Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn odhalil, že plánují snížit objem peněz, které budou moci týmy utratit v rámci schválených rozpočtových stropů.
V pravidlech pro rok 2021 byl stanoven limit ve výši 175 mil. dolarů (4,4 mld. Kč) ročně. Po vypuknutí pandemie koronaviru a odkladu začátku letošní sezóny však začalo být všem zřejmé, že bude třeba ještě více šetřit. Novým stropem podle něj bude částka 145 mil. dolarů (3,6 mld. Kč) s výhledem na další redukce.
"Zpráva je jasná: musíme snižovat náklady, proto dojde k dalšímu velkému kroku v redukci rozpočtového stropu. Začali jsme na 175 mil. dolarů a bylo to dlouhá bitva, než jsme se k tomu dostali," vzpomíná sportovní šéf Formule 1 po včerejší schůzce s výkonným ředitelem Chasem Cereyem a s Mezinárodní automobilovou federací (FIA).
Začne se rovnou na 145 mil. dolarů, stropy pak budou dále klesat"Se současnou krizí teď budeme začínat na 145 mil. dolarů a s diskusí, o kolik to můžeme v následujících několika letech opravdu snížit. Dnešní schůzka proběhla mezi FIA a F1... a detaily pustíme mezi týmy v následujících dnech. Hodně jsme to konzultovali a myslím, že se teď nacházíme ve finální fázi. Všechno bude brzy zřejmé," ujišťuje Brawn.
Ferrari i Red Bull jsou proti tak velkým škrtům, zatímco menší týmy jako McLaren nižší čísla ve světle současné světové situace podporují. F1 se mění a všichni musí nyní přehodnotit, kolik budou ochotni utrácet.
"Původním cílem rozpočtového stropu bylo vyrovnanější pole a já si myslím, že vzhledem k současné situaci je prioritou ekonomická udržitelnost. To se podle mě týká stejně velkých jako i těch malých týmů," usuzuje Brawn.
Rovnoměrnější rozdělování penězK vyrovnanosti pole pomůže i změna systému rozdělování odměn, kdy týmy středu pole budou dostávat po sezóně více peněz: "Fond odměn bude dle nové dohody mnohem vyrovnanější. Týmy středu pole si podstatně polepší, pokud jde o jejich příděl peněz z odměn. Dojde tedy k vyvážení po všech stránkách," říká sportovní šéf F1.
"Snižujeme množství peněz, které budou moci být v F1 utraceny, a zlepšujeme rovnoměrnější rozdělování peněz z fondu odměn mezi týmy. Dobrý tým středu pole by měl být schopný se dostávat na pódia, možná i vyhrávat - a měl by dosahovat malého zisku. Pokud toho dokážeme dosáhnout, pak bychom měli mít velmi udržitelnou budoucnost," dodává Brawn.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.