Carlos Sainz se chystá na novou kapitolu své kariéry. V nadcházející Velké ceně Austrálie poprvé oblékne barvy Williamsu, což z něj v tomto desetiletí činí pilota už třetího týmu.
Carlos Sainz se v posledních letech ocitl v centrech dvou nejrychlejších týmů Formule 1, McLarenu a Ferrari. Přestože s italskou stájí slavil několik velkých úspěchů, Ferrari se rozhodlo upřednostnit Lewise Hamiltona, čímž Španěla donutilo hledat nové angažmá. Sainz nakonec vsadil na Williams, který vidí jako tým s potenciálem růstu, zejména s blížícími se změnami pravidel v roce 2026.
Jenson Button věří, že fanoušci F1 budou Sainzovi ve Williamsu přát úspěch, protože by mohl týmu po 13 letech přinést kýžené vítězství. Po své první jízdě s novým týmem si ale Sainz posteskl na nepříznivé podmínky při testování v Silverstonu, kde se potýkal s extrémně nízkými teplotami.
Když Carlos Sainz v roce 2019 zamířil do McLarenu, měl za sebou už několik sezón ve Formuli 1, zatímco jeho nový týmový kolega Lando Norris byl nováčkem. Britský jezdec se chtěl co nejrychleji adaptovat a ukázat, že se může měřit s někým, kdo měl nejen zkušenosti, ale také přirozenou rychlost.
Sainzova přítomnost v týmu představovala pro Norrise cennou výzvu, která mu pomohla růst a rozvíjet se jako jezdec. Jejich vzájemná rivalita a spolupráce výrazně přispěly k celkovému posunu McLarenu v mistrovství.
V roce 2019 se musel ujmout většího vedení ve vývoji a směřování vozu McLaren, což považuje za klíčový moment své kariéry. Vzhledem k Lando Norrisově nezkušenosti, který byl tehdy nováčkem, to byla odpovědnost, která ležela na Španělovi. Sainz přiznal, že se vždy cítil pohodlně, když vedl a když měl pocit, že jeho názory jsou v týmu brány v úvahu.
Sainz zdůraznil, že jedna z jeho nejlepších verzí jako jezdce přišla právě v McLarenu, kde se mohl nejen měřit s rychlostí Norrise, ale i převzít vedení v důležitých chvílích, kdy chyběly zkušenosti na straně jeho týmového kolegy.
Po 16 letech bez titulu se McLaren konečně v roce 2024 vrátil na vrchol, když Lando Norris vyhrál Velkou cenu Abú Zabí a přivedl tým k vítězství. Jeho výkon byl tím pravým šampiónským, protože i pod tlakem zůstal silný a dokázal zvítězit, když to bylo nejnutnější.
Vzhledem k tomu, že Red Bull a Max Verstappen budou v letošní sezóně začínat s nějakým zpožděním oproti loňsku, Norris má skvělou příležitost na větší úspěch. Bude usilovat o vítězství, když se sezóna v březnu rozjede na australské dráze v Melbourne, která poprvé od roku 2019 hostí úvodní závod sezóny.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.