Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Tento týden se objevily informace, že Ferrari má přísná pravidla týkající se sponzorských log, která se vztahují i na jejich jezdce při vstupu na trať. A vypadá to, že ani Lewis Hamilton nebude výjimkou.
„Hamilton se už přizpůsobil, a to nejen při testech, ale i při splnění podmínek týkajících se sponzorských povinností,“ uvedl jeden z členů týmu.
Minulý týden se britský jezdec poprvé zúčastnil oficiálních testů v barvách Ferrari a společně s Charlesem Leclercem se dostal do první trojky v celkových časech na kolo, přičemž se v poslední den spíše soustředil na jiný aspekt testování než na boj o absolutní vrchol.
Po úvodních testech se Hamilton připravuje na svůj debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, přičemž se podle některých informací inspiroval příklady Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa, kteří zazářili hned při svých prvních startech s týmovými barvami.
„Hamilton má před sebou náročnou cestu a Fred Vasseur si přeje, aby se co nejvíce soustředil na přizpůsobení se týmu a ne na veřejnou pozornost,“ vysvětlil další zdroj.
Fotograf F1 Kym Illman se v podcastu na svém YouTube kanálu podělil o zajímavý pohled na chování Lewise Hamiltona během posledních testů. Podle něj se britský jezdec snažil vyhýbat médiím a byl „těžko k nalezení“, zejména v pátek. „Mluvil jsem s jedním z jeho manažerského týmu a zeptal jsem se, jestli bude mít letos na trati nějaké módní vybavení, a odpověděl mi: 'Jsme tu, abychom závodili,'“ uvedl Illman.
Během testování byl Hamilton většinou zachycen v týmové soupravě Ferrari, a když se objevil na veřejnosti, většinou se snažil skrýt svou tvář nebo měl helmu na hlavě. „Pokud nebude mít na sobě módní oblečení první den Velké ceny Austrálie, věřte mi, bude celou sezónu ve výbavě Ferrari,“ varoval Illman.
Fotograf dále uvedl, že Hamilton se při jednom ze snímků krátce objevil bez helmy, ale okamžitě se přesunul „za bariéru“, což podle něj ukazuje na jeho rozhodnutí být co nejméně součástí mediálního cirkusu. „Podle mého názoru se Lewis 100% soustředí na vítězství v tomto šampionátu,“ dodal Illman.
Prezident Ferrari John Elkann během testování neobvykle navštívil garáž týmu, což přitáhlo značnou pozornost, a tedy Hamiltonovi rozhodně nepomohlo. Podle Karuna Chandhoka šlo o největší zájem vedení Ferrari od podpisu smlouvy s Michaelem Schumacherem v roce 1996. Naopak, Charles Leclerc si možná užívá menší pozornost na druhé straně garáže.
Páteční testy ukázaly, že Ferrari sice ukázalo slibné záblesky výkonu, ale stále se nejeví, že by se vyrovnalo McLarenu. „Řeči v paddocku“ řadí Ferrari na čtvrté místo, za Red Bull a Mercedes. Pro Lewise Hamiltona by bylo velmi zklamáním, kdyby se na startovním roštu Velké ceny Austrálie ocitl až na sedmém či osmém místě.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.