Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Hamilton ve Ferrari je něco, co hýbe celým světem Formule 1 – a to ještě neodjel jediný závod. Fanoušci si užívají každý útržek informací, každou fotografii z testů a každou spekulaci o tom, jak bude jeho spojení s legendární Scuderií fungovat. Jenže nejde jen o nadšení veřejnosti – i konkurenční týmy cítí, že tato změna může zamíchat kartami. McLaren, historický rival Ferrari, sleduje vývoj s nebývalým zaujetím, protože ví, že Hamilton dokáže být gamechangerem, i když už není v nejmladších letech.
Andrea Stella, muž s dlouhou historií u Ferrari, se netají tím, že ho Hamiltonův příchod fascinuje. Jeho emoce jsou pochopitelné – kombinace sedminásobného šampiona a ikonického týmu je něčím, co Formule 1 dlouho nezažila. Jenže nadšení je jedna věc, realita druhá. Ferrari poslední roky bojovalo s nestabilní výkonností a strategií, což je přesně ta oblast, ve které bude Hamilton chtít vidět okamžitý pokrok. Nadšení je tedy oprávněné, ale skutečná zkouška přijde až na trati.
Andrea Stella neskrývá své nadšení z Hamiltonova příchodu do Ferrari. „Abych byl upřímný, jako fanoušek Formule 1 jsem si myslel, že je velmi skvělé vidět tento historický okamžik,“ přiznal pro Sky Sports. „Sedminásobný mistr světa jde do Ferrari, jednoho z nejikoničtějších týmů.“ Tento přestup je pro svět motorsportu obrovskou událostí, která přitahuje pozornost nejen fanoušků, ale i rivalů na startovním roštu.
Přesto Stella zároveň varuje, že McLaren nehodlá Hamiltonovi a Ferrari nic ulehčit. Britský tým si po silné sezóně 2024 klade ty nejvyšší cíle a chce se v roce 2025 představit jako úřadující mistr světa. Rivalita mezi těmito dvěma týmy by tak mohla znovu nabrat na obrátkách, zvlášť pokud se Ferrari s Hamiltonem podaří vrátit na absolutní vrchol.
"Myslím, že Ferrari a Hamilton to zvládli velmi dobře," narážel šéf týmu McLaren na mediální kampaň kolem debutu. "Ale nakonec také velmi dobře vědí, že nejdůležitější je výkon na závodní dráze. Takže až se tato mediální bouře uklidní, jsem si jistý, že se budou soustředit na dobrou přípravu. Ale z naší strany se jim samozřejmě budeme snažit zkomplikovat život." Italská La Gazzetta dello Sport již dříve uvedla, že Ferrari i McLaren pracují na "velkých úpravách" vozu.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.