Haas sice hovoří o odchodu, ale Steiner to tak tragicky nevidí

Haasům se poslední roky příliš nedaří
Haasům se poslední roky příliš nedaří, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 28. srpna 2020 11:50
Sdílej:

Po nadějných prvních sezónách se Haas propadá stále níže a není málo těch, kteří americké stáji předpovídají neslavný konec. Oleje do ohně dohadů přilil i generální manažer Günther Steiner, podle nějž ani podpis nové varianty Convention de la Concorde nemusí znamenat klid.

Několik posledních měsíců panovalo v americké stáji krajně napjaté ovzduší. Dokonce probleskly zprávy, že Haas nejspíš vůbec nebude ratifikovat Convention de la Concorde a arénu F1 opustí. Nyní se zdá, že krize je zažehnána a Haas & his boys zůstanou v F1 dalších pět sezón. 

Jenže šéf týmu Günther Steiner v rozporu z tvrzením majitele stáje Gene Haase neoplývá takovým optimismem. Podle jeho názoru je setrvání Haasu ve Formuli 1 podmíněno hned několika aspekty, mezi nimiž se na prvním místě vyjímá - jaké to překvapení - finanční stránka. Steiner se domnívá, že pokud budou nadále panovat obdobné podmínky, zlomí to Haasu vaz.

"Zodpovědně říkám, že bude mnohem obtížnější, vlastně téměř nemožné, zůstat v F1, pokud nebude existovat šance na větší konkurenceschopnost a ruku v ruce s tím porostou finanční nároky. Jistě, větší výdaje vždy pomáhají, protože rozdíl mezi tím, co utratíte a co získáte, se snižuje. Podle mého názoru bez těchto dvou změn bude velmi obtížné, aby tu Haas byl i do budoucna," vysvětlil Steiner svou vizi ohledně financí a snažil se poněkud otupit slova o odchodu, o němž se ale Gene Haas několikrát zmínil.

Klíčovým faktorem je podle Steinera marketingové zviditelnění společnosti Haas skrze F1. "Myslím, že hlavním přínosem je zjištění, že působí v F1 a toto spojení ho popularizuje celosvětově. Pokud se nad tím pozastavíme, to, co jsme absolvovali za posledních pět let určitě společnosti Haas Automation prospělo. Což byl také hlavní důvod. Chce to pak ještě další záležitosti, včetně Convention de la Concorde, vyrovnanějších rozpočtů a odměn, aby byl přesvědčen, že tu má nadále zůstat," vysvětlil Steiner a dodal, že bez tohoto procesu nejenže nikdo nový do F1 nepřijde, ale zřejmé neschopnosti dotáhnout se do středu pole mohou některé stáje odejít. Jako třeba Haas. Bojí se tohoto kroku Steiner?

"Strach je příliš silné slovo. Spíš bychom se měli zaměřit na řešení stávajících problémů. Lidé jako Gene Haas jsou stále přesvědčeni, že F1 je pro ně dobrá investice. Stále tvrdě pracujeme a nepřipouštím si žádné starosti, protože jakmile se začnete bát, učiníte emotivní rozhodnutí, která mohou být chybná. Gene měl několik dobrých nápadů a jenom se snažil najít cestu, jak je do Convention de la Concorde zakomponovat, především otázku financí. To jsme udělali, proto jsem se nikdy nebál. Spíš jsem si říkal, jak se dokážeme s tou situací vyrovnat. Kdyby nic nefungovalo, už by tu Haas nebyl. Pokud by to pro něj marketingově nemělo význam, odešel by. Takže ve skutečnosti jsem na strach nemyslel, jen jsem tvrdě pracoval a snažil se učinit vše pro to, aby Haas pokračoval," uzavírá Steiner.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.