Fernando Alonso přiznal, že se v jeho kariéře nesplnilo přání spojit své síly s geniálním konstruktérem Formule 1 - Adrianem Neweyem, jenž si letos připsal s Red Bullem další mistrovský titul.
Díky tomu má Newey na kontě již 12 konstruktérských a 13 jezdeckých titulů - ten poslední vybojoval opět Max Verstappen. Velkou slávu díky němu v F1 zažili také Sebastian Vettel, Mika Häkkinen, Jacques Villeneuve, Damon Hill, Alain Prost či Nigel Mansell.
Samotný konstruktér Red Bullu v letošním podcastu Beyond The Grid připustil, že Alonso je jedním ze dvou pilotů, s nimiž by moc rád spolupracoval: "Pracovat s Fernandem nebo Lewisem [Hamiltonem] by bylo parádní, ale nikdy k tomu nedošlo. Jde jen o okolnosti, někdy to už tak bývá."
Co na to říká Alonso? "Také jsem to četl před několika měsíci. Upřímně, je legendou sportu. Několikrát to bylo velmi blízko k tomu, abychom spolu pracovali, a hovořili jsme o tom. Vzpomínám si, že když před několika lety vydal knihu, tak jsem měl ve Španělsku přednost mít k ní úvodní slovo," komentuje pilot.
"Pro mě je neuvěřitelnou osobností, s nímž jsem měl to štěstí působit ve stejném prostředí, byť jsme spolu nikdy nepracovali. Mám radost z toho, že žiju a jezdím v této době, ve které Adrian Newey konstruuje vozy Formule 1," pokračuje Alonso.
"Přál bych si, abych s ním jednoho dne spolupracoval. Svezu se doma s [hyperautem Aston Martinu] Valkyrií a možná už něco pocítím, když do něj naskočím. To mi udělá radost!" popisuje čtvrtý pilot letošního šampionátu F1.
Na otázku, jestli by ve své kariéře vyhrál více než dva mistrovské tituly, pokud by spolupracoval s Neweyem, Alonso s úsměvem nepřímo odpovídá: "Je zodpovědný za to, že 19 jezdců po dvě dekády nezískalo titul!"
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.