Mladí jezdci Ferrari se připravují na tréninky před velkými cenami ve Fioranu, kde včera usedli za volant monopostu Formule 1.
Callum Ilott, Robert Shwartzman a Mick Schumacher včera prožili ve Fioranu nezapomenutelný den. Tito absolventi Jezdecké akademie Ferrari (FDA) dostali šanci usednout za volant vozu Ferrari SF71H z roku 2018, aby si v rámci programu Cesta do F1 (#RoadToF1) vyzkoušeli, jaké to je ovládat monopost F1.
Mick a Callum dostanou příležitost 9. října na Nürburgringu, kde se s Alfou Romeo a s Haasem F1 zapojí do úvodního tréninku před Velkou cenou Eifelu. Roberta pak čeká debut v pátek 11. prosince před Velkou cenou Abú Zabí.
Jako první za volant usedl Robert, vítěz tří závodů Formule 2. Pro 21letého Rusa šlo o premiéru s vozem F1. Od 9.03 hod se rozjížděl opatrněji, brzy si ale na auto zvykl. Otěže v poledne převzal Callum, jenž je v současné době druhé v šampionátu F2. Ten již zkušenosti má, vloni proháněl Alfa Romeo C38 v testech po Velké ceně Španělska.
Mick Schumacher se do akce dostal v 15 hod odpoledne. Současnému lídrovi šampionátu F1 se přisuzují šance nahlédnout do F1 už příští rok. Loni si vyzkoušel jak Ferrari SF90 v Bahrajnu, tak i Alfu Romeo C38 v Barceloně, kromě toho několikrát předvedl starší monopost Ferrari, s nímž vítězil jeho otec Michael.
"Moc rád bych poděkoval Ferrari a FDA za možnost dostat se za volant vozu Formule 1 s hybridním pohonem pár dní před mým debutem o víkendu velké ceny na Nürburgringu. Bylo to velmi užitečné si znovu zvykat na veškeré ty procedury, jež jsou celkem složité, a také na tok, jak funguje tým na této špičkové úrovni sportu," prohlašuje mladý Schumacher.
"Před několika týdny jsem mohl jezdit v Mugellu s F2004, s úžasným autem, jen už trochu zastaralým. Usednout za volant hybridního vozu z roku 2018 mi umožnilo pochopit, jak moc je důležitá elektronika pro pohonnou jednotku a jaký pokrok udělala Formule 1 v oblasti aerodynamiky," pokračuje Mick.
"Už se nemůžu dočkat, až v Německu usednu do kokpitu. Bude to příjemné být poprvé součástí tréninku před mými domácími fanoušky. V týmu je několik mechaniků, kteří pracovali s mým otcem, díky tomu bude ten den ještě zvláštnější," těší se 21letý pilot.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.