Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Lewis Hamilton vstupuje do nové éry své kariéry, když po letech závodění pod hlavičkou Mercedes-Benz obléká ikonickou červenou kombinézu Ferrari. Pro čtyřicetiletého jezdce to může být poslední šance získat osmý titul mistra světa.
Ferrari čeká na jezdecký titul už od roku 2007, kdy triumfoval Kimi Räikkönen. Ačkoli Fernando Alonso i Sebastian Vettel měli velká očekávání, tlak na Hamiltona by měl být o něco menší. Přesto závodění pro slavnou italskou stáj přináší obrovskou váhu historie a prestiže, což může být další výzvou.
Lewis Hamilton se poprvé objevil v barvách Ferrari a jeho debut na testech v Maranellu přilákal přibližně 3 000 nadšených fanoušků. Navzdory mlze a chladu zvládl sedminásobný šampion bez potíží odjet 30 kol, čímž symbolicky odstartoval svou novou kapitolu ve Formuli 1.
Přesto se nad Hamiltonovým přestupem vznáší otazníky. Odborníci i fanoušci spekulují, zda dokáže konkurovat Charlesi Leclercovi, který v týmu působí od roku 2019. Podle zkušeného analytika Petera Windsora má Monogasan nad Britem navrch a dokonce by ho mohl porazit. Do debaty se zapojil i šéf motorsportu Mario Isola, jehož slova mohou Hamiltona před novou sezónou zneklidnit.
Očekává se, že Charles Leclerc bude v roce 2025 v kvalifikacích rychlejším jezdcem než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, což by mu mělo poskytnout lepší startovní pozici k tomu, aby v závodech porazil britského mistra. Leclerc se ukázal ve skvélé formě, když v Abú Dhabí předvedl úchvatný výkon, při kterém během úvodního kola předjel 11 vozů, což nezůstalo bez povšimnutí, zejména u šéfů Pirelli.
Mario Isola, šéf Pirelli, poznamenal, že úspěšné jízdy, jaké Leclerc předvedl, jsou výsledkem kombinace různých faktorů. "Je to mix prvků. U různých závodů vidíme různé reakce," řekl Isola. Připomněl také, že kromě Leclerca a Maxe Verstappena existují i další příklady jezdců, kteří dokázali podobné výkony, čímž podtrhl konkurenční úroveň mezi top jezdci.
Lewis Hamilton se začátkem roku 2025 intenzivně připravoval na svou novou kapitolu u Ferrari, kdy tvrdě pracoval na trati a absolvoval testy v Maranellu a Barceloně. Jeho první test v Barceloně byl však zkrácen kvůli nehodě s vozem SF-23, přičemž i když Hamilton vyvázl bez zranění, Ferrari se domnívá, že příčinou nehody mohl být hrbol na okruhu.
Tým také nedávno dokončil testy pneumatik pro rok 2026 s Pirelli, přičemž Ferrari použilo "bezprecedentní" nastavení vozu pro testování účinnosti nových pneumatik. Po dokončení 1 000 km testování na starých strojích během čtyř dnů má Hamilton nyní podle pravidel pro testování předchozích vozů v roce 2025 zablokováno dokončit jakékoli další jízdy.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.