Formule 1 hodlá ve své letošní zkrácené a narušené sezóně experimentovat. Podle jejího šéfa Rosse Brawna by v Bahrajnu mohlo dojít k významné změně konfigurace okruhu před druhým závodem. A místo zrušených míst by mohla navštívit nové tratě v Evropě.
Zatím bylo potvrzeno pouze prvních osm podniků do 6. září 2020, úplně by měly být zrušeny závody v Ázerbájdžánu, v Singapuru a v Japonsku, což by mělo být brzy oznámeno.
Střední východ však F1 vynechat nechce - zamířit tam mohla do Šákhíru 29. listopadu a 6. prosince, poté by následovalo finále v Abú Zabí. Před tím chce najít dalších šest míst v Evropě: mj. se hovoří o Mugellu, Imole, Portimau a Hockenheimu.
"Existuje několik dobrých evropských tratí, kde bychom mohli přidat jeden či dva závody, abychom zajistili úplnou sezónu. Zatím nic nebudeme jmenovat, stále na tom pracujeme. Nechceme něco oznámit, a pak to měnit," říká Brawn s tím, že po letní přestávce by chtěl velké ceny otevřít pro návštěvníky a zaplnit tribuny.
Bahrajn má licenci pro závody F1 pro různé konfigurace trati a podle Brawna by pro druhý tamější podnik mohl být zvolen "vnější okruh," jenž se skládá zejména z rychlých zatáček - tradiční konfiguraci by opustil v zatáčce č. 4 a zpět by se napojil před zatáčkou č. 13.
"Jednou z hezkých atrakcí Bahrajnu je sousta konfigurací. Mohli bychom tedy zamířit do Bahrajnu a závodit tam na dvou tratích. Je tam částečně oválná trať, která by mohla být docela vzrušující," potvrzuje sportovní šéf Formule 1.
"Všechny konfigurace mají licenci FIA 1. stupně, máme tedy v kapse další možnost. Využití dvou konfigurací zahrnuje spoustu práce pro pracovníky okruhu. Například je třeba nastavit časomíru pro dva okruhy, musíte tomu proto věnovat velkou pozornost. To je něco, co musíme brát v úvahu," podotýká Brawn.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.