Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Günther Steiner, bývalý šéf týmu Haas F1, byl dlouho v loňském roce přesvědčený, že Lando Norris získá svůj první titul mistra světa ve Formuli 1. Nakonec však titul zůstal Maxu Verstappenovi, který ho obhájil počtvrté za sebou. I přesto Steiner v roce 2025 nevsází na další vítězství nizozemského jezdce.
Günther Steiner se svým obvyklým smyslem pro humor přiznal, že se minulou sezónu spletl ve své předpovědi. Nyní se na nadcházející sezónu dívá opatrněji a uznává, že bude velmi těžké předpovědět vítěze, protože čtyři hlavní týmy budou velmi vyrovnané.
Přesto ve své analýze zdůraznil, že McLaren má podle něj nejlepší šance na titul. "Na základě výkonu je McLaren mým favoritem na titul," prohlásil. "Minulý rok byli velmi dobří a myslím, že si toho hodně zasloužili. Měli čas se připravit a teď jsou lépe připraveni," sdělil Steiner v rozhovoru pro portál GPblog.com.
"Mají velmi silnou jezdeckou dvojici s těmito dvěma (Norrisem a Piastrim). Z loňského roku získali spoustu sebevědomí, což jim také pomůže. Takže jsou mými favority. Ale nebude to snadná cesta. Pokud udělají nějaké chyby nebo budou nerozhodní, skončí jako loni. Musí být více sebevědomí v tom, co mohou dokázat," doplnil.
Pokud jde o Ferrari, Steiner vidí šanci na úspěch v podobě sedminásobného mistra světa, Lewise Hamiltona, ale otázkou je výkon auta. "U Ferrari nikdy nevíte, jak dobré auto mají. To je vždy ta největší otázka. Ale myslím, že loni se zaměřili na dobrý vývoj, zejména ke konci sezóny, aby udělali správné kroky," sdělil bývalý šéf Haasu.
"Byli velmi solidní, velmi dobře organizovaní, a když tam přijde Lewis... Očividně každý je na pozoru. A samozřejmě Fred (Vasseur) chce vyhrát světový šampionát, Lewis chce vyhrát světový šampionát, ten osmý. Takže si myslím, že budou také dobří," pokračoval.
Hamiltonův bývalý tým, Mercedes, je podle Steinera v roce 2025 velkou neznámou. V sestavě se letos objeví nováček Andrea Kimi Antonelli, který je stále velmi mladý a nezkušený v prostředí Formule 1. "Loni měli některé závody, které byly velmi dobré. A některé dny byly pro Mercedes velmi špatné. Jejich jezdecká sestava, neřekl bych, že je nejslabší, ale je nejvíce neznámá. Protože Kimimu Antonellimu bychom měli dát šanci, ale je mu teprve 18 let a nikdy v F1 nezávodil," prozradil Steiner.
Günther Steiner se vyjádřil také k týmu Red Bull Racing, který v sezóně 2025 bude mít v sestavě Maxe Verstappena a nováčka Liama Lawsona. I když Lawson odjel některé závody v minulém roce a roce 2023, Steiner stále považuje tohoto mladého jezdce za nováčka, který teprve musí získat více zkušeností. „Mají však Maxe. Podle mého názoru vám Max pomůže. Je to chlapík s největším talentem. Druhý pilot však není na úrovni druhých jezdců Ferrari nebo McLarenu. I přesto jsou tedy slabší. U Red Bullu musíme počkat, zda se po minulém roce dokážou vrátit na správnou cestu,” sdělil Steiner.
Nakonec prozradil i svůj verdikt. „Myslím, že favorit je McLaren, následovaný jasně Ferrari, a pak další dva týmy, pro mě stále trochu neznámé. Mohou být velmi dobré, ale také nemusí,“ prozradil Steiner.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.