Nigel Mansell je dosud posledním britským pilotem, který si ve voze Ferrari dojel pro vítězství ve Formuli 1.
Nigel Mansell si v Grand Prix Portugalska 1990 připsal vítězství před Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem, ačkoliv sezóna byla pro něj jinak plná frustrace. Přesto se zapsal do historie jako britský jezdec s nejvíce výhrami bez titulu mistra světa, než v roce 1992 konečně triumfoval ve Williamsu.
O 35 let později čeká podobně náročná výzva Lewise Hamiltona, který se pokusí vrátit Ferrari na vrchol a překonat Maxe Verstappena v boji o mistrovský titul. McLaren mezitím sází na inovativní design, který by mu mohl zajistit druhý pohár konstruktérů v řadě.
Hamilton bude muset především porazit týmového kolegu Charlese Leclerca, pokud chce usilovat o rekordní osmý titul. Přestože v roce 2024 nebyl ve své nejlepší formě, Mansell věří, že zkušený Brit letos překvapí.
V rozhovoru pro TalkSPORT bývalý šampion zdůraznil svá očekávání od Hamiltona, který přiznal, že přechod do Ferrari byl náročný, ale zároveň mu dal novou motivaci.
Nigel Mansell se před startem sezóny F1 75 vyjádřil k přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari a nešetřil chválou. „Když jsem tam byl a udělal to, vím, že je to naprosto fantastické! Ferrari je splněný sen a Lewis dělá všechno správně,“ řekl bývalý mistr světa.
Podle Mansella je Hamilton stále na vrcholu své kariéry a letos překvapí mnoho lidí. Zdůraznil, že sedminásobný šampion je „kompletní třída“ a jeho zkušenosti mohou Ferrari pomoci k dlouho očekávanému triumfu.
Důležitou roli však bude hrát i interní souboj s Charlesem Leclercem, který bude Hamiltonovým nejbližším soupeřem v boji o mistrovský titul. Mansell věří, že Ferrari má potenciál vyhrát jak individuální, tak týmový šampionát.
„Načasování je skvělé a spojení s Ferrari je monumentální. Myslím, že je to neuvěřitelně vzrušující!“ uzavřel Mansell s nadšením.
Nigel Mansell se zaměřil na konkurenci ve Formuli 1 a zdůraznil, že letošní sezóna bude extrémně vyrovnaná. Věří, že Williams má potenciál získat vítězství, McLaren odvedl skvělou práci v Poháru konstruktérů a Red Bull bude chtít obhájit titul, přestože přišel o Adriana Neweyho.
Vyzdvihl i Mercedes, který se podle něj pod vedením Tota Wolffa a George Russella bude chtít vrátit do boje o šampionát. „Všichni dohnali pravidla, máme čtyři mega týmy bojující o mistrovství a spoustu dalších, kteří se snaží vyhrát,“ prohlásil.
Mansell očekává, že sezóna 2025 bude jednou z nejnapínavějších v historii F1. Přesto stále věří, že Lewis Hamilton dokáže překonat všechny překážky a znovu se dostane na vrchol.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.