Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Ferrari se drží stejného formátu názvů jako v posledních dvou letech, přičemž SF-25 navazuje na tradici označení závodních monopostů. V roce 2021 ale udělali výjimku s modelem F1-75, který připomínal 75. výročí značky. Teď se fanoušci těší na detaily nového vozu, který budou pilotovat Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Otázkou zůstává, jaké technické novinky Ferrari přinese a zda nový monopost posune tým blíže k boji o titul.
Ferrari se podle italského webu vrací k tmavším odstínům červené, čímž chce podtrhnout agresivní vzhled nového monopostu. Už dřívější spekulace o barvě kombinéz naznačovaly změnu, kterou nyní potvrzuje i oficiální video. Přestože barva nebude tak tmavá jako v roce 2020, kdy Ferrari slavilo svou tisící Grand Prix, jde o posun směrem k výraznějšímu a hlubšímu tónu. Nový design tak symbolizuje svěžest a možná i změnu přístupu k sezoně 2025. Otázkou zůstává, zda tmavší lak pomůže i na trati.
Ferrari se letos může vrátit k výraznějším barevným kombinacím, protože zvýšení minimální hmotnosti vozu zmírňuje potřebu odhaleného karbonu. V posledních sezónách se stalo odhalování karbonových prvků trendem kvůli úspoře hmotnosti, ale letos má tým více prostoru pro odvážnější design. Bílé prvky na kombinézách jezdců by mohly naznačovat i směr lakování monopostu. Ferrari tak možná přinese vizuálně atraktivnější auto, které bude na trati nejen rychlé, ale i nepřehlédnutelné.
Ferrari SF-25 přinese řadu technických změn, které by měly výrazně zlepšit výkonnost vozu. Nová koncepce ovlivní téměř všechny díly monopostu, přičemž největší úpravy se očekávají v oblasti předního i zadního zavěšení. Aerodynamika se dočká extrémnějšího pojetí, což naznačuje snahu týmu maximalizovat přítlak a efektivitu proudění vzduchu. Změny mohou být klíčem k posunu Ferrari blíže k Red Bullu a Mercedesu v boji o titul.
Harmonogram nasazení SF-25 je intenzivní – po testech starších vozů přichází 19. února oficiální představení a první shakedown ve Fioranu. Následně se Ferrari přesune do Bahrajnu na oficiální zimní testy, které proběhnou od 26. do 28. února. První ostrý závod sezóny F1 2025 pak přivítá australský Melbourne ve dnech 14.–16. března. Ferrari tak má jasně daný plán, jak nový monopost co nejlépe připravit na boj o nejvyšší příčky.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.