Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Ferrari se drží stejného formátu názvů jako v posledních dvou letech, přičemž SF-25 navazuje na tradici označení závodních monopostů. V roce 2021 ale udělali výjimku s modelem F1-75, který připomínal 75. výročí značky. Teď se fanoušci těší na detaily nového vozu, který budou pilotovat Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Otázkou zůstává, jaké technické novinky Ferrari přinese a zda nový monopost posune tým blíže k boji o titul.
Ferrari se podle italského webu vrací k tmavším odstínům červené, čímž chce podtrhnout agresivní vzhled nového monopostu. Už dřívější spekulace o barvě kombinéz naznačovaly změnu, kterou nyní potvrzuje i oficiální video. Přestože barva nebude tak tmavá jako v roce 2020, kdy Ferrari slavilo svou tisící Grand Prix, jde o posun směrem k výraznějšímu a hlubšímu tónu. Nový design tak symbolizuje svěžest a možná i změnu přístupu k sezoně 2025. Otázkou zůstává, zda tmavší lak pomůže i na trati.
Ferrari se letos může vrátit k výraznějším barevným kombinacím, protože zvýšení minimální hmotnosti vozu zmírňuje potřebu odhaleného karbonu. V posledních sezónách se stalo odhalování karbonových prvků trendem kvůli úspoře hmotnosti, ale letos má tým více prostoru pro odvážnější design. Bílé prvky na kombinézách jezdců by mohly naznačovat i směr lakování monopostu. Ferrari tak možná přinese vizuálně atraktivnější auto, které bude na trati nejen rychlé, ale i nepřehlédnutelné.
Ferrari SF-25 přinese řadu technických změn, které by měly výrazně zlepšit výkonnost vozu. Nová koncepce ovlivní téměř všechny díly monopostu, přičemž největší úpravy se očekávají v oblasti předního i zadního zavěšení. Aerodynamika se dočká extrémnějšího pojetí, což naznačuje snahu týmu maximalizovat přítlak a efektivitu proudění vzduchu. Změny mohou být klíčem k posunu Ferrari blíže k Red Bullu a Mercedesu v boji o titul.
Harmonogram nasazení SF-25 je intenzivní – po testech starších vozů přichází 19. února oficiální představení a první shakedown ve Fioranu. Následně se Ferrari přesune do Bahrajnu na oficiální zimní testy, které proběhnou od 26. do 28. února. První ostrý závod sezóny F1 2025 pak přivítá australský Melbourne ve dnech 14.–16. března. Ferrari tak má jasně daný plán, jak nový monopost co nejlépe připravit na boj o nejvyšší příčky.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.