Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Lewis Hamilton vstupuje do nové éry své kariéry, když po letech závodění pod hlavičkou Mercedes-Benz obléká ikonickou červenou kombinézu Ferrari. Pro čtyřicetiletého jezdce to může být poslední šance získat osmý titul mistra světa.
Ferrari čeká na jezdecký titul už od roku 2007, kdy triumfoval Kimi Räikkönen. Ačkoli Fernando Alonso i Sebastian Vettel měli velká očekávání, tlak na Hamiltona by měl být o něco menší. Přesto závodění pro slavnou italskou stáj přináší obrovskou váhu historie a prestiže, což může být další výzvou.
Lewis Hamilton se poprvé objevil v barvách Ferrari a jeho debut na testech v Maranellu přilákal přibližně 3 000 nadšených fanoušků. Navzdory mlze a chladu zvládl sedminásobný šampion bez potíží odjet 30 kol, čímž symbolicky odstartoval svou novou kapitolu ve Formuli 1.
Přesto se nad Hamiltonovým přestupem vznáší otazníky. Odborníci i fanoušci spekulují, zda dokáže konkurovat Charlesi Leclercovi, který v týmu působí od roku 2019. Podle zkušeného analytika Petera Windsora má Monogasan nad Britem navrch a dokonce by ho mohl porazit. Do debaty se zapojil i šéf motorsportu Mario Isola, jehož slova mohou Hamiltona před novou sezónou zneklidnit.
Očekává se, že Charles Leclerc bude v roce 2025 v kvalifikacích rychlejším jezdcem než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, což by mu mělo poskytnout lepší startovní pozici k tomu, aby v závodech porazil britského mistra. Leclerc se ukázal ve skvélé formě, když v Abú Dhabí předvedl úchvatný výkon, při kterém během úvodního kola předjel 11 vozů, což nezůstalo bez povšimnutí, zejména u šéfů Pirelli.
Mario Isola, šéf Pirelli, poznamenal, že úspěšné jízdy, jaké Leclerc předvedl, jsou výsledkem kombinace různých faktorů. "Je to mix prvků. U různých závodů vidíme různé reakce," řekl Isola. Připomněl také, že kromě Leclerca a Maxe Verstappena existují i další příklady jezdců, kteří dokázali podobné výkony, čímž podtrhl konkurenční úroveň mezi top jezdci.
Lewis Hamilton se začátkem roku 2025 intenzivně připravoval na svou novou kapitolu u Ferrari, kdy tvrdě pracoval na trati a absolvoval testy v Maranellu a Barceloně. Jeho první test v Barceloně byl však zkrácen kvůli nehodě s vozem SF-23, přičemž i když Hamilton vyvázl bez zranění, Ferrari se domnívá, že příčinou nehody mohl být hrbol na okruhu.
Tým také nedávno dokončil testy pneumatik pro rok 2026 s Pirelli, přičemž Ferrari použilo "bezprecedentní" nastavení vozu pro testování účinnosti nových pneumatik. Po dokončení 1 000 km testování na starých strojích během čtyř dnů má Hamilton nyní podle pravidel pro testování předchozích vozů v roce 2025 zablokováno dokončit jakékoli další jízdy.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.