Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Lewis Hamilton čelí nové výzvě – Charles Leclerc nebude snadným soupeřem a ve Ferrari už nemá týmového kolegu, který by mu dělal parťáka. Peter Windsor očekává, že Leclerc bude jeho nejtěžší konkurencí v kariéře.
Monacký pilot je součástí Ferrari už šest let, prošel jejich akademií a má silné vazby na vedení týmu. Mezitím se objevují spekulace, zda Hamilton ve Ferrari vydrží déle než jednu sezónu – novinář Scott Mitchell-Malm naznačil možný scénář jeho brzkého odchodu.
Ve 40 letech chce Brit ve Ferrari okamžitě bojovat o vítězství a tituly. Přestože tým v posledních letech neoslňoval, stále měl konkurenceschopné vozy, na rozdíl od Mercedesu, který po změně pravidel v roce 2022 ztratil tempo. Pokud by se však Hamiltonovi v červeném kokpitu nedařilo, existuje možnost, že po jediné sezóně u Ferrari definitivně skončí.
Hamiltonův odchod z Ferrari po roce 2025 je nepravděpodobný, ale podle Mitchella-Malma by mohl nastat, pokud by měl katastrofální sezónu a sám uznal, že už na to nemá. Pokud by ho Leclerc porazil natolik, že by ztratil motivaci, mohl by Ferrari opustit, což by otevřelo dveře pro Olivera Bearmana, pokud by zazářil v Haasu. Edd Straw však s tímto scénářem příliš nepočítá a očekává, že Ferrari ponechá sestavu Hamilton – Leclerc.
Britův přestup k Ferrari vzbudil obrovský rozruch – na jeho první test ve Fioranu dorazilo přibližně 3 000 fanoušků. Nyní napětí roste s blížícím se oficiálním představením vozu 19. února a prvním testem v Bahrajnu, kde se poprvé ukážou všichni soupeři pro sezónu 2025 na jedné trati.
Hamilton patří mezi největší hvězdy F1 a fanoušci budou se zájmem sledovat jeho první závody ve Ferrari i spolupráci s inženýrem Riccardem Adamim, který pomohl k úspěchům Vettelovi i Sainzovi.
Během soukromých testů ve Fioranu a Barceloně s ním už pracoval a očekává se, že bude jeho hlavním závodním inženýrem. Ferrari hlásí, že Hamiltonovy první dojmy jsou "velmi pozitivní", přestože test v Barceloně neproběhl ideálně. Tento týden pokračuje testem pneumatik Pirelli pro rok 2026.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.