Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Ferrari se drží stejného formátu názvů jako v posledních dvou letech, přičemž SF-25 navazuje na tradici označení závodních monopostů. V roce 2021 ale udělali výjimku s modelem F1-75, který připomínal 75. výročí značky. Teď se fanoušci těší na detaily nového vozu, který budou pilotovat Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Otázkou zůstává, jaké technické novinky Ferrari přinese a zda nový monopost posune tým blíže k boji o titul.
Ferrari se podle italského webu vrací k tmavším odstínům červené, čímž chce podtrhnout agresivní vzhled nového monopostu. Už dřívější spekulace o barvě kombinéz naznačovaly změnu, kterou nyní potvrzuje i oficiální video. Přestože barva nebude tak tmavá jako v roce 2020, kdy Ferrari slavilo svou tisící Grand Prix, jde o posun směrem k výraznějšímu a hlubšímu tónu. Nový design tak symbolizuje svěžest a možná i změnu přístupu k sezoně 2025. Otázkou zůstává, zda tmavší lak pomůže i na trati.
Ferrari se letos může vrátit k výraznějším barevným kombinacím, protože zvýšení minimální hmotnosti vozu zmírňuje potřebu odhaleného karbonu. V posledních sezónách se stalo odhalování karbonových prvků trendem kvůli úspoře hmotnosti, ale letos má tým více prostoru pro odvážnější design. Bílé prvky na kombinézách jezdců by mohly naznačovat i směr lakování monopostu. Ferrari tak možná přinese vizuálně atraktivnější auto, které bude na trati nejen rychlé, ale i nepřehlédnutelné.
Ferrari SF-25 přinese řadu technických změn, které by měly výrazně zlepšit výkonnost vozu. Nová koncepce ovlivní téměř všechny díly monopostu, přičemž největší úpravy se očekávají v oblasti předního i zadního zavěšení. Aerodynamika se dočká extrémnějšího pojetí, což naznačuje snahu týmu maximalizovat přítlak a efektivitu proudění vzduchu. Změny mohou být klíčem k posunu Ferrari blíže k Red Bullu a Mercedesu v boji o titul.
Harmonogram nasazení SF-25 je intenzivní – po testech starších vozů přichází 19. února oficiální představení a první shakedown ve Fioranu. Následně se Ferrari přesune do Bahrajnu na oficiální zimní testy, které proběhnou od 26. do 28. února. První ostrý závod sezóny F1 2025 pak přivítá australský Melbourne ve dnech 14.–16. března. Ferrari tak má jasně daný plán, jak nový monopost co nejlépe připravit na boj o nejvyšší příčky.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.