Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
Carlos Sainz se dle informací webu Formula1.com stal klíčovou postavou loňského jezdeckého trhu poté, co Ferrari oznámilo, že ho ve Ferrari v roce 2025 nahradí Lewis Hamilton. O jeho služby se zajímalo hned několik týmů, ale po měsících spekulací si ho nakonec pojistil Williams, který se Španělem podepsal víceletou smlouvu.
Při své první návštěvě továrny Williamsu v Grove se Sainz setkal se zaměstnanci týmu a odpovídal na jejich otázky. Diskuzi vedl šéf stáje James Vowles, který se ho hned v úvodu zeptal, co ho k Williamsu přitáhlo.
Sainz zdůraznil, že klíčovou roli hrály dvě věci – projekt a lidé. Právě kombinace ambicí týmu a atmosféry uvnitř stáje ho přesvědčila, že Williams je tím správným místem pro další kapitolu jeho kariéry.
Přiznává, že v počátcích svého rozhodovacího procesu se soustředil hlavně na to, jak rychlý bude jeho nový tým už v roce 2025. „Možná jste mě viděli v některých rozhovorech se o tom zmínit dříve, ale pro mě nebyl zásadní ani tak krátkodobý horizont,“ vysvětlil Španěl.
Sainz zároveň přiznal, že zpočátku přemýšlel velmi pragmaticky. „Na začátku, když jsem musel udělat tak důležité rozhodnutí, jsem se hodně soustředil na to, který tým bude v roce 2025 rychlejší, kdo bude generovat více přítlaku, kdo bude zjišťovat věci, které ho urychlí.“ Zdá se ale, že nakonec zvítězila nejen rychlost, ale i celková vize a stabilita Williamsu.
Jeho rozhodnutí nakonec neovlivnila jen krátkodobá rychlost týmu, ale především jeho dlouhodobá perspektiva. „Nakonec jsem si uvědomil, že mé rozhodnutí musí být založeno na dvou věcech: projektu a lidech,“ vysvětlil otevřeně.
Velkou roli podle něj sehrála vize šéfa týmu Jamese Vowlese a podpora investiční skupiny Dorilton Capital. „Když jsem začal s Jamesem diskutovat podrobněji, uvědomil jsem si, že zde ve Williamsu dal dohromady velmi silný projekt. Tvořil tým s vizí, s projektem, společně s Doriltonem, o kterém si myslím, že přivede tento tým zpět do popředí,“ vyzdvihl Španěl směr, kterým se Williams ubírá.
Důležitým faktorem pro něj byli také lidé, se kterými bude pracovat. „Je tam velmi silné vedení a vize, díky které jsem se, řekněme, do projektu okamžitě zamiloval a důvěřoval jeho vedení. Pak říkám lidé, ale je to součást té samé věci,“ dodal s tím, že týmová atmosféra a vnitřní soudržnost jsou pro něj klíčové.
Španěl se ve své kariéře pohyboval v několika týmech Formule 1, včetně Toro Rosso, Renaultu a McLarenu, a s více než 200 starty a čtyřmi vítězstvími v Grand Prix ví, co dělá silný tým.
„Pamatuji si, že když jsem odcházel z McLarenu, opravdu jsem si myslel, že jsou tam opravdu dobří lidé a že by se tento tým mohl v budoucnu stát mistrem světa,“ zavzpomínal Španěl.
Jeho intuice se potvrdila, když se McLaren loni stal mistrem světa. „Řekl jsem si: ‚Dobře, musím věřit svému instinktu.‘ Vím, že Williams má dobrý projekt, má podporu a má dobré lidi,“ vysvětlil své rozhodnutí.
Právě kombinace jasné vize, silného zázemí a kvalitních lidí ho přesvědčila, že Williams je tím správným místem pro další kapitolu jeho kariéry. „Nakonec mě tato kombinace dvou věcí přiměla opravdu věřit ve Williams a přijít a připojit se k vám,“ uzavřel Sainz.
Měl už možnost okusit vůz Williamsu, když se poprvé objevil při posezónním testu 2024 v Abú Dhabí. Nedávno pak v Barceloně absolvoval další kilometry ve starším modelu FW45 z roku 2023 v rámci testování předchozích vozů.
Williams chystá velkolepé odhalení svého monopostu pro sezónu 2025. Nejprve 14. února představí vůz v jedinečné barvě, což slibuje exkluzivní pohled na nový design.
Celé finální barevné schéma však tým odhalí až o čtyři dny později, kdy se v londýnské O2 aréně uskuteční slavnostní zahajovací akce sezóny F1.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.