Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
Carlos Sainz se dle informací webu Formula1.com stal klíčovou postavou loňského jezdeckého trhu poté, co Ferrari oznámilo, že ho ve Ferrari v roce 2025 nahradí Lewis Hamilton. O jeho služby se zajímalo hned několik týmů, ale po měsících spekulací si ho nakonec pojistil Williams, který se Španělem podepsal víceletou smlouvu.
Při své první návštěvě továrny Williamsu v Grove se Sainz setkal se zaměstnanci týmu a odpovídal na jejich otázky. Diskuzi vedl šéf stáje James Vowles, který se ho hned v úvodu zeptal, co ho k Williamsu přitáhlo.
Sainz zdůraznil, že klíčovou roli hrály dvě věci – projekt a lidé. Právě kombinace ambicí týmu a atmosféry uvnitř stáje ho přesvědčila, že Williams je tím správným místem pro další kapitolu jeho kariéry.
Přiznává, že v počátcích svého rozhodovacího procesu se soustředil hlavně na to, jak rychlý bude jeho nový tým už v roce 2025. „Možná jste mě viděli v některých rozhovorech se o tom zmínit dříve, ale pro mě nebyl zásadní ani tak krátkodobý horizont,“ vysvětlil Španěl.
Sainz zároveň přiznal, že zpočátku přemýšlel velmi pragmaticky. „Na začátku, když jsem musel udělat tak důležité rozhodnutí, jsem se hodně soustředil na to, který tým bude v roce 2025 rychlejší, kdo bude generovat více přítlaku, kdo bude zjišťovat věci, které ho urychlí.“ Zdá se ale, že nakonec zvítězila nejen rychlost, ale i celková vize a stabilita Williamsu.
Jeho rozhodnutí nakonec neovlivnila jen krátkodobá rychlost týmu, ale především jeho dlouhodobá perspektiva. „Nakonec jsem si uvědomil, že mé rozhodnutí musí být založeno na dvou věcech: projektu a lidech,“ vysvětlil otevřeně.
Velkou roli podle něj sehrála vize šéfa týmu Jamese Vowlese a podpora investiční skupiny Dorilton Capital. „Když jsem začal s Jamesem diskutovat podrobněji, uvědomil jsem si, že zde ve Williamsu dal dohromady velmi silný projekt. Tvořil tým s vizí, s projektem, společně s Doriltonem, o kterém si myslím, že přivede tento tým zpět do popředí,“ vyzdvihl Španěl směr, kterým se Williams ubírá.
Důležitým faktorem pro něj byli také lidé, se kterými bude pracovat. „Je tam velmi silné vedení a vize, díky které jsem se, řekněme, do projektu okamžitě zamiloval a důvěřoval jeho vedení. Pak říkám lidé, ale je to součást té samé věci,“ dodal s tím, že týmová atmosféra a vnitřní soudržnost jsou pro něj klíčové.
Španěl se ve své kariéře pohyboval v několika týmech Formule 1, včetně Toro Rosso, Renaultu a McLarenu, a s více než 200 starty a čtyřmi vítězstvími v Grand Prix ví, co dělá silný tým.
„Pamatuji si, že když jsem odcházel z McLarenu, opravdu jsem si myslel, že jsou tam opravdu dobří lidé a že by se tento tým mohl v budoucnu stát mistrem světa,“ zavzpomínal Španěl.
Jeho intuice se potvrdila, když se McLaren loni stal mistrem světa. „Řekl jsem si: ‚Dobře, musím věřit svému instinktu.‘ Vím, že Williams má dobrý projekt, má podporu a má dobré lidi,“ vysvětlil své rozhodnutí.
Právě kombinace jasné vize, silného zázemí a kvalitních lidí ho přesvědčila, že Williams je tím správným místem pro další kapitolu jeho kariéry. „Nakonec mě tato kombinace dvou věcí přiměla opravdu věřit ve Williams a přijít a připojit se k vám,“ uzavřel Sainz.
Měl už možnost okusit vůz Williamsu, když se poprvé objevil při posezónním testu 2024 v Abú Dhabí. Nedávno pak v Barceloně absolvoval další kilometry ve starším modelu FW45 z roku 2023 v rámci testování předchozích vozů.
Williams chystá velkolepé odhalení svého monopostu pro sezónu 2025. Nejprve 14. února představí vůz v jedinečné barvě, což slibuje exkluzivní pohled na nový design.
Celé finální barevné schéma však tým odhalí až o čtyři dny později, kdy se v londýnské O2 aréně uskuteční slavnostní zahajovací akce sezóny F1.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.