Carlos Sainz se chystá na novou kapitolu své kariéry. V nadcházející Velké ceně Austrálie poprvé oblékne barvy Williamsu, což z něj v tomto desetiletí činí pilota už třetího týmu.
Carlos Sainz se v posledních letech ocitl v centrech dvou nejrychlejších týmů Formule 1, McLarenu a Ferrari. Přestože s italskou stájí slavil několik velkých úspěchů, Ferrari se rozhodlo upřednostnit Lewise Hamiltona, čímž Španěla donutilo hledat nové angažmá. Sainz nakonec vsadil na Williams, který vidí jako tým s potenciálem růstu, zejména s blížícími se změnami pravidel v roce 2026.
Jenson Button věří, že fanoušci F1 budou Sainzovi ve Williamsu přát úspěch, protože by mohl týmu po 13 letech přinést kýžené vítězství. Po své první jízdě s novým týmem si ale Sainz posteskl na nepříznivé podmínky při testování v Silverstonu, kde se potýkal s extrémně nízkými teplotami.
Když Carlos Sainz v roce 2019 zamířil do McLarenu, měl za sebou už několik sezón ve Formuli 1, zatímco jeho nový týmový kolega Lando Norris byl nováčkem. Britský jezdec se chtěl co nejrychleji adaptovat a ukázat, že se může měřit s někým, kdo měl nejen zkušenosti, ale také přirozenou rychlost.
Sainzova přítomnost v týmu představovala pro Norrise cennou výzvu, která mu pomohla růst a rozvíjet se jako jezdec. Jejich vzájemná rivalita a spolupráce výrazně přispěly k celkovému posunu McLarenu v mistrovství.
V roce 2019 se musel ujmout většího vedení ve vývoji a směřování vozu McLaren, což považuje za klíčový moment své kariéry. Vzhledem k Lando Norrisově nezkušenosti, který byl tehdy nováčkem, to byla odpovědnost, která ležela na Španělovi. Sainz přiznal, že se vždy cítil pohodlně, když vedl a když měl pocit, že jeho názory jsou v týmu brány v úvahu.
Sainz zdůraznil, že jedna z jeho nejlepších verzí jako jezdce přišla právě v McLarenu, kde se mohl nejen měřit s rychlostí Norrise, ale i převzít vedení v důležitých chvílích, kdy chyběly zkušenosti na straně jeho týmového kolegy.
Po 16 letech bez titulu se McLaren konečně v roce 2024 vrátil na vrchol, když Lando Norris vyhrál Velkou cenu Abú Zabí a přivedl tým k vítězství. Jeho výkon byl tím pravým šampiónským, protože i pod tlakem zůstal silný a dokázal zvítězit, když to bylo nejnutnější.
Vzhledem k tomu, že Red Bull a Max Verstappen budou v letošní sezóně začínat s nějakým zpožděním oproti loňsku, Norris má skvělou příležitost na větší úspěch. Bude usilovat o vítězství, když se sezóna v březnu rozjede na australské dráze v Melbourne, která poprvé od roku 2019 hostí úvodní závod sezóny.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.