Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Tento týden se objevily informace, že Ferrari má přísná pravidla týkající se sponzorských log, která se vztahují i na jejich jezdce při vstupu na trať. A vypadá to, že ani Lewis Hamilton nebude výjimkou.
„Hamilton se už přizpůsobil, a to nejen při testech, ale i při splnění podmínek týkajících se sponzorských povinností,“ uvedl jeden z členů týmu.
Minulý týden se britský jezdec poprvé zúčastnil oficiálních testů v barvách Ferrari a společně s Charlesem Leclercem se dostal do první trojky v celkových časech na kolo, přičemž se v poslední den spíše soustředil na jiný aspekt testování než na boj o absolutní vrchol.
Po úvodních testech se Hamilton připravuje na svůj debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, přičemž se podle některých informací inspiroval příklady Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa, kteří zazářili hned při svých prvních startech s týmovými barvami.
„Hamilton má před sebou náročnou cestu a Fred Vasseur si přeje, aby se co nejvíce soustředil na přizpůsobení se týmu a ne na veřejnou pozornost,“ vysvětlil další zdroj.
Fotograf F1 Kym Illman se v podcastu na svém YouTube kanálu podělil o zajímavý pohled na chování Lewise Hamiltona během posledních testů. Podle něj se britský jezdec snažil vyhýbat médiím a byl „těžko k nalezení“, zejména v pátek. „Mluvil jsem s jedním z jeho manažerského týmu a zeptal jsem se, jestli bude mít letos na trati nějaké módní vybavení, a odpověděl mi: 'Jsme tu, abychom závodili,'“ uvedl Illman.
Během testování byl Hamilton většinou zachycen v týmové soupravě Ferrari, a když se objevil na veřejnosti, většinou se snažil skrýt svou tvář nebo měl helmu na hlavě. „Pokud nebude mít na sobě módní oblečení první den Velké ceny Austrálie, věřte mi, bude celou sezónu ve výbavě Ferrari,“ varoval Illman.
Fotograf dále uvedl, že Hamilton se při jednom ze snímků krátce objevil bez helmy, ale okamžitě se přesunul „za bariéru“, což podle něj ukazuje na jeho rozhodnutí být co nejméně součástí mediálního cirkusu. „Podle mého názoru se Lewis 100% soustředí na vítězství v tomto šampionátu,“ dodal Illman.
Prezident Ferrari John Elkann během testování neobvykle navštívil garáž týmu, což přitáhlo značnou pozornost, a tedy Hamiltonovi rozhodně nepomohlo. Podle Karuna Chandhoka šlo o největší zájem vedení Ferrari od podpisu smlouvy s Michaelem Schumacherem v roce 1996. Naopak, Charles Leclerc si možná užívá menší pozornost na druhé straně garáže.
Páteční testy ukázaly, že Ferrari sice ukázalo slibné záblesky výkonu, ale stále se nejeví, že by se vyrovnalo McLarenu. „Řeči v paddocku“ řadí Ferrari na čtvrté místo, za Red Bull a Mercedes. Pro Lewise Hamiltona by bylo velmi zklamáním, kdyby se na startovním roštu Velké ceny Austrálie ocitl až na sedmém či osmém místě.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.