Po nadějných prvních sezónách se Haas propadá stále níže a není málo těch, kteří americké stáji předpovídají neslavný konec. Oleje do ohně dohadů přilil i generální manažer Günther Steiner, podle nějž ani podpis nové varianty Convention de la Concorde nemusí znamenat klid.
Několik posledních měsíců panovalo v americké stáji krajně napjaté ovzduší. Dokonce probleskly zprávy, že Haas nejspíš vůbec nebude ratifikovat Convention de la Concorde a arénu F1 opustí. Nyní se zdá, že krize je zažehnána a Haas & his boys zůstanou v F1 dalších pět sezón.
Jenže šéf týmu Günther Steiner v rozporu z tvrzením majitele stáje Gene Haase neoplývá takovým optimismem. Podle jeho názoru je setrvání Haasu ve Formuli 1 podmíněno hned několika aspekty, mezi nimiž se na prvním místě vyjímá - jaké to překvapení - finanční stránka. Steiner se domnívá, že pokud budou nadále panovat obdobné podmínky, zlomí to Haasu vaz.
"Zodpovědně říkám, že bude mnohem obtížnější, vlastně téměř nemožné, zůstat v F1, pokud nebude existovat šance na větší konkurenceschopnost a ruku v ruce s tím porostou finanční nároky. Jistě, větší výdaje vždy pomáhají, protože rozdíl mezi tím, co utratíte a co získáte, se snižuje. Podle mého názoru bez těchto dvou změn bude velmi obtížné, aby tu Haas byl i do budoucna," vysvětlil Steiner svou vizi ohledně financí a snažil se poněkud otupit slova o odchodu, o němž se ale Gene Haas několikrát zmínil.
Klíčovým faktorem je podle Steinera marketingové zviditelnění společnosti Haas skrze F1. "Myslím, že hlavním přínosem je zjištění, že působí v F1 a toto spojení ho popularizuje celosvětově. Pokud se nad tím pozastavíme, to, co jsme absolvovali za posledních pět let určitě společnosti Haas Automation prospělo. Což byl také hlavní důvod. Chce to pak ještě další záležitosti, včetně Convention de la Concorde, vyrovnanějších rozpočtů a odměn, aby byl přesvědčen, že tu má nadále zůstat," vysvětlil Steiner a dodal, že bez tohoto procesu nejenže nikdo nový do F1 nepřijde, ale zřejmé neschopnosti dotáhnout se do středu pole mohou některé stáje odejít. Jako třeba Haas. Bojí se tohoto kroku Steiner?
"Strach je příliš silné slovo. Spíš bychom se měli zaměřit na řešení stávajících problémů. Lidé jako Gene Haas jsou stále přesvědčeni, že F1 je pro ně dobrá investice. Stále tvrdě pracujeme a nepřipouštím si žádné starosti, protože jakmile se začnete bát, učiníte emotivní rozhodnutí, která mohou být chybná. Gene měl několik dobrých nápadů a jenom se snažil najít cestu, jak je do Convention de la Concorde zakomponovat, především otázku financí. To jsme udělali, proto jsem se nikdy nebál. Spíš jsem si říkal, jak se dokážeme s tou situací vyrovnat. Kdyby nic nefungovalo, už by tu Haas nebyl. Pokud by to pro něj marketingově nemělo význam, odešel by. Takže ve skutečnosti jsem na strach nemyslel, jen jsem tvrdě pracoval a snažil se učinit vše pro to, aby Haas pokračoval," uzavírá Steiner.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.