Podle Maxe Verstappena k Ferrari na místo Sebastiana Vettela zamíří Carlos Sainz místo Daniela Ricciarda. Ten naopak skončí místo Španěla u McLarenu.
I když přestupy ještě nebyly oficiálně potvrzeny, pilot Red Bullu má o přesunech svých kolegů jasno. V rozhovoru s Davidem Coulthardem probírali současnou situaci po potvrzení rozchodu Sebastiana Vettela s Ferrari a možnosti Carlose Sainze a Daniela Ricciarda.
Na otázku, zda Vettelova náhrada bude mít "italsky znějící jméno ne to bude pilot se španělsky znějícím jménem," Max s úsměvem odpovídá: "Myslím, že to bude italsky znějící jméno. Uvidíme. Nakonec jde jen o odhadu, budeme si muset počkat."
Verstappen kdysi závodil společně se Sainzem za Toro Rosso v roce 2015 a v první části roku 2016, než byl povýšen k Red Bullu. Španěl poté zamířil v roce 2018 k Renaultu, kde jej nahradil Ricciardo, proto pak zakotvil u McLarenu, s nímž loni obsadil mezi jezdci výborné 6. místo.
Verstappen má podepsanou dlouhodobou smlouvu s Red Bullem, což jej vylučuje ze seznamu potenciálních kandidátů na místo u Ferrari. "Můžu vám říci, že to rozhodně nebudu já. Jsem u Red Bullu. Je to skvělý tým. Jsem si jistý tím, že učiní to správné rozhodnutí ohledně svého příštího jezdce."
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul o možnému setrvání Ricciarda minulý týden uvedl: "Chtěli bychom, aby Daniel byl součástí našeho strategického plánu, jenž se točí kolem velkých investic do vozu pro rok 2021. Pravidla byla odložena o rok, takže půjde o auto pro sezónu 2022, ale to neznamená, že bychom polevovali v tom, co musíme udělat letos a příští rok. Samozřejmě víme, že se musíme soustředit na to, co našemu týmu doposud scházelo - nešlo přitom o rychlost jezdců."
Ricciardo se však již rozhodl odejít a včera o tom svůj tým informoval. Otázkou nyní zůstává kdo půjde k Renaultu vedle Estebana Ocona na místo uvolněné Ricciardem. Bude Vettel ochotný pokračovat s méně konkurenceschopným vozem, vrátí se do F1 Fernando Alonso, který vyjádřil ochotu zkusit potřetí své štěstí s francouzským týmem, nebo se dočkáme jiného překvapivého řešení?
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.