Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali plánuje návštěvu Thajska po úvodní Velké ceně Austrálie, kde bude jednat s organizátory, kteří usilují o zařazení závodu do kalendáře F1. Jedním z hlavních cílů je uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku. Tento krok přichází v souvislosti s několika změnami v kalendáři závodů, včetně vypršení smlouvy s Velkou cenou Nizozemska v roce 2026 a ohrožení závodů v Imole a Barceloně, což vytváří prostor pro nové lokace.
Domenicali v rozhovoru pro Sky Sports F1 prozradil, že v posledních letech se F1 soustředí na regiony, které mají potenciál pro budoucnost tohoto sportu. "Myslím, že dobrá věc, kterou jsme byli schopni udělat, je zaměřit se na místa, o kterých věříme, že představují budoucnost formule 1," uvedl Domenicali. Zároveň zmínil, že F1 dostává velkou pozornost od jiných regionů po celém světě, což ukazuje na rostoucí globální zájem o tento sport.
Po dokončení závodu v Melbourne se Domenicali vydá do Bangkoku, aby prozkoumal potenciál pro spolupráci s thajskou vládou na pořádání závodu. "Máme jiná místa v Evropě, a jak víte, jsou zájmy v Africe, jsou nyní zájmy v Jižní Americe," dodal. Tato slova ukazují na širokou globální expanzi, kterou F1 v současnosti zvažuje.
Podpora pro potenciální Velkou cenu v Bangkoku je silná, a to nejen od organizátorů, ale i od thajské vlády. Premiérka Srettha Thavisinová, která loni navštívila Imolu, kde jednala s Domenicalim, uvedla, že projekt F1 by mohl být součástí širší strategie Thajska umístit se na globálním poli mezinárodních událostí a aktivit. Tato podpora ze strany vlády posiluje šance Bangkoku stát se novým domovem pro závod Formule 1.
Domenicali zdůraznil, že thajský projekt rezonuje s politikou země zaměřenou na rozvoj mezinárodních událostí, což je krok k dalšímu zajištění pozice F1 jako globálního sportu. Pokud budou rozhovory v Bangkoku úspěšné, může to znamenat nový směr pro Formuli 1, která se stále více orientuje na expanze do nových, dynamických a rychle se rozvíjejících regionů.
Tento krok je součástí širšího trendu, kdy F1 hledá příležitosti pro růst na globální scéně. Kromě Asie se objevují zájmy o pořádání závodů i v dalších oblastech, což naznačuje, že F1 se stále více zaměřuje na diverzifikaci svého kalendáře a zajištění dlouhodobé globální přítomnosti.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.