Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Güenther Steiner se vyjádřil k přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari, kde britský jezdec bude mít za týmového kolegu Charlese Leclerca. Hamilton, jenž opustil Mercedes a nahradil Carlose Sainze, který zamířil do Williamsu, se nyní soustředí na přizpůsobení se novému týmu a na svou cestu za osmým titulem mistra světa.
Všichni jezdci jsou na dráze soupeři, ale vůbec tím největším rivalem pro každého jezdce je jeho týmový kolega. To stejné platí i pro Hamiltona a Charlese Leclerca. Piero Ferrari, víceprezident Ferrari, popsal spolupráci mezi Hamiltonem a Leclercem jako symbiotickou a doufá, že tím rozptýlí spekulace o jejich rivalitě.
„Mezi týmovými kolegy to vždy takhle bylo, je to součást hry,“ řekl Autosprintu, na který odkazuje Motorsport.com. „V případě Charlese je tu také věkový rozdíl, který vidíme i v tenise mezi Sinnerem a dalšími mladými hráči: svěžest mladých proti zkušenostem a stabilitě těch, kteří jsou mnohem starší. Jsem přesvědčený, že rivalita mezi Hamiltonem a Leclercem prospěje oběma,“ sdělil Piero Ferrari.
Podle Günthera Steinera toto vyjádření působí spíše diplomaticky, jak uvádí v rozhovoru pro CNN. „Oba tito jezdci, Lewis i Charles, závodili v týmech Freda v F2 a F3,“ řekl bývalý šéf Haasu. „Má s nimi tedy dobré osobní vztahy, a to platí pro oba.“
„Máme k Fredovi úctu, protože bez něj by nebyli tam, kde jsou. To je dobré místo, ve kterém se nachází,“ uvedl.
Tato silná vazba však bude pro týmového šéfa náročná. „Samozřejmě budou chvíle, kdy Fred bude muset přijímat těžká rozhodnutí. Ale myslím, že se toho nebojí,“ dodal Steiner. „Myslím, že se postavil do situace, kdy má tyto dva jezdce v dobré pozici, aby mohli bojovat o titul.“
Lewis Hamilton je plný nové energie, jako by ho někdo vyměnil. V novém týmu tráví spoustu času aby se sžil s týmem. Po náročných třech dnech předsezonních testů v Bahrajnu opustil tým Ferrari s úsměvy na tvářích, což fanoušci Tifosi velmi těší.
„Řekl bych, že tohle je nejpozitivnější pocit, jaký jsem měl za dlouhou dobu,“ svěřil se Hamilton novinářům v po konci testů.
Šéf týmu Frederic Vasseur uvedl, že bylo obtížné získat jasný obrázek o situaci v Bahrajnu, protože podmínky se denně měnily, a to i v průběhu dne. „Bylo to spíše podobné Las Vegas než Bahrajnu, který obvykle známe,“ poznamenal.
„V posledních šesti měsících jsme na tomto autě tvrdě pracovali a dosáhli dobrého pokroku, ale budeme muset počkat, až budeme všichni na trati v Melbourne, abychom zjistili, kde skutečně stojíme," sdělil šéf Ferrari.
„Pokud se podíváme na hierarchii předchozích let, to, co jsme zde viděli, nebylo stejné jako kvalifikace o týden později za stejných podmínek. Z Bahrajnu přejdeme z 10-15 stupňů na 45, které budeme mít v Austrálii, takže v Melbourne to pravděpodobně bude úplně jiný příběh.“
Na závěr dodal sebevědomě: „Chceme bojovat o oba tituly, protože víme, že máme dva jezdce, kteří to dokážou. Nálada v týmu je velmi pozitivní a budeme tvrdě pracovat, abychom byli připraveni na start sezóny za dva týdny."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.