Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Po rekordní sezóně 2023, kdy Max Verstappen a tým Red Bull dominovali s vítězstvím ve všech závodech kromě jednoho, se očekávalo, že tato forma bude pokračovat i v roce 2024.
Verstappen začal sezónu skvěle, když vyhrál sedm z prvních deseti Velkých cen. Postupně se však situace změnila, když rivalové McLaren a Ferrari začali rychle dohánět Red Bull. Ačkoli Verstappen nakonec obhájil titul mistra světa, McLaren se stal vítězem Poháru konstruktérů, zatímco Ferrari se dostalo před Red Bull na druhé místo v celkovém pořadí.
Adrian Newey, který oznámil svůj odchod z Red Bullu v květnu loňského roku, oficiálně opustí svou roli v prvním čtvrtletí 2025. Krátce po rozhodnutí odejít přestal pracovat na projektech F1 a soustředil se na vývoj hypersportu RB17.
V rozhovoru pro Auto Motor und Sport Newey, který se 1. března stane řídícím technickým partnerem Aston Martinu, komentoval důvody, proč se dominance Red Bullu v roce 2024 vytrácela a jak ostatní týmy dokázaly tým dohnat.
"Samozřejmě, že součástí toho byl zejména McLaren a Ferrari, které vyvíjely své vozy a odváděly velmi dobrou práci při vývoji svých vozů," vysvětlil Brit.
„Myslím, že Red Bull, z toho, co jsem mohl vidět, ten vůz – už v roce 2024 a řekl bych, že i v posledních fázích roku 2023 – začínal být obtížnější na řízení. A samozřejmě Max to dokázal, jestli chcete, nesedělo mu to, ale zvládl to.
Checo (Sergio Pérez) nemohl, takže jste také začali v sezóně 2023 vidět větší rozdíl ve výkonnosti mezi týmovými kolegy, Maxem a Checem. To se přeneslo do první části roku 2024, ale vůz byl stále dostatečně rychlý, aby se s tím dokázal vyrovnat.
Je to něco, co mě začínalo znepokojovat, ale zdálo se, že jen málo lidí v organizaci by to nějak zvlášť znepokojovalo.“
Newey zpochybnil, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu přispěl k problémům týmu s vozem, když řekl: „Z toho, co vidím zvenčí – ale nevím – kluci z Red Bullu, to není žádná kritika, ale myslím, že možná kvůli nedostatku zkušeností pokračovali ve stejném směru a problém se stával stále akutnějším do bodu, že i pro Maxe bylo obtížné auto řídit.“
Na otázku, zda by tým mohl problém vyřešit nastavením vozu, Newey odpověděl: „Nastavení může do určité míry maskovat problémy, ale problém stále existuje. Pro mě je nastavení jednodušší optimalizací charakteristik vozu a samozřejmě do určité míry pak jezdce, ale myslím, že to je přehnané. Myslím, že je to hlavně o doplnění charakteristik vozu a pak samozřejmě o nějaké variaci okruhu od okruhu v závislosti na povaze okruhu.“
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.