Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Güenther Steiner se vyjádřil k přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari, kde britský jezdec bude mít za týmového kolegu Charlese Leclerca. Hamilton, jenž opustil Mercedes a nahradil Carlose Sainze, který zamířil do Williamsu, se nyní soustředí na přizpůsobení se novému týmu a na svou cestu za osmým titulem mistra světa.
Všichni jezdci jsou na dráze soupeři, ale vůbec tím největším rivalem pro každého jezdce je jeho týmový kolega. To stejné platí i pro Hamiltona a Charlese Leclerca. Piero Ferrari, víceprezident Ferrari, popsal spolupráci mezi Hamiltonem a Leclercem jako symbiotickou a doufá, že tím rozptýlí spekulace o jejich rivalitě.
„Mezi týmovými kolegy to vždy takhle bylo, je to součást hry,“ řekl Autosprintu, na který odkazuje Motorsport.com. „V případě Charlese je tu také věkový rozdíl, který vidíme i v tenise mezi Sinnerem a dalšími mladými hráči: svěžest mladých proti zkušenostem a stabilitě těch, kteří jsou mnohem starší. Jsem přesvědčený, že rivalita mezi Hamiltonem a Leclercem prospěje oběma,“ sdělil Piero Ferrari.
Podle Günthera Steinera toto vyjádření působí spíše diplomaticky, jak uvádí v rozhovoru pro CNN. „Oba tito jezdci, Lewis i Charles, závodili v týmech Freda v F2 a F3,“ řekl bývalý šéf Haasu. „Má s nimi tedy dobré osobní vztahy, a to platí pro oba.“
„Máme k Fredovi úctu, protože bez něj by nebyli tam, kde jsou. To je dobré místo, ve kterém se nachází,“ uvedl.
Tato silná vazba však bude pro týmového šéfa náročná. „Samozřejmě budou chvíle, kdy Fred bude muset přijímat těžká rozhodnutí. Ale myslím, že se toho nebojí,“ dodal Steiner. „Myslím, že se postavil do situace, kdy má tyto dva jezdce v dobré pozici, aby mohli bojovat o titul.“
Lewis Hamilton je plný nové energie, jako by ho někdo vyměnil. V novém týmu tráví spoustu času aby se sžil s týmem. Po náročných třech dnech předsezonních testů v Bahrajnu opustil tým Ferrari s úsměvy na tvářích, což fanoušci Tifosi velmi těší.
„Řekl bych, že tohle je nejpozitivnější pocit, jaký jsem měl za dlouhou dobu,“ svěřil se Hamilton novinářům v po konci testů.
Šéf týmu Frederic Vasseur uvedl, že bylo obtížné získat jasný obrázek o situaci v Bahrajnu, protože podmínky se denně měnily, a to i v průběhu dne. „Bylo to spíše podobné Las Vegas než Bahrajnu, který obvykle známe,“ poznamenal.
„V posledních šesti měsících jsme na tomto autě tvrdě pracovali a dosáhli dobrého pokroku, ale budeme muset počkat, až budeme všichni na trati v Melbourne, abychom zjistili, kde skutečně stojíme," sdělil šéf Ferrari.
„Pokud se podíváme na hierarchii předchozích let, to, co jsme zde viděli, nebylo stejné jako kvalifikace o týden později za stejných podmínek. Z Bahrajnu přejdeme z 10-15 stupňů na 45, které budeme mít v Austrálii, takže v Melbourne to pravděpodobně bude úplně jiný příběh.“
Na závěr dodal sebevědomě: „Chceme bojovat o oba tituly, protože víme, že máme dva jezdce, kteří to dokážou. Nálada v týmu je velmi pozitivní a budeme tvrdě pracovat, abychom byli připraveni na start sezóny za dva týdny."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.