Startovní listina pro nadcházející sezónu Formule 1 je na světě a přináší několik novinek, které fanoušky motorsportu určitě zaujmou.
Jedno je jasné, nedošlo k potvrzení pokračování Sergia Péreze v týmu Red Bull, jak by si někteří mohli myslet.
Zatímco spekulace o budoucnosti Péreze pokračují, startovní listina přináší potvrzení pěti nových jezdců, kteří v roce 2025 nastoupí do Formule 1 na plný úvazek. Gabriel Bortoleto, talentovaný brazilský závodník, bude závodit s číslem 5, které v minulosti nosil legendární Sebastian Vettel. Tento krok je součástí pravidla, že čísla, která používali jezdci, kteří opustili F1, jsou k dispozici pro nové závodníky dva roky po jejich odchodu.
Dalším novým jménem na startovní listině je Jack Doohan, který přichází z týmu Alpine. Tento jezdec bude používat číslo 7, které je spojováno s kariérou Kimiho Räikkönena, jednoho z nejúspěšnějších jezdců v historii F1. Doohan je jedním z nadějných mladíků, kteří mají co nabídnout, a toto číslo s sebou nese velká očekávání.
Andrea Kimi Antonelli, další talentovaný závodník, se připojí k týmu Mercedes a zvolil číslo 12, které naposledy nosil Felipe Nasr v roce 2016. Antonelli je považován za jednoho z největších mladých talentů a jeho přechod do Formule 1 vzbuzuje velkou pozornost. Jeho výkon v nadcházející sezóně může být rozhodující pro jeho kariéru.
Isack Alexandre Hadjar je francouzsko-alžírský automobilový závodní jezdec. Startoval v šampionátu FIA Formule 2 v roce 2023. Na sezónu 2025 podepsal smlouvu s týmem Racing Bulls a ponese číslo 6. Hadjar se narodil a vyrostl v Paříži v alžírské rodině. V sedmi letech začal závodit na motokárách.
Na závěr, Oliver Bearman, který přichází do F1 z juniorského týmu, bude závodit s číslem 87, což je číslo, které naposledy používal Red Amick v Indy 500 v roce 1959. Bearman je další nadějí, která bude určitě pod drobnohledem fanoušků a odborníků. S novými tvářemi na startovní listině se dá očekávat, že příští sezóna Formule 1 bude plná napětí a překvapení.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě překvapivě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.