Carlos Sainz se chystá na novou kapitolu své kariéry. V nadcházející Velké ceně Austrálie poprvé oblékne barvy Williamsu, což z něj v tomto desetiletí činí pilota už třetího týmu.
Carlos Sainz se v posledních letech ocitl v centrech dvou nejrychlejších týmů Formule 1, McLarenu a Ferrari. Přestože s italskou stájí slavil několik velkých úspěchů, Ferrari se rozhodlo upřednostnit Lewise Hamiltona, čímž Španěla donutilo hledat nové angažmá. Sainz nakonec vsadil na Williams, který vidí jako tým s potenciálem růstu, zejména s blížícími se změnami pravidel v roce 2026.
Jenson Button věří, že fanoušci F1 budou Sainzovi ve Williamsu přát úspěch, protože by mohl týmu po 13 letech přinést kýžené vítězství. Po své první jízdě s novým týmem si ale Sainz posteskl na nepříznivé podmínky při testování v Silverstonu, kde se potýkal s extrémně nízkými teplotami.
Když Carlos Sainz v roce 2019 zamířil do McLarenu, měl za sebou už několik sezón ve Formuli 1, zatímco jeho nový týmový kolega Lando Norris byl nováčkem. Britský jezdec se chtěl co nejrychleji adaptovat a ukázat, že se může měřit s někým, kdo měl nejen zkušenosti, ale také přirozenou rychlost.
Sainzova přítomnost v týmu představovala pro Norrise cennou výzvu, která mu pomohla růst a rozvíjet se jako jezdec. Jejich vzájemná rivalita a spolupráce výrazně přispěly k celkovému posunu McLarenu v mistrovství.
V roce 2019 se musel ujmout většího vedení ve vývoji a směřování vozu McLaren, což považuje za klíčový moment své kariéry. Vzhledem k Lando Norrisově nezkušenosti, který byl tehdy nováčkem, to byla odpovědnost, která ležela na Španělovi. Sainz přiznal, že se vždy cítil pohodlně, když vedl a když měl pocit, že jeho názory jsou v týmu brány v úvahu.
Sainz zdůraznil, že jedna z jeho nejlepších verzí jako jezdce přišla právě v McLarenu, kde se mohl nejen měřit s rychlostí Norrise, ale i převzít vedení v důležitých chvílích, kdy chyběly zkušenosti na straně jeho týmového kolegy.
Po 16 letech bez titulu se McLaren konečně v roce 2024 vrátil na vrchol, když Lando Norris vyhrál Velkou cenu Abú Zabí a přivedl tým k vítězství. Jeho výkon byl tím pravým šampiónským, protože i pod tlakem zůstal silný a dokázal zvítězit, když to bylo nejnutnější.
Vzhledem k tomu, že Red Bull a Max Verstappen budou v letošní sezóně začínat s nějakým zpožděním oproti loňsku, Norris má skvělou příležitost na větší úspěch. Bude usilovat o vítězství, když se sezóna v březnu rozjede na australské dráze v Melbourne, která poprvé od roku 2019 hostí úvodní závod sezóny.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.