Fernando Alonso přiznal, že se v jeho kariéře nesplnilo přání spojit své síly s geniálním konstruktérem Formule 1 - Adrianem Neweyem, jenž si letos připsal s Red Bullem další mistrovský titul.
Díky tomu má Newey na kontě již 12 konstruktérských a 13 jezdeckých titulů - ten poslední vybojoval opět Max Verstappen. Velkou slávu díky němu v F1 zažili také Sebastian Vettel, Mika Häkkinen, Jacques Villeneuve, Damon Hill, Alain Prost či Nigel Mansell.
Samotný konstruktér Red Bullu v letošním podcastu Beyond The Grid připustil, že Alonso je jedním ze dvou pilotů, s nimiž by moc rád spolupracoval: "Pracovat s Fernandem nebo Lewisem [Hamiltonem] by bylo parádní, ale nikdy k tomu nedošlo. Jde jen o okolnosti, někdy to už tak bývá."
Co na to říká Alonso? "Také jsem to četl před několika měsíci. Upřímně, je legendou sportu. Několikrát to bylo velmi blízko k tomu, abychom spolu pracovali, a hovořili jsme o tom. Vzpomínám si, že když před několika lety vydal knihu, tak jsem měl ve Španělsku přednost mít k ní úvodní slovo," komentuje pilot.
"Pro mě je neuvěřitelnou osobností, s nímž jsem měl to štěstí působit ve stejném prostředí, byť jsme spolu nikdy nepracovali. Mám radost z toho, že žiju a jezdím v této době, ve které Adrian Newey konstruuje vozy Formule 1," pokračuje Alonso.
"Přál bych si, abych s ním jednoho dne spolupracoval. Svezu se doma s [hyperautem Aston Martinu] Valkyrií a možná už něco pocítím, když do něj naskočím. To mi udělá radost!" popisuje čtvrtý pilot letošního šampionátu F1.
Na otázku, jestli by ve své kariéře vyhrál více než dva mistrovské tituly, pokud by spolupracoval s Neweyem, Alonso s úsměvem nepřímo odpovídá: "Je zodpovědný za to, že 19 jezdců po dvě dekády nezískalo titul!"
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.