Honda potvrzuje ty nejvyšší ambice pro letošní sezónu narušenou Covidem-19, její šéfové chtějí porážet Mercedes. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko kritizuje Renault za test na jejich domácí trati v Rakousku s novou pohonnou jednotkou.
Japonská automobilka chce ve své druhé sezóně s Red Bullem útočit na nejvyšší příčky, jak potvrzuje provozní ředitel její továrny v Sakuře Jasuaki Asaki. I přes delší přestávku vynucenou pandemii koronaviru chce podobně jako Ferrari přivézt příští týden do Rakouska nový motor.
Asaki prozradil, že na domácí okruh Red Bullu přivezou "specifikaci 1.1" své letošní pohonné jednotky. "Mým cílem je vyhrát v situaci, kdy by mohl vyhrát Mercedes či Honda. Jsem vzrušený a plný nedočkavosti kvůli tomu cíli - stát se šampiony."
A šéf závodního týmu Hondy Masaši Jamamoto přitakává: "Letos půjde o velký milník. Rád bych skromně dostál podpoře a očekáváním fanoušků a s pokorou každý závod bojoval, abych se na konci mohl smát s vámi." S Red Bullem budou chtít příští týden zopakovat na domácí trati loňské vítězství.
Test Renault na domácí trati Red BulluIl est prêt (he was born prêt). 🔘 143 laps🛣 614kmAnd of course, still: 🏎 R.S.18📍 Red Bull Ring#RSspirit @OconEsteban pic.twitter.com/JoR6pCb5F8
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 17, 2020Odborný poradce týmu Helmut Marko nicméně nelibě nese to, že už tam minulý týden testoval Renault, jenž tak mohl nasbírat i se starším monopostem RS18 cenná data. Navíc podle jeho analýz přitom nasadil během dvou dní nové díly.
"Použili dva roky staré auto, ale s novými motory! Zapůsobila na mě jejich spolehlivost, ale více by mě zajímalo to, zda Renault opravdu potřebuje, abychom mu pro testování pronajímali Red Bull Ring," komentuje podrážděně Marko.
Hrdý je ale na to, že sehrál velkou roli pro pořádání úvodních dvou letošních podniků v Rakousku, byť se budou muset obejít bez diváků. "Musíte být vytrvalí a vždy zkoušet, co je možné a co ne. Rozhodli jsme se to zkusit a federální vláda nám pomohla. Jsme neuvěřitelně hrdí na to, že byli první. Zbytek okruhů následoval náš příklad."
Marko reaguje na kritiku HamiltonaNakonec se marko vyjádřil ke kontroverzi z minulého týdne, kdy jej Lewis Hamilton na sociálních sítích tvrdě zkritizoval, a poté své zprávy smazal a omluvil se.
"Lewis si jednoduše přečetl nepravdivou zprávu. Nic takové jsem neřekl. Řekl jsem jen to, že Max [Verstappen] se soustředí na Formuli 1, a to mu možná dává určitou výhodu," dodává Marko k údajnému zlehčování Hamiltonem podporované kampaně proti rasismu (Black Lives Matter).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.