Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Lewis Hamilton čelí nové výzvě – Charles Leclerc nebude snadným soupeřem a ve Ferrari už nemá týmového kolegu, který by mu dělal parťáka. Peter Windsor očekává, že Leclerc bude jeho nejtěžší konkurencí v kariéře.
Monacký pilot je součástí Ferrari už šest let, prošel jejich akademií a má silné vazby na vedení týmu. Mezitím se objevují spekulace, zda Hamilton ve Ferrari vydrží déle než jednu sezónu – novinář Scott Mitchell-Malm naznačil možný scénář jeho brzkého odchodu.
Ve 40 letech chce Brit ve Ferrari okamžitě bojovat o vítězství a tituly. Přestože tým v posledních letech neoslňoval, stále měl konkurenceschopné vozy, na rozdíl od Mercedesu, který po změně pravidel v roce 2022 ztratil tempo. Pokud by se však Hamiltonovi v červeném kokpitu nedařilo, existuje možnost, že po jediné sezóně u Ferrari definitivně skončí.
Hamiltonův odchod z Ferrari po roce 2025 je nepravděpodobný, ale podle Mitchella-Malma by mohl nastat, pokud by měl katastrofální sezónu a sám uznal, že už na to nemá. Pokud by ho Leclerc porazil natolik, že by ztratil motivaci, mohl by Ferrari opustit, což by otevřelo dveře pro Olivera Bearmana, pokud by zazářil v Haasu. Edd Straw však s tímto scénářem příliš nepočítá a očekává, že Ferrari ponechá sestavu Hamilton – Leclerc.
Britův přestup k Ferrari vzbudil obrovský rozruch – na jeho první test ve Fioranu dorazilo přibližně 3 000 fanoušků. Nyní napětí roste s blížícím se oficiálním představením vozu 19. února a prvním testem v Bahrajnu, kde se poprvé ukážou všichni soupeři pro sezónu 2025 na jedné trati.
Hamilton patří mezi největší hvězdy F1 a fanoušci budou se zájmem sledovat jeho první závody ve Ferrari i spolupráci s inženýrem Riccardem Adamim, který pomohl k úspěchům Vettelovi i Sainzovi.
Během soukromých testů ve Fioranu a Barceloně s ním už pracoval a očekává se, že bude jeho hlavním závodním inženýrem. Ferrari hlásí, že Hamiltonovy první dojmy jsou "velmi pozitivní", přestože test v Barceloně neproběhl ideálně. Tento týden pokračuje testem pneumatik Pirelli pro rok 2026.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.