Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Lewis Hamilton čelí nové výzvě – Charles Leclerc nebude snadným soupeřem a ve Ferrari už nemá týmového kolegu, který by mu dělal parťáka. Peter Windsor očekává, že Leclerc bude jeho nejtěžší konkurencí v kariéře.
Monacký pilot je součástí Ferrari už šest let, prošel jejich akademií a má silné vazby na vedení týmu. Mezitím se objevují spekulace, zda Hamilton ve Ferrari vydrží déle než jednu sezónu – novinář Scott Mitchell-Malm naznačil možný scénář jeho brzkého odchodu.
Ve 40 letech chce Brit ve Ferrari okamžitě bojovat o vítězství a tituly. Přestože tým v posledních letech neoslňoval, stále měl konkurenceschopné vozy, na rozdíl od Mercedesu, který po změně pravidel v roce 2022 ztratil tempo. Pokud by se však Hamiltonovi v červeném kokpitu nedařilo, existuje možnost, že po jediné sezóně u Ferrari definitivně skončí.
Hamiltonův odchod z Ferrari po roce 2025 je nepravděpodobný, ale podle Mitchella-Malma by mohl nastat, pokud by měl katastrofální sezónu a sám uznal, že už na to nemá. Pokud by ho Leclerc porazil natolik, že by ztratil motivaci, mohl by Ferrari opustit, což by otevřelo dveře pro Olivera Bearmana, pokud by zazářil v Haasu. Edd Straw však s tímto scénářem příliš nepočítá a očekává, že Ferrari ponechá sestavu Hamilton – Leclerc.
Britův přestup k Ferrari vzbudil obrovský rozruch – na jeho první test ve Fioranu dorazilo přibližně 3 000 fanoušků. Nyní napětí roste s blížícím se oficiálním představením vozu 19. února a prvním testem v Bahrajnu, kde se poprvé ukážou všichni soupeři pro sezónu 2025 na jedné trati.
Hamilton patří mezi největší hvězdy F1 a fanoušci budou se zájmem sledovat jeho první závody ve Ferrari i spolupráci s inženýrem Riccardem Adamim, který pomohl k úspěchům Vettelovi i Sainzovi.
Během soukromých testů ve Fioranu a Barceloně s ním už pracoval a očekává se, že bude jeho hlavním závodním inženýrem. Ferrari hlásí, že Hamiltonovy první dojmy jsou "velmi pozitivní", přestože test v Barceloně neproběhl ideálně. Tento týden pokračuje testem pneumatik Pirelli pro rok 2026.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.