Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Po dvou úvodních trénincích v Melbourne vyjádřil Fernando Alonso svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se v úvodu sezóny 2025 zcela vynechat komentáře, informuje PlanetF1.
Po prvním tréninku skončil na osmém místě, ale ve druhém se propadl na 13. pozici. Alonso novinářům jasně odmítl jakékoliv rozhovory a na otázku, co se během jízd naučil, reagoval: „Nic, a pokud se něco naučím, neřeknu vám to.“
„Přicházíme sem, protože je to povinné, ale vlastně není o čem mluvit. Jen vystoupíme z auta a jako obvykle to bude 24 pátků, kdy se můžete zeptat na cokoliv, ale já nebudu odpovídat,“ sdělil Alonso.
„Teď musím všechno probrat s týmem a soukromě si probrat, co jsme dnes udělali. Odjeli jsme kola. Auto jede. Motor funguje. Brzdy jsou v pořádku. Převodovka řadí nahoru i dolů,“ doplnil.
Jeho týmový kolega Lance Stroll zůstal po druhém tréninku v Melbourne zdrženlivý, když novináři požádali o jeho názor na výkon vozu. I když se Stroll vešel do top 10 v obou tréninkových seancích, upozornil, že šlo pouze o trénink a je příliš brzy na jakékoliv závěry.
„To je jen trénink,“ řekl Stroll, když ho novináři dotázali, zda považuje Aston Martin AMR25 za konkurenceschopný vůz pro top 10. Dodal, že se zatím nezaměřil na dlouhé běhy a poznamenal, že tým má stále co zlepšovat. Na otázku ohledně vyvážení vozu reagoval Stroll: „Jo, některé zatáčky jsou lepší než jiné. Je to jen věc, na které musíme zapracovat.“
Sezóna 2025 představuje pro tým Aston Martin již třetí rok s pevnou pilotní dvojicí – dvojnásobným mistrem světa Fernandem Alonsem a kanadským závodníkem Lance Strollem. Společně se budou snažit využít své ambice a zkušenosti k dosažení co nejlepších výsledků, čímž potvrzují svou konkurenceschopnost a stabilní postavení na startovním roštu.
V sezóně 2024 Fernando Alonso dosáhl několika výrazných výsledků, které potvrdily jeho schopnosti i ve vysokém věku. V celkovém hodnocení mistrovství světa F1 se umístil na 9. místě, což bylo skvělé vzhledem k silné konkurenci a ne vždy ideálnímu výkonu vozu Aston Martin. Lance Stroll v konečném pořadí skončil až na 13. místě.
Zda se britskému týmu podaří zopakovat úspěšný start sezóny 2023, kdy Fernando Alonso několikrát vystoupal na stupně vítězů, ukážou až nadcházející závody. Letos však není nic jisté a žádné záruky neexistují.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.