Nigel Mansell je dosud posledním britským pilotem, který si ve voze Ferrari dojel pro vítězství ve Formuli 1.
Nigel Mansell si v Grand Prix Portugalska 1990 připsal vítězství před Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem, ačkoliv sezóna byla pro něj jinak plná frustrace. Přesto se zapsal do historie jako britský jezdec s nejvíce výhrami bez titulu mistra světa, než v roce 1992 konečně triumfoval ve Williamsu.
O 35 let později čeká podobně náročná výzva Lewise Hamiltona, který se pokusí vrátit Ferrari na vrchol a překonat Maxe Verstappena v boji o mistrovský titul. McLaren mezitím sází na inovativní design, který by mu mohl zajistit druhý pohár konstruktérů v řadě.
Hamilton bude muset především porazit týmového kolegu Charlese Leclerca, pokud chce usilovat o rekordní osmý titul. Přestože v roce 2024 nebyl ve své nejlepší formě, Mansell věří, že zkušený Brit letos překvapí.
V rozhovoru pro TalkSPORT bývalý šampion zdůraznil svá očekávání od Hamiltona, který přiznal, že přechod do Ferrari byl náročný, ale zároveň mu dal novou motivaci.
Nigel Mansell se před startem sezóny F1 75 vyjádřil k přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari a nešetřil chválou. „Když jsem tam byl a udělal to, vím, že je to naprosto fantastické! Ferrari je splněný sen a Lewis dělá všechno správně,“ řekl bývalý mistr světa.
Podle Mansella je Hamilton stále na vrcholu své kariéry a letos překvapí mnoho lidí. Zdůraznil, že sedminásobný šampion je „kompletní třída“ a jeho zkušenosti mohou Ferrari pomoci k dlouho očekávanému triumfu.
Důležitou roli však bude hrát i interní souboj s Charlesem Leclercem, který bude Hamiltonovým nejbližším soupeřem v boji o mistrovský titul. Mansell věří, že Ferrari má potenciál vyhrát jak individuální, tak týmový šampionát.
„Načasování je skvělé a spojení s Ferrari je monumentální. Myslím, že je to neuvěřitelně vzrušující!“ uzavřel Mansell s nadšením.
Nigel Mansell se zaměřil na konkurenci ve Formuli 1 a zdůraznil, že letošní sezóna bude extrémně vyrovnaná. Věří, že Williams má potenciál získat vítězství, McLaren odvedl skvělou práci v Poháru konstruktérů a Red Bull bude chtít obhájit titul, přestože přišel o Adriana Neweyho.
Vyzdvihl i Mercedes, který se podle něj pod vedením Tota Wolffa a George Russella bude chtít vrátit do boje o šampionát. „Všichni dohnali pravidla, máme čtyři mega týmy bojující o mistrovství a spoustu dalších, kteří se snaží vyhrát,“ prohlásil.
Mansell očekává, že sezóna 2025 bude jednou z nejnapínavějších v historii F1. Přesto stále věří, že Lewis Hamilton dokáže překonat všechny překážky a znovu se dostane na vrchol.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.