Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Günther Steiner, bývalý šéf týmu Haas F1, byl dlouho v loňském roce přesvědčený, že Lando Norris získá svůj první titul mistra světa ve Formuli 1. Nakonec však titul zůstal Maxu Verstappenovi, který ho obhájil počtvrté za sebou. I přesto Steiner v roce 2025 nevsází na další vítězství nizozemského jezdce.
Günther Steiner se svým obvyklým smyslem pro humor přiznal, že se minulou sezónu spletl ve své předpovědi. Nyní se na nadcházející sezónu dívá opatrněji a uznává, že bude velmi těžké předpovědět vítěze, protože čtyři hlavní týmy budou velmi vyrovnané.
Přesto ve své analýze zdůraznil, že McLaren má podle něj nejlepší šance na titul. "Na základě výkonu je McLaren mým favoritem na titul," prohlásil. "Minulý rok byli velmi dobří a myslím, že si toho hodně zasloužili. Měli čas se připravit a teď jsou lépe připraveni," sdělil Steiner v rozhovoru pro portál GPblog.com.
"Mají velmi silnou jezdeckou dvojici s těmito dvěma (Norrisem a Piastrim). Z loňského roku získali spoustu sebevědomí, což jim také pomůže. Takže jsou mými favority. Ale nebude to snadná cesta. Pokud udělají nějaké chyby nebo budou nerozhodní, skončí jako loni. Musí být více sebevědomí v tom, co mohou dokázat," doplnil.
Pokud jde o Ferrari, Steiner vidí šanci na úspěch v podobě sedminásobného mistra světa, Lewise Hamiltona, ale otázkou je výkon auta. "U Ferrari nikdy nevíte, jak dobré auto mají. To je vždy ta největší otázka. Ale myslím, že loni se zaměřili na dobrý vývoj, zejména ke konci sezóny, aby udělali správné kroky," sdělil bývalý šéf Haasu.
"Byli velmi solidní, velmi dobře organizovaní, a když tam přijde Lewis... Očividně každý je na pozoru. A samozřejmě Fred (Vasseur) chce vyhrát světový šampionát, Lewis chce vyhrát světový šampionát, ten osmý. Takže si myslím, že budou také dobří," pokračoval.
Hamiltonův bývalý tým, Mercedes, je podle Steinera v roce 2025 velkou neznámou. V sestavě se letos objeví nováček Andrea Kimi Antonelli, který je stále velmi mladý a nezkušený v prostředí Formule 1. "Loni měli některé závody, které byly velmi dobré. A některé dny byly pro Mercedes velmi špatné. Jejich jezdecká sestava, neřekl bych, že je nejslabší, ale je nejvíce neznámá. Protože Kimimu Antonellimu bychom měli dát šanci, ale je mu teprve 18 let a nikdy v F1 nezávodil," prozradil Steiner.
Günther Steiner se vyjádřil také k týmu Red Bull Racing, který v sezóně 2025 bude mít v sestavě Maxe Verstappena a nováčka Liama Lawsona. I když Lawson odjel některé závody v minulém roce a roce 2023, Steiner stále považuje tohoto mladého jezdce za nováčka, který teprve musí získat více zkušeností. „Mají však Maxe. Podle mého názoru vám Max pomůže. Je to chlapík s největším talentem. Druhý pilot však není na úrovni druhých jezdců Ferrari nebo McLarenu. I přesto jsou tedy slabší. U Red Bullu musíme počkat, zda se po minulém roce dokážou vrátit na správnou cestu,” sdělil Steiner.
Nakonec prozradil i svůj verdikt. „Myslím, že favorit je McLaren, následovaný jasně Ferrari, a pak další dva týmy, pro mě stále trochu neznámé. Mohou být velmi dobré, ale také nemusí,“ prozradil Steiner.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.