Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Po dvou úvodních trénincích v Melbourne vyjádřil Fernando Alonso svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se v úvodu sezóny 2025 zcela vynechat komentáře, informuje PlanetF1.
Po prvním tréninku skončil na osmém místě, ale ve druhém se propadl na 13. pozici. Alonso novinářům jasně odmítl jakékoliv rozhovory a na otázku, co se během jízd naučil, reagoval: „Nic, a pokud se něco naučím, neřeknu vám to.“
„Přicházíme sem, protože je to povinné, ale vlastně není o čem mluvit. Jen vystoupíme z auta a jako obvykle to bude 24 pátků, kdy se můžete zeptat na cokoliv, ale já nebudu odpovídat,“ sdělil Alonso.
„Teď musím všechno probrat s týmem a soukromě si probrat, co jsme dnes udělali. Odjeli jsme kola. Auto jede. Motor funguje. Brzdy jsou v pořádku. Převodovka řadí nahoru i dolů,“ doplnil.
Jeho týmový kolega Lance Stroll zůstal po druhém tréninku v Melbourne zdrženlivý, když novináři požádali o jeho názor na výkon vozu. I když se Stroll vešel do top 10 v obou tréninkových seancích, upozornil, že šlo pouze o trénink a je příliš brzy na jakékoliv závěry.
„To je jen trénink,“ řekl Stroll, když ho novináři dotázali, zda považuje Aston Martin AMR25 za konkurenceschopný vůz pro top 10. Dodal, že se zatím nezaměřil na dlouhé běhy a poznamenal, že tým má stále co zlepšovat. Na otázku ohledně vyvážení vozu reagoval Stroll: „Jo, některé zatáčky jsou lepší než jiné. Je to jen věc, na které musíme zapracovat.“
Sezóna 2025 představuje pro tým Aston Martin již třetí rok s pevnou pilotní dvojicí – dvojnásobným mistrem světa Fernandem Alonsem a kanadským závodníkem Lance Strollem. Společně se budou snažit využít své ambice a zkušenosti k dosažení co nejlepších výsledků, čímž potvrzují svou konkurenceschopnost a stabilní postavení na startovním roštu.
V sezóně 2024 Fernando Alonso dosáhl několika výrazných výsledků, které potvrdily jeho schopnosti i ve vysokém věku. V celkovém hodnocení mistrovství světa F1 se umístil na 9. místě, což bylo skvělé vzhledem k silné konkurenci a ne vždy ideálnímu výkonu vozu Aston Martin. Lance Stroll v konečném pořadí skončil až na 13. místě.
Zda se britskému týmu podaří zopakovat úspěšný start sezóny 2023, kdy Fernando Alonso několikrát vystoupal na stupně vítězů, ukážou až nadcházející závody. Letos však není nic jisté a žádné záruky neexistují.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.