Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Hamilton ve Ferrari je něco, co hýbe celým světem Formule 1 – a to ještě neodjel jediný závod. Fanoušci si užívají každý útržek informací, každou fotografii z testů a každou spekulaci o tom, jak bude jeho spojení s legendární Scuderií fungovat. Jenže nejde jen o nadšení veřejnosti – i konkurenční týmy cítí, že tato změna může zamíchat kartami. McLaren, historický rival Ferrari, sleduje vývoj s nebývalým zaujetím, protože ví, že Hamilton dokáže být gamechangerem, i když už není v nejmladších letech.
Andrea Stella, muž s dlouhou historií u Ferrari, se netají tím, že ho Hamiltonův příchod fascinuje. Jeho emoce jsou pochopitelné – kombinace sedminásobného šampiona a ikonického týmu je něčím, co Formule 1 dlouho nezažila. Jenže nadšení je jedna věc, realita druhá. Ferrari poslední roky bojovalo s nestabilní výkonností a strategií, což je přesně ta oblast, ve které bude Hamilton chtít vidět okamžitý pokrok. Nadšení je tedy oprávněné, ale skutečná zkouška přijde až na trati.
Andrea Stella neskrývá své nadšení z Hamiltonova příchodu do Ferrari. „Abych byl upřímný, jako fanoušek Formule 1 jsem si myslel, že je velmi skvělé vidět tento historický okamžik,“ přiznal pro Sky Sports. „Sedminásobný mistr světa jde do Ferrari, jednoho z nejikoničtějších týmů.“ Tento přestup je pro svět motorsportu obrovskou událostí, která přitahuje pozornost nejen fanoušků, ale i rivalů na startovním roštu.
Přesto Stella zároveň varuje, že McLaren nehodlá Hamiltonovi a Ferrari nic ulehčit. Britský tým si po silné sezóně 2024 klade ty nejvyšší cíle a chce se v roce 2025 představit jako úřadující mistr světa. Rivalita mezi těmito dvěma týmy by tak mohla znovu nabrat na obrátkách, zvlášť pokud se Ferrari s Hamiltonem podaří vrátit na absolutní vrchol.
"Myslím, že Ferrari a Hamilton to zvládli velmi dobře," narážel šéf týmu McLaren na mediální kampaň kolem debutu. "Ale nakonec také velmi dobře vědí, že nejdůležitější je výkon na závodní dráze. Takže až se tato mediální bouře uklidní, jsem si jistý, že se budou soustředit na dobrou přípravu. Ale z naší strany se jim samozřejmě budeme snažit zkomplikovat život." Italská La Gazzetta dello Sport již dříve uvedla, že Ferrari i McLaren pracují na "velkých úpravách" vozu.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.