Formule 1 hodlá ve své letošní zkrácené a narušené sezóně experimentovat. Podle jejího šéfa Rosse Brawna by v Bahrajnu mohlo dojít k významné změně konfigurace okruhu před druhým závodem. A místo zrušených míst by mohla navštívit nové tratě v Evropě.
Zatím bylo potvrzeno pouze prvních osm podniků do 6. září 2020, úplně by měly být zrušeny závody v Ázerbájdžánu, v Singapuru a v Japonsku, což by mělo být brzy oznámeno.
Střední východ však F1 vynechat nechce - zamířit tam mohla do Šákhíru 29. listopadu a 6. prosince, poté by následovalo finále v Abú Zabí. Před tím chce najít dalších šest míst v Evropě: mj. se hovoří o Mugellu, Imole, Portimau a Hockenheimu.
"Existuje několik dobrých evropských tratí, kde bychom mohli přidat jeden či dva závody, abychom zajistili úplnou sezónu. Zatím nic nebudeme jmenovat, stále na tom pracujeme. Nechceme něco oznámit, a pak to měnit," říká Brawn s tím, že po letní přestávce by chtěl velké ceny otevřít pro návštěvníky a zaplnit tribuny.
Bahrajn má licenci pro závody F1 pro různé konfigurace trati a podle Brawna by pro druhý tamější podnik mohl být zvolen "vnější okruh," jenž se skládá zejména z rychlých zatáček - tradiční konfiguraci by opustil v zatáčce č. 4 a zpět by se napojil před zatáčkou č. 13.
"Jednou z hezkých atrakcí Bahrajnu je sousta konfigurací. Mohli bychom tedy zamířit do Bahrajnu a závodit tam na dvou tratích. Je tam částečně oválná trať, která by mohla být docela vzrušující," potvrzuje sportovní šéf Formule 1.
"Všechny konfigurace mají licenci FIA 1. stupně, máme tedy v kapse další možnost. Využití dvou konfigurací zahrnuje spoustu práce pro pracovníky okruhu. Například je třeba nastavit časomíru pro dva okruhy, musíte tomu proto věnovat velkou pozornost. To je něco, co musíme brát v úvahu," podotýká Brawn.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.