kampaň kolem debutu. "Ale nakonec také velmi dobře vědí, že nejdůležitější je výkon na závodní dráze. Takže až se tato mediální bouře uklidní, jsem si jistý, že se budou soustředit na dobrou přípravu. Ale z naší strany se jim samozřejmě budeme snažit zkomplikovat život." Italská La Gazzetta dello Sport již dříve uvedla, že Ferrari i McLaren pracují na "velkých úpravách" vozu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.