Šéf vývoje šasi Simone Resta prozradil, na co padnou v Maranellu žetony, jež definují pravidla pro omezený vývoj monopostů mezi sezónami 2020 a 2021.
Letošní Ferrari SF1000 doplácí na slabou pohonnou jednotku i příliš vysoký aerodynamický odpor. V továrně již pracují na vývoji nového motoru, zatímco v případě příštího šasi se zaměří na zadní část auta, na kterou budou čerpat žetony, jelikož současná pravidla jinak vývoj vozů zmrazila.
"Předěláme záď auta. Myslíme si, že jde o oblast, která pro rok 2021 poskytne větší prostor pro vývoj mezi šasi a aerodynamikou. Navíc se zádi dotknou změny pravidel, která FIA zavádí, aby snížila aerodynamický přítlak v rámci omezení zátěže pneumatik," vysvětluje Simone Resta.
"Kvůli těmto změnám [podlahy] přijdou všechny týmy o určitý počet bodů přítlaku. Bude klíčové je získat co nejdříve zpět. To vše nás vede k víře v to, že nejdůležitější oblastí pro utrácení vývojových žetonů je záď," pokračuje šéf vývoje šasi.
Pravidla striktně definují, nakolik mohou týmy před příští sezónou svá auta změnit. Proto byl zaveden systém žetonů, aby si týmy musely vybrat, zda vylepší jednu velkou oblast nebo dvě menší. I přes pokroky v oblasti přípravy nového motoru je však Resta stále opatrný, pokud jde o velký posun Ferrari vpřed v roce 2021.
"Svoboda není tak totální, jak to vypadá. Můžete volně vyvíjet motor, ale od prvního závodu v roce 2021 dále bude zmrazen. Pak už na něj nebudete smět dále sáhnout," uvádí pro Autosprint Resta na adresu nových pravidel v F1.
"Aerodynamika, i když je volná, tak jste stále omezeni tím, co je pod ní. Musíte aerodynamiku vnímat jako oblečení: nosíte jej na těle, proto ten konečný tvar v určitém smyslu ovlivňují rozměry těla."
"Pokud tedy struktura nosu zůstane stejná, můžu navrhnout nové přední křídlo, má kreativní svoboda ale bude omezena. Všechna ta zmrazení a omezení nás vedou k domněnce, že to bude během jediné sezóny relativně těžké stáhnout ten náskok, který máme v současnosti na lídry," dodává Resta.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.