Fernando Alonso přiznal, že se v jeho kariéře nesplnilo přání spojit své síly s geniálním konstruktérem Formule 1 - Adrianem Neweyem, jenž si letos připsal s Red Bullem další mistrovský titul.
Díky tomu má Newey na kontě již 12 konstruktérských a 13 jezdeckých titulů - ten poslední vybojoval opět Max Verstappen. Velkou slávu díky němu v F1 zažili také Sebastian Vettel, Mika Häkkinen, Jacques Villeneuve, Damon Hill, Alain Prost či Nigel Mansell.
Samotný konstruktér Red Bullu v letošním podcastu Beyond The Grid připustil, že Alonso je jedním ze dvou pilotů, s nimiž by moc rád spolupracoval: "Pracovat s Fernandem nebo Lewisem [Hamiltonem] by bylo parádní, ale nikdy k tomu nedošlo. Jde jen o okolnosti, někdy to už tak bývá."
Co na to říká Alonso? "Také jsem to četl před několika měsíci. Upřímně, je legendou sportu. Několikrát to bylo velmi blízko k tomu, abychom spolu pracovali, a hovořili jsme o tom. Vzpomínám si, že když před několika lety vydal knihu, tak jsem měl ve Španělsku přednost mít k ní úvodní slovo," komentuje pilot.
"Pro mě je neuvěřitelnou osobností, s nímž jsem měl to štěstí působit ve stejném prostředí, byť jsme spolu nikdy nepracovali. Mám radost z toho, že žiju a jezdím v této době, ve které Adrian Newey konstruuje vozy Formule 1," pokračuje Alonso.
"Přál bych si, abych s ním jednoho dne spolupracoval. Svezu se doma s [hyperautem Aston Martinu] Valkyrií a možná už něco pocítím, když do něj naskočím. To mi udělá radost!" popisuje čtvrtý pilot letošního šampionátu F1.
Na otázku, jestli by ve své kariéře vyhrál více než dva mistrovské tituly, pokud by spolupracoval s Neweyem, Alonso s úsměvem nepřímo odpovídá: "Je zodpovědný za to, že 19 jezdců po dvě dekády nezískalo titul!"
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.