Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
Carlos Sainz se dle informací webu Formula1.com stal klíčovou postavou loňského jezdeckého trhu poté, co Ferrari oznámilo, že ho ve Ferrari v roce 2025 nahradí Lewis Hamilton. O jeho služby se zajímalo hned několik týmů, ale po měsících spekulací si ho nakonec pojistil Williams, který se Španělem podepsal víceletou smlouvu.
Při své první návštěvě továrny Williamsu v Grove se Sainz setkal se zaměstnanci týmu a odpovídal na jejich otázky. Diskuzi vedl šéf stáje James Vowles, který se ho hned v úvodu zeptal, co ho k Williamsu přitáhlo.
Sainz zdůraznil, že klíčovou roli hrály dvě věci – projekt a lidé. Právě kombinace ambicí týmu a atmosféry uvnitř stáje ho přesvědčila, že Williams je tím správným místem pro další kapitolu jeho kariéry.
Přiznává, že v počátcích svého rozhodovacího procesu se soustředil hlavně na to, jak rychlý bude jeho nový tým už v roce 2025. „Možná jste mě viděli v některých rozhovorech se o tom zmínit dříve, ale pro mě nebyl zásadní ani tak krátkodobý horizont,“ vysvětlil Španěl.
Sainz zároveň přiznal, že zpočátku přemýšlel velmi pragmaticky. „Na začátku, když jsem musel udělat tak důležité rozhodnutí, jsem se hodně soustředil na to, který tým bude v roce 2025 rychlejší, kdo bude generovat více přítlaku, kdo bude zjišťovat věci, které ho urychlí.“ Zdá se ale, že nakonec zvítězila nejen rychlost, ale i celková vize a stabilita Williamsu.
Jeho rozhodnutí nakonec neovlivnila jen krátkodobá rychlost týmu, ale především jeho dlouhodobá perspektiva. „Nakonec jsem si uvědomil, že mé rozhodnutí musí být založeno na dvou věcech: projektu a lidech,“ vysvětlil otevřeně.
Velkou roli podle něj sehrála vize šéfa týmu Jamese Vowlese a podpora investiční skupiny Dorilton Capital. „Když jsem začal s Jamesem diskutovat podrobněji, uvědomil jsem si, že zde ve Williamsu dal dohromady velmi silný projekt. Tvořil tým s vizí, s projektem, společně s Doriltonem, o kterém si myslím, že přivede tento tým zpět do popředí,“ vyzdvihl Španěl směr, kterým se Williams ubírá.
Důležitým faktorem pro něj byli také lidé, se kterými bude pracovat. „Je tam velmi silné vedení a vize, díky které jsem se, řekněme, do projektu okamžitě zamiloval a důvěřoval jeho vedení. Pak říkám lidé, ale je to součást té samé věci,“ dodal s tím, že týmová atmosféra a vnitřní soudržnost jsou pro něj klíčové.
Španěl se ve své kariéře pohyboval v několika týmech Formule 1, včetně Toro Rosso, Renaultu a McLarenu, a s více než 200 starty a čtyřmi vítězstvími v Grand Prix ví, co dělá silný tým.
„Pamatuji si, že když jsem odcházel z McLarenu, opravdu jsem si myslel, že jsou tam opravdu dobří lidé a že by se tento tým mohl v budoucnu stát mistrem světa,“ zavzpomínal Španěl.
Jeho intuice se potvrdila, když se McLaren loni stal mistrem světa. „Řekl jsem si: ‚Dobře, musím věřit svému instinktu.‘ Vím, že Williams má dobrý projekt, má podporu a má dobré lidi,“ vysvětlil své rozhodnutí.
Právě kombinace jasné vize, silného zázemí a kvalitních lidí ho přesvědčila, že Williams je tím správným místem pro další kapitolu jeho kariéry. „Nakonec mě tato kombinace dvou věcí přiměla opravdu věřit ve Williams a přijít a připojit se k vám,“ uzavřel Sainz.
Měl už možnost okusit vůz Williamsu, když se poprvé objevil při posezónním testu 2024 v Abú Dhabí. Nedávno pak v Barceloně absolvoval další kilometry ve starším modelu FW45 z roku 2023 v rámci testování předchozích vozů.
Williams chystá velkolepé odhalení svého monopostu pro sezónu 2025. Nejprve 14. února představí vůz v jedinečné barvě, což slibuje exkluzivní pohled na nový design.
Celé finální barevné schéma však tým odhalí až o čtyři dny později, kdy se v londýnské O2 aréně uskuteční slavnostní zahajovací akce sezóny F1.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.