Lando Norris ukončí jezdecký půst, když se konečně dočká jízdy se skutečným monopostem na okruhu. V soukromém testu dostane k dispozici vůz Formule 3.
Britský mladík čeká na svou druhou sezónu Formule 1, zpoždění způsobené pandemii koronaviru si krátí účastí ve virtuálních závodech. Týmy se už postupně vracejí k práci do továren, jezdcům však praxe stále chybí. Několik z nich již vyjádřilo touhu po testování ještě před tím, než se začne závodit, aby oprášili své umění.
Toto přání se brzy splní Norrisovi, jenž skutečný monopost prohnal naposledy v únoru. Dostane možnost se vozem F3, místo a přesné datum však tají, aby se vyhnul zbytečné pozornosti fanoušků. Kromě toho plánuje jízdy na motokáře.
"Bude to velmi důležité zvládnout toho co nejvíce v rámci přípravy na návrat zpět k normálu, pokud jde o to, jak se připravujeme na závody. To nejdůležitější je zajistit, abych se svezl ve voze před tím, než zamíříme do Rakouska," popisuje pilot McLarenu.
"Samozřejmě, že to nepůjde s vozem F1, který je na vyšší úrovni než cokoliv jiného. Budu testovat s vozem F3. Taky v následujících týdnech dojde na motokáry. Znovu tedy budu mít co na práci," pokračuje Norris, který po sezóně dostane nového týmového kolegu: Daniela Ricciarda z Renaultu.
"Také strávím spoustu dní na simulátoru. Jsou tedy věci, které můžeme dělat: jezdit na simulátoru, motokáry a testování F3, pokud to je možné. To ale není vždy nejjednodušší. Máme štěstí, že se znovu otevřely okruhy a my na ně můžeme vyrazit," pochvaluje si mistr evropského šampionátu Formule 3 z roku 2017.
Prioritou je pro něj zůstat fit a po všech stránkách se co nejlépe připravit: "Je to těžké se vrátit k přesně k tomu rozpoložení, jak jezdit s vozem F1. Pro lidi to není normální naskočit do auta, které vytváří takové přetížení a rychlost na rovinkách - je to duševně namáhavé."
"Není to jednoduché do toho naskočit z nicnedělání. Jsem si však jistý, že spousta z nás to dokáže a k rychlosti se vrátíme poměrně rychle," věří 20letý pilot McLarenu, který se na první velkou cenu společně s ostatními může těšit 5. července v Rakousku.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.