Lando Norris ukončí jezdecký půst, když se konečně dočká jízdy se skutečným monopostem na okruhu. V soukromém testu dostane k dispozici vůz Formule 3.
Britský mladík čeká na svou druhou sezónu Formule 1, zpoždění způsobené pandemii koronaviru si krátí účastí ve virtuálních závodech. Týmy se už postupně vracejí k práci do továren, jezdcům však praxe stále chybí. Několik z nich již vyjádřilo touhu po testování ještě před tím, než se začne závodit, aby oprášili své umění.
Toto přání se brzy splní Norrisovi, jenž skutečný monopost prohnal naposledy v únoru. Dostane možnost se vozem F3, místo a přesné datum však tají, aby se vyhnul zbytečné pozornosti fanoušků. Kromě toho plánuje jízdy na motokáře.
"Bude to velmi důležité zvládnout toho co nejvíce v rámci přípravy na návrat zpět k normálu, pokud jde o to, jak se připravujeme na závody. To nejdůležitější je zajistit, abych se svezl ve voze před tím, než zamíříme do Rakouska," popisuje pilot McLarenu.
"Samozřejmě, že to nepůjde s vozem F1, který je na vyšší úrovni než cokoliv jiného. Budu testovat s vozem F3. Taky v následujících týdnech dojde na motokáry. Znovu tedy budu mít co na práci," pokračuje Norris, který po sezóně dostane nového týmového kolegu: Daniela Ricciarda z Renaultu.
"Také strávím spoustu dní na simulátoru. Jsou tedy věci, které můžeme dělat: jezdit na simulátoru, motokáry a testování F3, pokud to je možné. To ale není vždy nejjednodušší. Máme štěstí, že se znovu otevřely okruhy a my na ně můžeme vyrazit," pochvaluje si mistr evropského šampionátu Formule 3 z roku 2017.
Prioritou je pro něj zůstat fit a po všech stránkách se co nejlépe připravit: "Je to těžké se vrátit k přesně k tomu rozpoložení, jak jezdit s vozem F1. Pro lidi to není normální naskočit do auta, které vytváří takové přetížení a rychlost na rovinkách - je to duševně namáhavé."
"Není to jednoduché do toho naskočit z nicnedělání. Jsem si však jistý, že spousta z nás to dokáže a k rychlosti se vrátíme poměrně rychle," věří 20letý pilot McLarenu, který se na první velkou cenu společně s ostatními může těšit 5. července v Rakousku.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.