Paul di Resta bude u McLarenu připravit naskočit do hry za některého ze závodních jezdců, s týmem ve středu absolvoval proces výroby sedačky.
McLaren má smlouvu s Mercedesem na to, aby si v případě nutnosti vypůjčil některého z rezervních jezdců - Stoffela Vandoornea či Estebana Gutiérreze, Pokud by Carlos Sainz či Lando Norris nemohli během závodního víkendu nastoupit - ať už v případě nějaké zdravotní indispozice či pozitivního testu na Covid-19.
Jenže tento víkend, kdy se v Silverstone pojede Výroční 70. velká cena Formule 1, bude Vandoorne v Berlíně na finále Formule E a Gutiérrez v nejvyšší disciplíně motorsportu jezdit nemůže. Stáj z Wokingu proto jako svého rezervního jezdce oznámila Di Restu.
"Stoffel Vandoorne nebude dostupný kvůli svým závazkům ve Formuli E a Esteban Gutiérrez nesplňuje podmínky pro superlicenci. K záskoku bude tento víkend připravený Paul di Resta," potvrzuje McLaren ve svém prohlášení.
"V technologickém centru prošel procesem tvarování sedačky v souladu s předpisy FIA týkající se Covidu-19, ale se závodním týmem McLarenu nebude v úzkém kontaktu, pokud to nebude zapotřebí. Paul si bude plnit své povinnosti se Sky Sports F1, jak to bylo v plánu," dodává zástupce stáje.
Di Resta v F1 závodil v letech 2011 - 2013 za Force Indii (nyní Racing Point), překvapivě nastoupil také ve Velké ceně Maďarska 2017 poté, co onemocněl Felipe Massa.
O neschopnosti Gutiérreze dostat superlicenci jsme se dozvěděli minul víkend, kdy Racing Point překvapivě povolal do zbraně Nica Hülkenberga místo pozitivně testovaného Sergia Péreze. Racing Point má přitom s Mercedesem podobnou dohodu jako McLaren. Mladý Mexičan by musel ujet 300 km se současným vozem F1, jelikož v posledních třech letech na rozdíl od Di Resty (viz zmíněné Maďarsko 2017) nezávodil.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.