Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Po rekordní sezóně 2023, kdy Max Verstappen a tým Red Bull dominovali s vítězstvím ve všech závodech kromě jednoho, se očekávalo, že tato forma bude pokračovat i v roce 2024.
Verstappen začal sezónu skvěle, když vyhrál sedm z prvních deseti Velkých cen. Postupně se však situace změnila, když rivalové McLaren a Ferrari začali rychle dohánět Red Bull. Ačkoli Verstappen nakonec obhájil titul mistra světa, McLaren se stal vítězem Poháru konstruktérů, zatímco Ferrari se dostalo před Red Bull na druhé místo v celkovém pořadí.
Adrian Newey, který oznámil svůj odchod z Red Bullu v květnu loňského roku, oficiálně opustí svou roli v prvním čtvrtletí 2025. Krátce po rozhodnutí odejít přestal pracovat na projektech F1 a soustředil se na vývoj hypersportu RB17.
V rozhovoru pro Auto Motor und Sport Newey, který se 1. března stane řídícím technickým partnerem Aston Martinu, komentoval důvody, proč se dominance Red Bullu v roce 2024 vytrácela a jak ostatní týmy dokázaly tým dohnat.
"Samozřejmě, že součástí toho byl zejména McLaren a Ferrari, které vyvíjely své vozy a odváděly velmi dobrou práci při vývoji svých vozů," vysvětlil Brit.
„Myslím, že Red Bull, z toho, co jsem mohl vidět, ten vůz – už v roce 2024 a řekl bych, že i v posledních fázích roku 2023 – začínal být obtížnější na řízení. A samozřejmě Max to dokázal, jestli chcete, nesedělo mu to, ale zvládl to.
Checo (Sergio Pérez) nemohl, takže jste také začali v sezóně 2023 vidět větší rozdíl ve výkonnosti mezi týmovými kolegy, Maxem a Checem. To se přeneslo do první části roku 2024, ale vůz byl stále dostatečně rychlý, aby se s tím dokázal vyrovnat.
Je to něco, co mě začínalo znepokojovat, ale zdálo se, že jen málo lidí v organizaci by to nějak zvlášť znepokojovalo.“
Newey zpochybnil, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu přispěl k problémům týmu s vozem, když řekl: „Z toho, co vidím zvenčí – ale nevím – kluci z Red Bullu, to není žádná kritika, ale myslím, že možná kvůli nedostatku zkušeností pokračovali ve stejném směru a problém se stával stále akutnějším do bodu, že i pro Maxe bylo obtížné auto řídit.“
Na otázku, zda by tým mohl problém vyřešit nastavením vozu, Newey odpověděl: „Nastavení může do určité míry maskovat problémy, ale problém stále existuje. Pro mě je nastavení jednodušší optimalizací charakteristik vozu a samozřejmě do určité míry pak jezdce, ale myslím, že to je přehnané. Myslím, že je to hlavně o doplnění charakteristik vozu a pak samozřejmě o nějaké variaci okruhu od okruhu v závislosti na povaze okruhu.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.