Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Lewis Hamilton vstupuje do nové éry své kariéry, když po letech závodění pod hlavičkou Mercedes-Benz obléká ikonickou červenou kombinézu Ferrari. Pro čtyřicetiletého jezdce to může být poslední šance získat osmý titul mistra světa.
Ferrari čeká na jezdecký titul už od roku 2007, kdy triumfoval Kimi Räikkönen. Ačkoli Fernando Alonso i Sebastian Vettel měli velká očekávání, tlak na Hamiltona by měl být o něco menší. Přesto závodění pro slavnou italskou stáj přináší obrovskou váhu historie a prestiže, což může být další výzvou.
Lewis Hamilton se poprvé objevil v barvách Ferrari a jeho debut na testech v Maranellu přilákal přibližně 3 000 nadšených fanoušků. Navzdory mlze a chladu zvládl sedminásobný šampion bez potíží odjet 30 kol, čímž symbolicky odstartoval svou novou kapitolu ve Formuli 1.
Přesto se nad Hamiltonovým přestupem vznáší otazníky. Odborníci i fanoušci spekulují, zda dokáže konkurovat Charlesi Leclercovi, který v týmu působí od roku 2019. Podle zkušeného analytika Petera Windsora má Monogasan nad Britem navrch a dokonce by ho mohl porazit. Do debaty se zapojil i šéf motorsportu Mario Isola, jehož slova mohou Hamiltona před novou sezónou zneklidnit.
Očekává se, že Charles Leclerc bude v roce 2025 v kvalifikacích rychlejším jezdcem než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, což by mu mělo poskytnout lepší startovní pozici k tomu, aby v závodech porazil britského mistra. Leclerc se ukázal ve skvélé formě, když v Abú Dhabí předvedl úchvatný výkon, při kterém během úvodního kola předjel 11 vozů, což nezůstalo bez povšimnutí, zejména u šéfů Pirelli.
Mario Isola, šéf Pirelli, poznamenal, že úspěšné jízdy, jaké Leclerc předvedl, jsou výsledkem kombinace různých faktorů. "Je to mix prvků. U různých závodů vidíme různé reakce," řekl Isola. Připomněl také, že kromě Leclerca a Maxe Verstappena existují i další příklady jezdců, kteří dokázali podobné výkony, čímž podtrhl konkurenční úroveň mezi top jezdci.
Lewis Hamilton se začátkem roku 2025 intenzivně připravoval na svou novou kapitolu u Ferrari, kdy tvrdě pracoval na trati a absolvoval testy v Maranellu a Barceloně. Jeho první test v Barceloně byl však zkrácen kvůli nehodě s vozem SF-23, přičemž i když Hamilton vyvázl bez zranění, Ferrari se domnívá, že příčinou nehody mohl být hrbol na okruhu.
Tým také nedávno dokončil testy pneumatik pro rok 2026 s Pirelli, přičemž Ferrari použilo "bezprecedentní" nastavení vozu pro testování účinnosti nových pneumatik. Po dokončení 1 000 km testování na starých strojích během čtyř dnů má Hamilton nyní podle pravidel pro testování předchozích vozů v roce 2025 zablokováno dokončit jakékoli další jízdy.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.