Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Günther Steiner, bývalý šéf týmu Haas F1, byl dlouho v loňském roce přesvědčený, že Lando Norris získá svůj první titul mistra světa ve Formuli 1. Nakonec však titul zůstal Maxu Verstappenovi, který ho obhájil počtvrté za sebou. I přesto Steiner v roce 2025 nevsází na další vítězství nizozemského jezdce.
Günther Steiner se svým obvyklým smyslem pro humor přiznal, že se minulou sezónu spletl ve své předpovědi. Nyní se na nadcházející sezónu dívá opatrněji a uznává, že bude velmi těžké předpovědět vítěze, protože čtyři hlavní týmy budou velmi vyrovnané.
Přesto ve své analýze zdůraznil, že McLaren má podle něj nejlepší šance na titul. "Na základě výkonu je McLaren mým favoritem na titul," prohlásil. "Minulý rok byli velmi dobří a myslím, že si toho hodně zasloužili. Měli čas se připravit a teď jsou lépe připraveni," sdělil Steiner v rozhovoru pro portál GPblog.com.
"Mají velmi silnou jezdeckou dvojici s těmito dvěma (Norrisem a Piastrim). Z loňského roku získali spoustu sebevědomí, což jim také pomůže. Takže jsou mými favority. Ale nebude to snadná cesta. Pokud udělají nějaké chyby nebo budou nerozhodní, skončí jako loni. Musí být více sebevědomí v tom, co mohou dokázat," doplnil.
Pokud jde o Ferrari, Steiner vidí šanci na úspěch v podobě sedminásobného mistra světa, Lewise Hamiltona, ale otázkou je výkon auta. "U Ferrari nikdy nevíte, jak dobré auto mají. To je vždy ta největší otázka. Ale myslím, že loni se zaměřili na dobrý vývoj, zejména ke konci sezóny, aby udělali správné kroky," sdělil bývalý šéf Haasu.
"Byli velmi solidní, velmi dobře organizovaní, a když tam přijde Lewis... Očividně každý je na pozoru. A samozřejmě Fred (Vasseur) chce vyhrát světový šampionát, Lewis chce vyhrát světový šampionát, ten osmý. Takže si myslím, že budou také dobří," pokračoval.
Hamiltonův bývalý tým, Mercedes, je podle Steinera v roce 2025 velkou neznámou. V sestavě se letos objeví nováček Andrea Kimi Antonelli, který je stále velmi mladý a nezkušený v prostředí Formule 1. "Loni měli některé závody, které byly velmi dobré. A některé dny byly pro Mercedes velmi špatné. Jejich jezdecká sestava, neřekl bych, že je nejslabší, ale je nejvíce neznámá. Protože Kimimu Antonellimu bychom měli dát šanci, ale je mu teprve 18 let a nikdy v F1 nezávodil," prozradil Steiner.
Günther Steiner se vyjádřil také k týmu Red Bull Racing, který v sezóně 2025 bude mít v sestavě Maxe Verstappena a nováčka Liama Lawsona. I když Lawson odjel některé závody v minulém roce a roce 2023, Steiner stále považuje tohoto mladého jezdce za nováčka, který teprve musí získat více zkušeností. „Mají však Maxe. Podle mého názoru vám Max pomůže. Je to chlapík s největším talentem. Druhý pilot však není na úrovni druhých jezdců Ferrari nebo McLarenu. I přesto jsou tedy slabší. U Red Bullu musíme počkat, zda se po minulém roce dokážou vrátit na správnou cestu,” sdělil Steiner.
Nakonec prozradil i svůj verdikt. „Myslím, že favorit je McLaren, následovaný jasně Ferrari, a pak další dva týmy, pro mě stále trochu neznámé. Mohou být velmi dobré, ale také nemusí,“ prozradil Steiner.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.