Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Po dvou úvodních trénincích v Melbourne vyjádřil Fernando Alonso svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se v úvodu sezóny 2025 zcela vynechat komentáře, informuje PlanetF1.
Po prvním tréninku skončil na osmém místě, ale ve druhém se propadl na 13. pozici. Alonso novinářům jasně odmítl jakékoliv rozhovory a na otázku, co se během jízd naučil, reagoval: „Nic, a pokud se něco naučím, neřeknu vám to.“
„Přicházíme sem, protože je to povinné, ale vlastně není o čem mluvit. Jen vystoupíme z auta a jako obvykle to bude 24 pátků, kdy se můžete zeptat na cokoliv, ale já nebudu odpovídat,“ sdělil Alonso.
„Teď musím všechno probrat s týmem a soukromě si probrat, co jsme dnes udělali. Odjeli jsme kola. Auto jede. Motor funguje. Brzdy jsou v pořádku. Převodovka řadí nahoru i dolů,“ doplnil.
Jeho týmový kolega Lance Stroll zůstal po druhém tréninku v Melbourne zdrženlivý, když novináři požádali o jeho názor na výkon vozu. I když se Stroll vešel do top 10 v obou tréninkových seancích, upozornil, že šlo pouze o trénink a je příliš brzy na jakékoliv závěry.
„To je jen trénink,“ řekl Stroll, když ho novináři dotázali, zda považuje Aston Martin AMR25 za konkurenceschopný vůz pro top 10. Dodal, že se zatím nezaměřil na dlouhé běhy a poznamenal, že tým má stále co zlepšovat. Na otázku ohledně vyvážení vozu reagoval Stroll: „Jo, některé zatáčky jsou lepší než jiné. Je to jen věc, na které musíme zapracovat.“
Sezóna 2025 představuje pro tým Aston Martin již třetí rok s pevnou pilotní dvojicí – dvojnásobným mistrem světa Fernandem Alonsem a kanadským závodníkem Lance Strollem. Společně se budou snažit využít své ambice a zkušenosti k dosažení co nejlepších výsledků, čímž potvrzují svou konkurenceschopnost a stabilní postavení na startovním roštu.
V sezóně 2024 Fernando Alonso dosáhl několika výrazných výsledků, které potvrdily jeho schopnosti i ve vysokém věku. V celkovém hodnocení mistrovství světa F1 se umístil na 9. místě, což bylo skvělé vzhledem k silné konkurenci a ne vždy ideálnímu výkonu vozu Aston Martin. Lance Stroll v konečném pořadí skončil až na 13. místě.
Zda se britskému týmu podaří zopakovat úspěšný start sezóny 2023, kdy Fernando Alonso několikrát vystoupal na stupně vítězů, ukážou až nadcházející závody. Letos však není nic jisté a žádné záruky neexistují.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.