Mladí jezdci Ferrari se připravují na tréninky před velkými cenami ve Fioranu, kde včera usedli za volant monopostu Formule 1.
Callum Ilott, Robert Shwartzman a Mick Schumacher včera prožili ve Fioranu nezapomenutelný den. Tito absolventi Jezdecké akademie Ferrari (FDA) dostali šanci usednout za volant vozu Ferrari SF71H z roku 2018, aby si v rámci programu Cesta do F1 (#RoadToF1) vyzkoušeli, jaké to je ovládat monopost F1.
Mick a Callum dostanou příležitost 9. října na Nürburgringu, kde se s Alfou Romeo a s Haasem F1 zapojí do úvodního tréninku před Velkou cenou Eifelu. Roberta pak čeká debut v pátek 11. prosince před Velkou cenou Abú Zabí.
Jako první za volant usedl Robert, vítěz tří závodů Formule 2. Pro 21letého Rusa šlo o premiéru s vozem F1. Od 9.03 hod se rozjížděl opatrněji, brzy si ale na auto zvykl. Otěže v poledne převzal Callum, jenž je v současné době druhé v šampionátu F2. Ten již zkušenosti má, vloni proháněl Alfa Romeo C38 v testech po Velké ceně Španělska.
Mick Schumacher se do akce dostal v 15 hod odpoledne. Současnému lídrovi šampionátu F1 se přisuzují šance nahlédnout do F1 už příští rok. Loni si vyzkoušel jak Ferrari SF90 v Bahrajnu, tak i Alfu Romeo C38 v Barceloně, kromě toho několikrát předvedl starší monopost Ferrari, s nímž vítězil jeho otec Michael.
"Moc rád bych poděkoval Ferrari a FDA za možnost dostat se za volant vozu Formule 1 s hybridním pohonem pár dní před mým debutem o víkendu velké ceny na Nürburgringu. Bylo to velmi užitečné si znovu zvykat na veškeré ty procedury, jež jsou celkem složité, a také na tok, jak funguje tým na této špičkové úrovni sportu," prohlašuje mladý Schumacher.
"Před několika týdny jsem mohl jezdit v Mugellu s F2004, s úžasným autem, jen už trochu zastaralým. Usednout za volant hybridního vozu z roku 2018 mi umožnilo pochopit, jak moc je důležitá elektronika pro pohonnou jednotku a jaký pokrok udělala Formule 1 v oblasti aerodynamiky," pokračuje Mick.
"Už se nemůžu dočkat, až v Německu usednu do kokpitu. Bude to příjemné být poprvé součástí tréninku před mými domácími fanoušky. V týmu je několik mechaniků, kteří pracovali s mým otcem, díky tomu bude ten den ještě zvláštnější," těší se 21letý pilot.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.