Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Ferrari se drží stejného formátu názvů jako v posledních dvou letech, přičemž SF-25 navazuje na tradici označení závodních monopostů. V roce 2021 ale udělali výjimku s modelem F1-75, který připomínal 75. výročí značky. Teď se fanoušci těší na detaily nového vozu, který budou pilotovat Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Otázkou zůstává, jaké technické novinky Ferrari přinese a zda nový monopost posune tým blíže k boji o titul.
Ferrari se podle italského webu vrací k tmavším odstínům červené, čímž chce podtrhnout agresivní vzhled nového monopostu. Už dřívější spekulace o barvě kombinéz naznačovaly změnu, kterou nyní potvrzuje i oficiální video. Přestože barva nebude tak tmavá jako v roce 2020, kdy Ferrari slavilo svou tisící Grand Prix, jde o posun směrem k výraznějšímu a hlubšímu tónu. Nový design tak symbolizuje svěžest a možná i změnu přístupu k sezoně 2025. Otázkou zůstává, zda tmavší lak pomůže i na trati.
Ferrari se letos může vrátit k výraznějším barevným kombinacím, protože zvýšení minimální hmotnosti vozu zmírňuje potřebu odhaleného karbonu. V posledních sezónách se stalo odhalování karbonových prvků trendem kvůli úspoře hmotnosti, ale letos má tým více prostoru pro odvážnější design. Bílé prvky na kombinézách jezdců by mohly naznačovat i směr lakování monopostu. Ferrari tak možná přinese vizuálně atraktivnější auto, které bude na trati nejen rychlé, ale i nepřehlédnutelné.
Ferrari SF-25 přinese řadu technických změn, které by měly výrazně zlepšit výkonnost vozu. Nová koncepce ovlivní téměř všechny díly monopostu, přičemž největší úpravy se očekávají v oblasti předního i zadního zavěšení. Aerodynamika se dočká extrémnějšího pojetí, což naznačuje snahu týmu maximalizovat přítlak a efektivitu proudění vzduchu. Změny mohou být klíčem k posunu Ferrari blíže k Red Bullu a Mercedesu v boji o titul.
Harmonogram nasazení SF-25 je intenzivní – po testech starších vozů přichází 19. února oficiální představení a první shakedown ve Fioranu. Následně se Ferrari přesune do Bahrajnu na oficiální zimní testy, které proběhnou od 26. do 28. února. První ostrý závod sezóny F1 2025 pak přivítá australský Melbourne ve dnech 14.–16. března. Ferrari tak má jasně daný plán, jak nový monopost co nejlépe připravit na boj o nejvyšší příčky.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.