Paul di Resta bude u McLarenu připravit naskočit do hry za některého ze závodních jezdců, s týmem ve středu absolvoval proces výroby sedačky.
McLaren má smlouvu s Mercedesem na to, aby si v případě nutnosti vypůjčil některého z rezervních jezdců - Stoffela Vandoornea či Estebana Gutiérreze, Pokud by Carlos Sainz či Lando Norris nemohli během závodního víkendu nastoupit - ať už v případě nějaké zdravotní indispozice či pozitivního testu na Covid-19.
Jenže tento víkend, kdy se v Silverstone pojede Výroční 70. velká cena Formule 1, bude Vandoorne v Berlíně na finále Formule E a Gutiérrez v nejvyšší disciplíně motorsportu jezdit nemůže. Stáj z Wokingu proto jako svého rezervního jezdce oznámila Di Restu.
"Stoffel Vandoorne nebude dostupný kvůli svým závazkům ve Formuli E a Esteban Gutiérrez nesplňuje podmínky pro superlicenci. K záskoku bude tento víkend připravený Paul di Resta," potvrzuje McLaren ve svém prohlášení.
"V technologickém centru prošel procesem tvarování sedačky v souladu s předpisy FIA týkající se Covidu-19, ale se závodním týmem McLarenu nebude v úzkém kontaktu, pokud to nebude zapotřebí. Paul si bude plnit své povinnosti se Sky Sports F1, jak to bylo v plánu," dodává zástupce stáje.
Di Resta v F1 závodil v letech 2011 - 2013 za Force Indii (nyní Racing Point), překvapivě nastoupil také ve Velké ceně Maďarska 2017 poté, co onemocněl Felipe Massa.
O neschopnosti Gutiérreze dostat superlicenci jsme se dozvěděli minul víkend, kdy Racing Point překvapivě povolal do zbraně Nica Hülkenberga místo pozitivně testovaného Sergia Péreze. Racing Point má přitom s Mercedesem podobnou dohodu jako McLaren. Mladý Mexičan by musel ujet 300 km se současným vozem F1, jelikož v posledních třech letech na rozdíl od Di Resty (viz zmíněné Maďarsko 2017) nezávodil.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.