Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Lewis Hamilton vstupuje do nové éry své kariéry, když po letech závodění pod hlavičkou Mercedes-Benz obléká ikonickou červenou kombinézu Ferrari. Pro čtyřicetiletého jezdce to může být poslední šance získat osmý titul mistra světa.
Ferrari čeká na jezdecký titul už od roku 2007, kdy triumfoval Kimi Räikkönen. Ačkoli Fernando Alonso i Sebastian Vettel měli velká očekávání, tlak na Hamiltona by měl být o něco menší. Přesto závodění pro slavnou italskou stáj přináší obrovskou váhu historie a prestiže, což může být další výzvou.
Lewis Hamilton se poprvé objevil v barvách Ferrari a jeho debut na testech v Maranellu přilákal přibližně 3 000 nadšených fanoušků. Navzdory mlze a chladu zvládl sedminásobný šampion bez potíží odjet 30 kol, čímž symbolicky odstartoval svou novou kapitolu ve Formuli 1.
Přesto se nad Hamiltonovým přestupem vznáší otazníky. Odborníci i fanoušci spekulují, zda dokáže konkurovat Charlesi Leclercovi, který v týmu působí od roku 2019. Podle zkušeného analytika Petera Windsora má Monogasan nad Britem navrch a dokonce by ho mohl porazit. Do debaty se zapojil i šéf motorsportu Mario Isola, jehož slova mohou Hamiltona před novou sezónou zneklidnit.
Očekává se, že Charles Leclerc bude v roce 2025 v kvalifikacích rychlejším jezdcem než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, což by mu mělo poskytnout lepší startovní pozici k tomu, aby v závodech porazil britského mistra. Leclerc se ukázal ve skvélé formě, když v Abú Dhabí předvedl úchvatný výkon, při kterém během úvodního kola předjel 11 vozů, což nezůstalo bez povšimnutí, zejména u šéfů Pirelli.
Mario Isola, šéf Pirelli, poznamenal, že úspěšné jízdy, jaké Leclerc předvedl, jsou výsledkem kombinace různých faktorů. "Je to mix prvků. U různých závodů vidíme různé reakce," řekl Isola. Připomněl také, že kromě Leclerca a Maxe Verstappena existují i další příklady jezdců, kteří dokázali podobné výkony, čímž podtrhl konkurenční úroveň mezi top jezdci.
Lewis Hamilton se začátkem roku 2025 intenzivně připravoval na svou novou kapitolu u Ferrari, kdy tvrdě pracoval na trati a absolvoval testy v Maranellu a Barceloně. Jeho první test v Barceloně byl však zkrácen kvůli nehodě s vozem SF-23, přičemž i když Hamilton vyvázl bez zranění, Ferrari se domnívá, že příčinou nehody mohl být hrbol na okruhu.
Tým také nedávno dokončil testy pneumatik pro rok 2026 s Pirelli, přičemž Ferrari použilo "bezprecedentní" nastavení vozu pro testování účinnosti nových pneumatik. Po dokončení 1 000 km testování na starých strojích během čtyř dnů má Hamilton nyní podle pravidel pro testování předchozích vozů v roce 2025 zablokováno dokončit jakékoli další jízdy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.