Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Güenther Steiner se vyjádřil k přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari, kde britský jezdec bude mít za týmového kolegu Charlese Leclerca. Hamilton, jenž opustil Mercedes a nahradil Carlose Sainze, který zamířil do Williamsu, se nyní soustředí na přizpůsobení se novému týmu a na svou cestu za osmým titulem mistra světa.
Všichni jezdci jsou na dráze soupeři, ale vůbec tím největším rivalem pro každého jezdce je jeho týmový kolega. To stejné platí i pro Hamiltona a Charlese Leclerca. Piero Ferrari, víceprezident Ferrari, popsal spolupráci mezi Hamiltonem a Leclercem jako symbiotickou a doufá, že tím rozptýlí spekulace o jejich rivalitě.
„Mezi týmovými kolegy to vždy takhle bylo, je to součást hry,“ řekl Autosprintu, na který odkazuje Motorsport.com. „V případě Charlese je tu také věkový rozdíl, který vidíme i v tenise mezi Sinnerem a dalšími mladými hráči: svěžest mladých proti zkušenostem a stabilitě těch, kteří jsou mnohem starší. Jsem přesvědčený, že rivalita mezi Hamiltonem a Leclercem prospěje oběma,“ sdělil Piero Ferrari.
Podle Günthera Steinera toto vyjádření působí spíše diplomaticky, jak uvádí v rozhovoru pro CNN. „Oba tito jezdci, Lewis i Charles, závodili v týmech Freda v F2 a F3,“ řekl bývalý šéf Haasu. „Má s nimi tedy dobré osobní vztahy, a to platí pro oba.“
„Máme k Fredovi úctu, protože bez něj by nebyli tam, kde jsou. To je dobré místo, ve kterém se nachází,“ uvedl.
Tato silná vazba však bude pro týmového šéfa náročná. „Samozřejmě budou chvíle, kdy Fred bude muset přijímat těžká rozhodnutí. Ale myslím, že se toho nebojí,“ dodal Steiner. „Myslím, že se postavil do situace, kdy má tyto dva jezdce v dobré pozici, aby mohli bojovat o titul.“
Lewis Hamilton je plný nové energie, jako by ho někdo vyměnil. V novém týmu tráví spoustu času aby se sžil s týmem. Po náročných třech dnech předsezonních testů v Bahrajnu opustil tým Ferrari s úsměvy na tvářích, což fanoušci Tifosi velmi těší.
„Řekl bych, že tohle je nejpozitivnější pocit, jaký jsem měl za dlouhou dobu,“ svěřil se Hamilton novinářům v po konci testů.
Šéf týmu Frederic Vasseur uvedl, že bylo obtížné získat jasný obrázek o situaci v Bahrajnu, protože podmínky se denně měnily, a to i v průběhu dne. „Bylo to spíše podobné Las Vegas než Bahrajnu, který obvykle známe,“ poznamenal.
„V posledních šesti měsících jsme na tomto autě tvrdě pracovali a dosáhli dobrého pokroku, ale budeme muset počkat, až budeme všichni na trati v Melbourne, abychom zjistili, kde skutečně stojíme," sdělil šéf Ferrari.
„Pokud se podíváme na hierarchii předchozích let, to, co jsme zde viděli, nebylo stejné jako kvalifikace o týden později za stejných podmínek. Z Bahrajnu přejdeme z 10-15 stupňů na 45, které budeme mít v Austrálii, takže v Melbourne to pravděpodobně bude úplně jiný příběh.“
Na závěr dodal sebevědomě: „Chceme bojovat o oba tituly, protože víme, že máme dva jezdce, kteří to dokážou. Nálada v týmu je velmi pozitivní a budeme tvrdě pracovat, abychom byli připraveni na start sezóny za dva týdny."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.