Lando Norris ukončí jezdecký půst, když se konečně dočká jízdy se skutečným monopostem na okruhu. V soukromém testu dostane k dispozici vůz Formule 3.
Britský mladík čeká na svou druhou sezónu Formule 1, zpoždění způsobené pandemii koronaviru si krátí účastí ve virtuálních závodech. Týmy se už postupně vracejí k práci do továren, jezdcům však praxe stále chybí. Několik z nich již vyjádřilo touhu po testování ještě před tím, než se začne závodit, aby oprášili své umění.
Toto přání se brzy splní Norrisovi, jenž skutečný monopost prohnal naposledy v únoru. Dostane možnost se vozem F3, místo a přesné datum však tají, aby se vyhnul zbytečné pozornosti fanoušků. Kromě toho plánuje jízdy na motokáře.
"Bude to velmi důležité zvládnout toho co nejvíce v rámci přípravy na návrat zpět k normálu, pokud jde o to, jak se připravujeme na závody. To nejdůležitější je zajistit, abych se svezl ve voze před tím, než zamíříme do Rakouska," popisuje pilot McLarenu.
"Samozřejmě, že to nepůjde s vozem F1, který je na vyšší úrovni než cokoliv jiného. Budu testovat s vozem F3. Taky v následujících týdnech dojde na motokáry. Znovu tedy budu mít co na práci," pokračuje Norris, který po sezóně dostane nového týmového kolegu: Daniela Ricciarda z Renaultu.
"Také strávím spoustu dní na simulátoru. Jsou tedy věci, které můžeme dělat: jezdit na simulátoru, motokáry a testování F3, pokud to je možné. To ale není vždy nejjednodušší. Máme štěstí, že se znovu otevřely okruhy a my na ně můžeme vyrazit," pochvaluje si mistr evropského šampionátu Formule 3 z roku 2017.
Prioritou je pro něj zůstat fit a po všech stránkách se co nejlépe připravit: "Je to těžké se vrátit k přesně k tomu rozpoložení, jak jezdit s vozem F1. Pro lidi to není normální naskočit do auta, které vytváří takové přetížení a rychlost na rovinkách - je to duševně namáhavé."
"Není to jednoduché do toho naskočit z nicnedělání. Jsem si však jistý, že spousta z nás to dokáže a k rychlosti se vrátíme poměrně rychle," věří 20letý pilot McLarenu, který se na první velkou cenu společně s ostatními může těšit 5. července v Rakousku.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.