Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Po dvou úvodních trénincích v Melbourne vyjádřil Fernando Alonso svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se v úvodu sezóny 2025 zcela vynechat komentáře, informuje PlanetF1.
Po prvním tréninku skončil na osmém místě, ale ve druhém se propadl na 13. pozici. Alonso novinářům jasně odmítl jakékoliv rozhovory a na otázku, co se během jízd naučil, reagoval: „Nic, a pokud se něco naučím, neřeknu vám to.“
„Přicházíme sem, protože je to povinné, ale vlastně není o čem mluvit. Jen vystoupíme z auta a jako obvykle to bude 24 pátků, kdy se můžete zeptat na cokoliv, ale já nebudu odpovídat,“ sdělil Alonso.
„Teď musím všechno probrat s týmem a soukromě si probrat, co jsme dnes udělali. Odjeli jsme kola. Auto jede. Motor funguje. Brzdy jsou v pořádku. Převodovka řadí nahoru i dolů,“ doplnil.
Jeho týmový kolega Lance Stroll zůstal po druhém tréninku v Melbourne zdrženlivý, když novináři požádali o jeho názor na výkon vozu. I když se Stroll vešel do top 10 v obou tréninkových seancích, upozornil, že šlo pouze o trénink a je příliš brzy na jakékoliv závěry.
„To je jen trénink,“ řekl Stroll, když ho novináři dotázali, zda považuje Aston Martin AMR25 za konkurenceschopný vůz pro top 10. Dodal, že se zatím nezaměřil na dlouhé běhy a poznamenal, že tým má stále co zlepšovat. Na otázku ohledně vyvážení vozu reagoval Stroll: „Jo, některé zatáčky jsou lepší než jiné. Je to jen věc, na které musíme zapracovat.“
Sezóna 2025 představuje pro tým Aston Martin již třetí rok s pevnou pilotní dvojicí – dvojnásobným mistrem světa Fernandem Alonsem a kanadským závodníkem Lance Strollem. Společně se budou snažit využít své ambice a zkušenosti k dosažení co nejlepších výsledků, čímž potvrzují svou konkurenceschopnost a stabilní postavení na startovním roštu.
V sezóně 2024 Fernando Alonso dosáhl několika výrazných výsledků, které potvrdily jeho schopnosti i ve vysokém věku. V celkovém hodnocení mistrovství světa F1 se umístil na 9. místě, což bylo skvělé vzhledem k silné konkurenci a ne vždy ideálnímu výkonu vozu Aston Martin. Lance Stroll v konečném pořadí skončil až na 13. místě.
Zda se britskému týmu podaří zopakovat úspěšný start sezóny 2023, kdy Fernando Alonso několikrát vystoupal na stupně vítězů, ukážou až nadcházející závody. Letos však není nic jisté a žádné záruky neexistují.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.