Startovní listina pro nadcházející sezónu Formule 1 je na světě a přináší několik novinek, které fanoušky motorsportu určitě zaujmou.
Jedno je jasné, nedošlo k potvrzení pokračování Sergia Péreze v týmu Red Bull, jak by si někteří mohli myslet.
Zatímco spekulace o budoucnosti Péreze pokračují, startovní listina přináší potvrzení pěti nových jezdců, kteří v roce 2025 nastoupí do Formule 1 na plný úvazek. Gabriel Bortoleto, talentovaný brazilský závodník, bude závodit s číslem 5, které v minulosti nosil legendární Sebastian Vettel. Tento krok je součástí pravidla, že čísla, která používali jezdci, kteří opustili F1, jsou k dispozici pro nové závodníky dva roky po jejich odchodu.
Dalším novým jménem na startovní listině je Jack Doohan, který přichází z týmu Alpine. Tento jezdec bude používat číslo 7, které je spojováno s kariérou Kimiho Räikkönena, jednoho z nejúspěšnějších jezdců v historii F1. Doohan je jedním z nadějných mladíků, kteří mají co nabídnout, a toto číslo s sebou nese velká očekávání.
Andrea Kimi Antonelli, další talentovaný závodník, se připojí k týmu Mercedes a zvolil číslo 12, které naposledy nosil Felipe Nasr v roce 2016. Antonelli je považován za jednoho z největších mladých talentů a jeho přechod do Formule 1 vzbuzuje velkou pozornost. Jeho výkon v nadcházející sezóně může být rozhodující pro jeho kariéru.
Isack Alexandre Hadjar je francouzsko-alžírský automobilový závodní jezdec. Startoval v šampionátu FIA Formule 2 v roce 2023. Na sezónu 2025 podepsal smlouvu s týmem Racing Bulls a ponese číslo 6. Hadjar se narodil a vyrostl v Paříži v alžírské rodině. V sedmi letech začal závodit na motokárách.
Na závěr, Oliver Bearman, který přichází do F1 z juniorského týmu, bude závodit s číslem 87, což je číslo, které naposledy používal Red Amick v Indy 500 v roce 1959. Bearman je další nadějí, která bude určitě pod drobnohledem fanoušků a odborníků. S novými tvářemi na startovní listině se dá očekávat, že příští sezóna Formule 1 bude plná napětí a překvapení.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.