V Bahrajnu by se mohlo závodit na "téměř oválné" trati, šéf F1 nevylučuje ani nová místa v Evropě

Trať v Bahrajnu - F1 by mohla zvolit rychlejší vnější okruh
Trať v Bahrajnu - F1 by mohla zvolit rychlejší vnější okruh, foto: Tilke GmbH & Co.
Petr Hlawiczka 12. června 2020 06:10
Sdílej:

Formule 1 hodlá ve své letošní zkrácené a narušené sezóně experimentovat. Podle jejího šéfa Rosse Brawna by v Bahrajnu mohlo dojít k významné změně konfigurace okruhu před druhým závodem. A místo zrušených míst by mohla navštívit nové tratě v Evropě.

Zatím bylo potvrzeno pouze prvních osm podniků do 6. září 2020, úplně by měly být zrušeny závody v Ázerbájdžánu, v Singapuru a v Japonsku, což by mělo být brzy oznámeno.

Střední východ však F1 vynechat nechce - zamířit tam mohla do Šákhíru 29. listopadu a 6. prosince, poté by následovalo finále v Abú Zabí. Před tím chce najít dalších šest míst v Evropě: mj. se hovoří o Mugellu, Imole, Portimau a Hockenheimu.

"Existuje několik dobrých evropských tratí, kde bychom mohli přidat jeden či dva závody, abychom zajistili úplnou sezónu. Zatím nic nebudeme jmenovat, stále na tom pracujeme. Nechceme něco oznámit, a pak to měnit," říká Brawn s tím, že po letní přestávce by chtěl velké ceny otevřít pro návštěvníky a zaplnit tribuny.

Bahrajn má licenci pro závody F1 pro různé konfigurace trati a podle Brawna by pro druhý tamější podnik mohl být zvolen "vnější okruh," jenž se skládá zejména z rychlých zatáček - tradiční konfiguraci by opustil v zatáčce č. 4 a zpět by se napojil před zatáčkou č. 13.

"Jednou z hezkých atrakcí Bahrajnu je sousta konfigurací. Mohli bychom tedy zamířit do Bahrajnu a závodit tam na dvou tratích. Je tam částečně oválná trať, která by mohla být docela vzrušující," potvrzuje sportovní šéf Formule 1.

"Všechny konfigurace mají licenci FIA 1. stupně, máme tedy v kapse další možnost. Využití dvou konfigurací zahrnuje spoustu práce pro pracovníky okruhu. Například je třeba nastavit časomíru pro dva okruhy, musíte tomu proto věnovat velkou pozornost. To je něco, co musíme brát v úvahu," podotýká Brawn.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.