Podle Maxe Verstappena k Ferrari na místo Sebastiana Vettela zamíří Carlos Sainz místo Daniela Ricciarda. Ten naopak skončí místo Španěla u McLarenu.
I když přestupy ještě nebyly oficiálně potvrzeny, pilot Red Bullu má o přesunech svých kolegů jasno. V rozhovoru s Davidem Coulthardem probírali současnou situaci po potvrzení rozchodu Sebastiana Vettela s Ferrari a možnosti Carlose Sainze a Daniela Ricciarda.
Na otázku, zda Vettelova náhrada bude mít "italsky znějící jméno ne to bude pilot se španělsky znějícím jménem," Max s úsměvem odpovídá: "Myslím, že to bude italsky znějící jméno. Uvidíme. Nakonec jde jen o odhadu, budeme si muset počkat."
Verstappen kdysi závodil společně se Sainzem za Toro Rosso v roce 2015 a v první části roku 2016, než byl povýšen k Red Bullu. Španěl poté zamířil v roce 2018 k Renaultu, kde jej nahradil Ricciardo, proto pak zakotvil u McLarenu, s nímž loni obsadil mezi jezdci výborné 6. místo.
Verstappen má podepsanou dlouhodobou smlouvu s Red Bullem, což jej vylučuje ze seznamu potenciálních kandidátů na místo u Ferrari. "Můžu vám říci, že to rozhodně nebudu já. Jsem u Red Bullu. Je to skvělý tým. Jsem si jistý tím, že učiní to správné rozhodnutí ohledně svého příštího jezdce."
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul o možnému setrvání Ricciarda minulý týden uvedl: "Chtěli bychom, aby Daniel byl součástí našeho strategického plánu, jenž se točí kolem velkých investic do vozu pro rok 2021. Pravidla byla odložena o rok, takže půjde o auto pro sezónu 2022, ale to neznamená, že bychom polevovali v tom, co musíme udělat letos a příští rok. Samozřejmě víme, že se musíme soustředit na to, co našemu týmu doposud scházelo - nešlo přitom o rychlost jezdců."
Ricciardo se však již rozhodl odejít a včera o tom svůj tým informoval. Otázkou nyní zůstává kdo půjde k Renaultu vedle Estebana Ocona na místo uvolněné Ricciardem. Bude Vettel ochotný pokračovat s méně konkurenceschopným vozem, vrátí se do F1 Fernando Alonso, který vyjádřil ochotu zkusit potřetí své štěstí s francouzským týmem, nebo se dočkáme jiného překvapivého řešení?
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.