Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Tento týden se objevily informace, že Ferrari má přísná pravidla týkající se sponzorských log, která se vztahují i na jejich jezdce při vstupu na trať. A vypadá to, že ani Lewis Hamilton nebude výjimkou.
„Hamilton se už přizpůsobil, a to nejen při testech, ale i při splnění podmínek týkajících se sponzorských povinností,“ uvedl jeden z členů týmu.
Minulý týden se britský jezdec poprvé zúčastnil oficiálních testů v barvách Ferrari a společně s Charlesem Leclercem se dostal do první trojky v celkových časech na kolo, přičemž se v poslední den spíše soustředil na jiný aspekt testování než na boj o absolutní vrchol.
Po úvodních testech se Hamilton připravuje na svůj debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, přičemž se podle některých informací inspiroval příklady Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa, kteří zazářili hned při svých prvních startech s týmovými barvami.
„Hamilton má před sebou náročnou cestu a Fred Vasseur si přeje, aby se co nejvíce soustředil na přizpůsobení se týmu a ne na veřejnou pozornost,“ vysvětlil další zdroj.
Fotograf F1 Kym Illman se v podcastu na svém YouTube kanálu podělil o zajímavý pohled na chování Lewise Hamiltona během posledních testů. Podle něj se britský jezdec snažil vyhýbat médiím a byl „těžko k nalezení“, zejména v pátek. „Mluvil jsem s jedním z jeho manažerského týmu a zeptal jsem se, jestli bude mít letos na trati nějaké módní vybavení, a odpověděl mi: 'Jsme tu, abychom závodili,'“ uvedl Illman.
Během testování byl Hamilton většinou zachycen v týmové soupravě Ferrari, a když se objevil na veřejnosti, většinou se snažil skrýt svou tvář nebo měl helmu na hlavě. „Pokud nebude mít na sobě módní oblečení první den Velké ceny Austrálie, věřte mi, bude celou sezónu ve výbavě Ferrari,“ varoval Illman.
Fotograf dále uvedl, že Hamilton se při jednom ze snímků krátce objevil bez helmy, ale okamžitě se přesunul „za bariéru“, což podle něj ukazuje na jeho rozhodnutí být co nejméně součástí mediálního cirkusu. „Podle mého názoru se Lewis 100% soustředí na vítězství v tomto šampionátu,“ dodal Illman.
Prezident Ferrari John Elkann během testování neobvykle navštívil garáž týmu, což přitáhlo značnou pozornost, a tedy Hamiltonovi rozhodně nepomohlo. Podle Karuna Chandhoka šlo o největší zájem vedení Ferrari od podpisu smlouvy s Michaelem Schumacherem v roce 1996. Naopak, Charles Leclerc si možná užívá menší pozornost na druhé straně garáže.
Páteční testy ukázaly, že Ferrari sice ukázalo slibné záblesky výkonu, ale stále se nejeví, že by se vyrovnalo McLarenu. „Řeči v paddocku“ řadí Ferrari na čtvrté místo, za Red Bull a Mercedes. Pro Lewise Hamiltona by bylo velmi zklamáním, kdyby se na startovním roštu Velké ceny Austrálie ocitl až na sedmém či osmém místě.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.