Lando Norris ukončí jezdecký půst, když se konečně dočká jízdy se skutečným monopostem na okruhu. V soukromém testu dostane k dispozici vůz Formule 3.
Britský mladík čeká na svou druhou sezónu Formule 1, zpoždění způsobené pandemii koronaviru si krátí účastí ve virtuálních závodech. Týmy se už postupně vracejí k práci do továren, jezdcům však praxe stále chybí. Několik z nich již vyjádřilo touhu po testování ještě před tím, než se začne závodit, aby oprášili své umění.
Toto přání se brzy splní Norrisovi, jenž skutečný monopost prohnal naposledy v únoru. Dostane možnost se vozem F3, místo a přesné datum však tají, aby se vyhnul zbytečné pozornosti fanoušků. Kromě toho plánuje jízdy na motokáře.
"Bude to velmi důležité zvládnout toho co nejvíce v rámci přípravy na návrat zpět k normálu, pokud jde o to, jak se připravujeme na závody. To nejdůležitější je zajistit, abych se svezl ve voze před tím, než zamíříme do Rakouska," popisuje pilot McLarenu.
"Samozřejmě, že to nepůjde s vozem F1, který je na vyšší úrovni než cokoliv jiného. Budu testovat s vozem F3. Taky v následujících týdnech dojde na motokáry. Znovu tedy budu mít co na práci," pokračuje Norris, který po sezóně dostane nového týmového kolegu: Daniela Ricciarda z Renaultu.
"Také strávím spoustu dní na simulátoru. Jsou tedy věci, které můžeme dělat: jezdit na simulátoru, motokáry a testování F3, pokud to je možné. To ale není vždy nejjednodušší. Máme štěstí, že se znovu otevřely okruhy a my na ně můžeme vyrazit," pochvaluje si mistr evropského šampionátu Formule 3 z roku 2017.
Prioritou je pro něj zůstat fit a po všech stránkách se co nejlépe připravit: "Je to těžké se vrátit k přesně k tomu rozpoložení, jak jezdit s vozem F1. Pro lidi to není normální naskočit do auta, které vytváří takové přetížení a rychlost na rovinkách - je to duševně namáhavé."
"Není to jednoduché do toho naskočit z nicnedělání. Jsem si však jistý, že spousta z nás to dokáže a k rychlosti se vrátíme poměrně rychle," věří 20letý pilot McLarenu, který se na první velkou cenu společně s ostatními může těšit 5. července v Rakousku.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.