Podle Maxe Verstappena k Ferrari na místo Sebastiana Vettela zamíří Carlos Sainz místo Daniela Ricciarda. Ten naopak skončí místo Španěla u McLarenu.
I když přestupy ještě nebyly oficiálně potvrzeny, pilot Red Bullu má o přesunech svých kolegů jasno. V rozhovoru s Davidem Coulthardem probírali současnou situaci po potvrzení rozchodu Sebastiana Vettela s Ferrari a možnosti Carlose Sainze a Daniela Ricciarda.
Na otázku, zda Vettelova náhrada bude mít "italsky znějící jméno ne to bude pilot se španělsky znějícím jménem," Max s úsměvem odpovídá: "Myslím, že to bude italsky znějící jméno. Uvidíme. Nakonec jde jen o odhadu, budeme si muset počkat."
Verstappen kdysi závodil společně se Sainzem za Toro Rosso v roce 2015 a v první části roku 2016, než byl povýšen k Red Bullu. Španěl poté zamířil v roce 2018 k Renaultu, kde jej nahradil Ricciardo, proto pak zakotvil u McLarenu, s nímž loni obsadil mezi jezdci výborné 6. místo.
Verstappen má podepsanou dlouhodobou smlouvu s Red Bullem, což jej vylučuje ze seznamu potenciálních kandidátů na místo u Ferrari. "Můžu vám říci, že to rozhodně nebudu já. Jsem u Red Bullu. Je to skvělý tým. Jsem si jistý tím, že učiní to správné rozhodnutí ohledně svého příštího jezdce."
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul o možnému setrvání Ricciarda minulý týden uvedl: "Chtěli bychom, aby Daniel byl součástí našeho strategického plánu, jenž se točí kolem velkých investic do vozu pro rok 2021. Pravidla byla odložena o rok, takže půjde o auto pro sezónu 2022, ale to neznamená, že bychom polevovali v tom, co musíme udělat letos a příští rok. Samozřejmě víme, že se musíme soustředit na to, co našemu týmu doposud scházelo - nešlo přitom o rychlost jezdců."
Ricciardo se však již rozhodl odejít a včera o tom svůj tým informoval. Otázkou nyní zůstává kdo půjde k Renaultu vedle Estebana Ocona na místo uvolněné Ricciardem. Bude Vettel ochotný pokračovat s méně konkurenceschopným vozem, vrátí se do F1 Fernando Alonso, který vyjádřil ochotu zkusit potřetí své štěstí s francouzským týmem, nebo se dočkáme jiného překvapivého řešení?
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.