Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Velká cena Španělska 2025 přinesla dramatický závěr pro Maxe Verstappena, který po kontroverzním incidentu s Georgem Russellem dojel původně pátý, ale kvůli desetisekundové penalizaci se propadl až na desátou pozici. Tento výsledek znamená jeho nejhorší umístění v sezóně a přinesl mu pouze minimální počet bodů, což mu ztížilo cestu za dalším titulem.
Klíčovým momentem závodu byl restart po výjezdu safety caru, kdy Verstappen musel bojovat s nevýhodným obutím tvrdých pneumatik, zatímco jeho soupeři měli měkkou směs. Při snaze vrátit pozici Russellovi došlo ke kolizi, za kterou mu byla udělena penalizace a tři trestné body. Po závodě Verstappen otevřeně vyjádřil frustraci z celé situace i z pneumatik, zatímco Russell upozornil, že podobné incidenty mohou poškodit jeho pověst. Verstappen však na kritiku reagoval s nadsázkou a dal přednost soustředění na nadcházející závody.
Několik hodin po závodě opustil nizozemský šampion paddock a odletěl ze Španělska. Z veřejně dostupných dat vyplývá, že odstartoval soukromým tryskáčem s označením XRO1074, který místo domovského Nice přistál večer na Letišti Václava Havla v Praze okolo 20 hodině večer.
Důvody jeho návštěvy České republiky zatím nebyly oficiálně potvrzeny. Může jít o krátké mezipřistání, soukromý pobyt nebo neveřejná pracovní jednání. Red Bull navíc v Praze disponuje silným marketingovým zázemím, což nevylučuje možnost natáčení nebo focení související s aktivitami značky.
Ztráta bodů ve Španělsku sice Maxu Verstappenovi zkomplikovala cestu za titulem, přesto se v průběžném pořadí drží na třetím místě za Landem Norrisem a lídrem šampionátu Oscarem Piastrim, na kterého aktuálně ztrácí 49 bodů.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.